środa, 13 września 2017

Makowiec bez mąki

Przepis na makowiec bez mąki. Pyszny, wilgotny, delikatny makowiec z dodatkiem zmielonych orzechów. Sama warstwa pysznego maku, bez ciasta. Makowiec jest bezglutenowy.


Ten przepis podałam w ostatnim numerze magazynu „Uroda życia”, w którym pojawiły się moje nowe propozycje na świąteczne potrawy.

Bezglutenowy makowiec z jabłkami. A to za sprawą testowania i wymyślania nowych przepisów właśnie na Zobacz więcej. Dzisiaj mam dla was makowiec bez jajek i masła, pyszny, domowy, drożdżowy. Może to zależy od typu mąki?


Używam mąki do ciast drożdżowych, piekłam ten makowiec już niezliczoną ilość razy i zawsze wszystko się udawało, nigdy nie musiałam zwiększać ilości mąki. Spróbuj kiedyś właśnie z tą mąką, może to ma jakiś związek. Soczysty, zdrowy makowiec bez mąki i cukru, słodzony tylko owocami.


Zawiera zdrowe tłuszcze, wiele składników odżywczych i jest naprawdę smaczny i delikatny.

Możesz podawać ten makowiec udekorowany greckim jogurtem i posypany orzechami lub ciepłym sosem owocowym. Mak zalewamy wrzącą wodą (lub mlekiem) i odstawiamy do wystygnięcia, następnie bardzo dokładnie odsączamy z nadmiaru płynu i dwukrotnie mielimy. Dla ułatwienia proponuję kupić od razu zmielony mak – uwaga! Nie potrafię sobie wyobrazić Świąt bez makowca, takiego tradycyjnego zawijanego w rulon #128521; W ubiegłym roku zrobiłam babkę makowo-orzechową, ale tym razem postawiłam sobie wyzwanie i powstało bardzo smaczne ciasto w formie tradycyjnej strucli z makiem w wersji LCHF #128578; Mam nadzieję, że będzie Wam smakowało tak bardzo jak mi i mojej rodzinie. Nowo odkryty makowiec okazało się strzałem w przysłowiową dziesiątkę.


Jest dość zwarty i wilgotny, ale wbrew pozorom wcale nie ciężki dzięki dodatkowi proszku do pieczenia oraz dobrze ubitym białkom. Piekłam na święta makowiec z jabłkami bez spodu. Zapomniałam dać mąkę pszenną i makowiec się kruszył. W tym przepisie nie ma wcale mąki w masie makowej.


Czy nie będzie się kruszył? Dałam też kaszę manną błyskawiczną bo nie było innej w sprzedaży. Chcę zmniejszyć maksymalnie ilość cukru ile mogę.


Durszlak - makowiec z mąki orkiszowej. Dodane przez Konto usunięte w: Tylko o kuchni. Nabyłem ostatnio naczynie do sporządzania omletu w kuchence mikrofalowej, zrobiłem zgodnie z przepisem zamieszczonym do tego naczynia, ale wyszedł mi gumiasty,dla mnie nie do zjedzenia!


Idealny dla osób uczulonych na gluten oraz dla wszystkich wielbicieli makowca ;).

MAKOWIEC JAPOŃSKI z jabłkami bez mąki. I choć brzmi to paradoksalnie, to głównym jego składnikiem są jabłka. W dodatku robi się je w miarę szybko i nie potrzeba dokładnego odmierzania. Ciasto jest przepyszne, bardzo lubię mak, a w nim jest tyle, że na sam widok, moja buźka się uśmiecha ;))). Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Obiad gotowy!


Do tego dużo pysznych bakalii, osobiście dałabym więcej, ale nie wiem czy nie było by za ciężko dla ciasta. Polany polewą czekoladową, obsypany zmielonymi. Jest to makowiec przygotowany na razowej mące, bez cukru. Jak poszukujesz przepisu tylko na masę makową bez cukru, którą chcesz dodać np.


Wszystkie pozostałe przepisy na zdrowe słodkości na Święta Bożego Narodzenia są w jednym miejscu są TUTAJ. Można powiedzieć, że prawie dietetyczny :) Ciasto nie jest , czego się obawiałam, każdemu powinno przypaść do gustu. BEZ CUKRU, BEZ MĄKI, CIASTA, DIETA BEZGLUTENOWA, NA BOŻE NARODZENIE, NA WIELKANOC komentarzy. Ze Świąt z dzieciństwa bardzo dobrze utkwił mi w pamięci makowiec i kutia, którą jedliśmy u mojej cioci.


Ciasto powinno być dość miękkie, nie powinno mocno się kleić, ale to zależy od mąki jaką dodamy, jeśli byłoby zbyt klejące, można dodać odrobinę mąki i jeszcze przez chwilę wyrabiać, ale nie należy z nią przesadzać, bo ciasto zamiast mięciutkie i rozpływające się w ustach wyjdzie nam i twarde. Tak tak,wielkimi krokami zblizaja sie Swieta,wiele pracy ywkuchni,pieczenie gotowanie nie wspomne o porzadkach:-)Tak,tak prace trzeba sobie rozplanowac żeby nasz nos nie wyladował w barszczu,oczywiscie ze zmeczenia,he,he. Przygotowanie dania makowiec bez mąki Żółtka utrzeć z cukrem, dodać margarynę (rozpuszczoną - przestudzoną), mak (zmielony), grysik, proszek do pieczenia i starte na dużych oczkach jabłka. Białka ubić na sztywno połączyć z masą, dodać orzechy i bakalie lekko mieszając. Ja przygotowałam go z gotowej masy makowej, ale oczywiście jeśli wolicie, możecie zrobić swoją domową.


Jednak pojawił się nieśmiały pomysł - a może makowiec? Walczyłam z pokusą, ponieważ wydawało mi się to nieosiągalne - całe życie uważałam, że bez mąki pszennej (klejący gluten) i drożdży, nie ma szans, aby wyszło coś co wyglądem i smakiem przypominałoby makowiec. Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym! Z przepisu otrzymamy naprawdę dużą blachę pysznego ciasta (ja piekę go w prostokątnej blaszce – 38x30cm), dlatego nadaje się ono na wszelkie przyjęcia: imieniny, urodziny czy jako deser po wigilijnej kolacji.


Kruche i maślane ciasto z wilgotną masą makową z dodatkiem orzechów i żurawiny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty