poniedziałek, 11 września 2017

Ciasto z masą makową i jabłkami

To moje ulubione ciasto z dzieciństwa, które piekła często moja babcia. Ten makowiec lubię szczególnie za to, że jest soczysty i bez ciasta. Sama pyszna, wilgotna masa makowa. Ciasto jest wysokie, dlatego proszę nie przerażać się ilością użytych składników. Przepis na ciasto japońskie.


Za typowymi struclami makowymi nie przepadam.

Ciasto japońskie jest po prostu pyszne, bo wilgotne od jabłek, z mnóstwem bakalii oraz z wyraźną migdałową nutą. Jabłka zetrzyj na tarce z grubym oczkiem (ja ich nie obierałam ze skórki) i dodaj do masy wraz z miodem. Wylej masę na przestudzony spód i wstaw całość do piekarnika na 40. Nie lubię maku i ciast z makiem ale dostałam dwie puszki masy makowej. Gotowców tym bardziej nie lubię.


Mimo to postanowiłam poszukać inspiracji na zrobienie czegoś z masą makową. I znalazłam właśnie to ciasto. To był strzał w dziesiątkę.


Ciasto wilgotne, aromatyczne i rozpływające się w ustach.

Ciasto z malinami i polewą cytrynową, wyszło bardzo dobre. CIASTO MAKOWE: Miękkie masło utrzeć na puch z cukrem dodając stopniowo same żółtka jaj,następnie nie przerywając ucierania dodać śmietanę, mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i makiem,dodać do masy,wymieszać. Białka jaj ubić na sztywną lśniącą pianę dodać do ciasta delikatnie wymieszać.


Zaprzyjaźnią się z nim osoby, które lubią mak, bakalie oraz jabłka. Zawsze szybko znika z patery. To w większości sama wilgotna masa makowa. Makowiec japoński jest ciastem bez spodu. Dodane przez Annuar w: Tylko o kuchni.


Jadłam kiedyś przepyszne śledzie w śmietanie na słodko - z rodzynkami i startymi jabłkami. Ciasto wymaga trochę pracy jednak nie jest trudne więc my Zobacz więcej. Polecam dla zabieganych, masa makowa z puszki jest naprawdę do Zobacz więcej. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Skarbiec Kulinarny. Przygotować masę makową.


Oddzielić żółtka od białek. Dodać mak, aromat i bakalie. Osobno ubić białka na sztywną pianę. Wmieszać delikatnie szpatułką do masy makowej.


Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na ciasta z gotową masą makową i jabłkami.

Ciekawe połączenie maku z jabłkami. Jeśli nie dacie rady kupić masy makowej bez bakalii, to zrezygnujcie z rodzynek i cukrudo nadzienia. Jeśli macie urwanie głowy przez Wielką Kolacją, to upieczcie spód w poniedziałeka na następny zróbcie masę i posypcie kruszonkąi upieczcie do końca. Wiem że takie ciasto nie powinno się nazywać marcepankiem ale za młodu tak je nazywałam i mi pozostało, więc proszę na mnie nie krzyczeć że to ciasto z marcepanem nie ma nic wspólnego.


Do przygotowania tego ciasta potrzebujemy: 9g masy makowej z puszki, jaj, 250() ucieramy na gładką masę. Kruche ciasto z jabłkami i makiem. Na cieście wyłożyć ostudzone jabłka, na jabłka wylać masę makową i na to zetrzeć resztę kruchego ciasta. Robiłam ciasto z go maku, a nie masy. Mak ugotowałam, zmieliłam.


Ale masa makowa była sypka! Dodałam wiec jeszcze startego jabłka i trochę. Jabłka obrałam i starłam na tarce na grubych oczkach. Do jabłek dołożyłam masę makową z puszki. Wsypałam szklankę kaszy manny i dokładnie wymieszałam.


Masę makowo-jabłkową wyłożyłam na ciasto i wyrównałam. Z lodówki wyjęłam pozostałe ciasto i skubiąc je palcami układałam na wierzchu ciasta małe kawałeczki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty