środa, 20 września 2017

Co zrobić żeby pierniki szybko zmiękły

Co zrobić żeby pierniki szybko zmiękły

Pierniczki są przepyszne. Chyba każdy przyzna mi rację. Niestety mają tendencję do twardnienia. Co zrobić, żeby były miękkie i chrupiące? Wypróbuj poniższe sposoby i sprawdź, który jest najlepszy dla Ciebie.


Ciekawe porady nie tylko naszych użytkowników. Jak zrobić domek z piernika? Przepisy Bożonarodzeniowe. Aby pierniki zachowały swój idealny stan, przechowuj je w szczelnym pojemniku razem z. Jaką grubość powinny mieć pierniczki.


I co najważniejsze, jakie są sposoby na to, aby pierniczki szybko zmiękły i były gotowe do jedzenia. Nic, pierniki zawsze z początku są twarde. Włóż je do pojemnika, odłóż na koło tygodnia,nawet dwóch w chłodne miejsce-z pewnością będą miękkie po tym czasie. Także najlepiej jest robić pierniki kilka tygodni przed wigilią,aby do tego czasu odpowiednio zmiękły. Domowe sposoby – co zrobić, żeby pierniki zmiękły?


Co zrobić żeby pierniki szybko zmiękły

Jeśli upieczone pierniki świąteczne są wyjątkowo twarde, możesz im nieco pomóc w nabieraniu miękkości. Do puszki z ciasteczkami dodaj dwie ćwiartki jabłka i zamknij naczynie. Nadal są twarde jak kamień - choć ma to taką zaletę że jak mąż je podkarada to słychać jak chrupie :). Dodałam całą przyprawę do pierników prymat 20g.


Czy one kiedyś zmiękną ? A żeby ciasto się nie kleiło wystarczy włożyć do lodówki na minut :) nie miałam zadnych problemów z rozwałkowaniem. No, ale moja historia jest długa, a więc opowiem ją w skrócie: koleżanka dała przepis na pierniczki, powiedziała, że prawie od razu są miękkie, potem sie dowiedziałam, że tylko przez jakieś 1-dni są miękkie, a potem czerstwieją (czy co tam one mogą zrobić) i zostałam bez pierniczków na święta. Jak szybko zmiękczyć pierniczki? Trzeba pamiętać, by zrobić je odpowiednio wcześniej (ok. tygodni), by zmiękły.


Jest co prawda możliwość, że pomimo swej twardości znikną w oka mgnieniu, bo są naprawdę pyszne. Można to zrobić w piekarniku albo w mikrofalówce, w zależności od tego, co posiada się w domu. Piekarnik trzeba rozgrzać do temperatury 2stopni Celsjusza. Tym razem ekspresowe pierniczki, szybkie w przygotowaniu i do szybkiej konsumpcji, więc można je zrobić tuż przed Wigilią. Ja z dzieciakiem nie robiłam kruchych ciastek - a jeżeli już, to na zasadzie ja wałkuję, ono wycina.


Częściej robiłam pierniki. Nagrzej piekarnik do 1st. C i piecz pierniki przez ok. Przygotuj lukier: w makutrze utrzyj białko z cukrem pudrem. Do smaku możesz dodać kilka kropel soku z cytryny.


Jeśli chcemy, by pierniczki szybko zmiękły, do puszki można wsadzić jeszcze skórkę od chleba lub skórkę z jabłka. Z czasem zmiękną, wtedy mogą trafić na świąteczny stół lub jako dekoracja choinki. Zaraz po upieczeniu jest dość twardy, potrzebuje czasu, aby zmięknąć.


Jeśli chcemy aby pierniki szybko zmiękły, do puszki w której je przechowujemy wkładamy skórkę z jabłka. Najlepiej zatem piernik upiec na dwa, trzy tygodnie przed świętami. Aromat pieczonych domowych ciasteczek jest jednym z pierwszych zwiastunów zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia. Kruche, miękkie, lukrowane lub bez ozdób – istnieje wiele przepisów na to, jak je przygotować. Jednak po zrobieniu warto zadbać o to, by nie straciły za szybko swoich właściwości.


Zobacz jak je prawidłowo przechowywać! W czym przechowywać pierniki? Pamiętam, że kiedy dowiedziałam się po raz pierwszy, że istnieją pierniki, które po upieczeniu trzeba odstawić na jakiś czas, żeby zmiękły, wydało mi się to szalenie okrutne.


Jak można wyciągnąć z pieca blachę świeżo upieczonych ciastek i nie spróbować od razu jak wyszły? Moje pierniczki są bardzo twarde, co zrobić, żeby zmiękły? Wystarczy, że pierniczki rozłożysz płasko na tacach lub dużych talerzach. Wchłoną wilgoć z powietrza i po 2-dniach będą miękkie.


Możesz też do puszki z pierniczkami włożyć skórki z pomarańczy, czątki jabłek lub kromkę razowego pieczywa. Ciastka i pierniki piecze się dużo wcześniej, a następnie przechowuje w pojemniku żeby zmiękły. Dodane przez Konto usunięte w: Tylko o kuchni. Nie wyrzucaj , tak ma być , ciastka kruche ,a zwłaszcza pierniczki muszą poleżeć parę dni w przykrytym naczyniu.


Ich zapach i smak na długo pozostaje w pamięci. Wczoraj upiekłam , to znaczy tydzień przed świętami. Mogę śmiało polecić pierniki. Dzisiaj sprawdzałam , są bardzo miękkie i smaczne. Robi się szybko , nawet amator potrafi je zrobić.


Można piec je nawet dzień wcześniej , nie muszą leżakować. To specyficzne ciasto, które potrzebuje trochę czasu, żeby smakować nam najlepiej. Oprócz tradycyjnych pierniczków i pierników mamy dla was niespodziankę - piernikową zupę, czyli popularną na Śląsku moczkę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty