poniedziałek, 18 września 2017

Kruchy spod do makowca

Mak można też zalać wrzątkiem do przykrycia i gotować przez minut, odcisnąć z nadmiaru wody i wystudzić. Do przygotowania masy makowej można również użyć często dostępnego w sklepach maku zmielonego. Jest to spore uproszczenie, ponieważ maku nie trzeba już mielić.


Wobec makowca na kruchym spodzie mam bardzo konkretne oczekiwania – ciasto ma być tylko tłem, a masa makowa powinna być spójna i smaczna. Niby niewiele, a jednak :) Makowiec, który proponuję spełnia o Zobacz więcej.

Nie wiem czy było już to pytanie zadane, ale właśnie jestem w trakcie robienia makowca i mam szybkie pytanie. Ta wersja będzie też o wiele bardziej przyjazna smakoszom, którzy nad rozgryzanie ciasta przedkładają delektowanie się masą. Właśnie zagniotłam ciasto na kruchy spód.


Ja przygotowałam go z gotowej masy makowej, ale oczywiście jeśli wolicie, możecie zrobić swoją domową. Makowiec smakuje przepysznie, u mnie znikł bardzo szybko. Taki spód radzę zapiec przed nałożeniem masy serowej, dzięki czemu pozostanie kruchy i nie nasiąknie wilgocią od sera.

Dodatek proszku do pieczenia sprawia, że jest lekko puszysty.

Dzisiaj przepis na najlepszy kruchy spód do sernika. Nie jest twardy, jest delikatny, kruchy i bardzo smaczny. Lista przepisów na spód do makowca kruchy z polskich blogów kulinarnych.


Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Przepis na makowca na kruchym spodzie, czyli coś słodkiego i smacznego dla tych z Was, którzy nie lubią ciast drożdżowych i klasycznych makowców. Poza tym jest to makowiec last minute, więc jeśli nie macie czasu zagniatać ciasta drożdżowego na struclę makową, to dzisiejsze ciasto jest idealnym rozwiązaniem. Do ubitej masy wsypujemy następnie mąkę oraz proszek do pieczenia, mieszamy dokładnie i wylewamy na blachę wysmarowaną margaryną oraz obsypaną delikatnie mąką na brzegach. Masa do makowca Mak sparzyć, przekręcić przez maszynkę, dodać jaja i wymieszać, margarynę zagotować z cukrem, dodać mak i chwilę pogotować, dodać rodzynki.


Super przepis na kruchy spód. Masę makową zrobiłam według własnego przepisu. Nie dałam też syropu klonowego.


Dałam konfiturę pomarańczową zamiast skórki, a do słodzenia zmiksowane daktyle, cukier kokosowy i trochę zwykłego cukru. Poza tym dodałam zmielone migdały, rodzynki i pokrojone figi.

Kruche ciasto podzielić na części. Jedną część pokroić na plastry i wylepić nimi spód blaszki o wymiarach ok. Resztę ciasta rozwałkować i wyciąć paski, ułożyć je na zakładkę na wierzchu masy makowej. Wstawić do piekarnika i piec w 1stopniach C przez ok. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na spód kruchy pod makowiec.


Szarlotka: na podpieczony i ostudzony kruchy spód wyłożyć masę, przykryć drugą częścią rozwałkowanego kruchego ciasta i piec jeszcze około minut. Sernik: na podpieczony i ostudzony kruchy spód wykładamy masę serową. Ciasto kruche wytrzyma nawet dodatkową godzinę pieczenia i nie przypali się. Konfiturę żurawinową łatwo przygotować w zaledwie kilka minut, szybko gęstnieje i wspaniale współgra z ciastem. Po tym czasie zdjąć folię z grochem i dopiec około 5-minut, aby środek lekko zrumienił się.


Upieczone ciasto przestudzić przed nałożeniem masy. Ciasto wychodzi obłędne :) Użyłam go do babeczek ( kruchy spó ubita śmietana, owoce na wierzch). Kruchy Spód Do Makowca - informacje, zdjęcia, materiały video. Zanim udekorowałam babeczki zjadłam część spodów na sucho, były takie pyszne :) Ps. Kruchy Spod Do Makowca - informacje, zdjęcia, materiały video.


Dzisiejszy przepis to makowiec na kruchym spodzie z mnóstwem dobroci w makowej masie. Jeśli więc nie macie ochoty robić tradycyjnej strucli makowej to polecam również makowiec japoński z jabłkiem, a dla miłośników sernika i makowca w jednym polecam tak zwanego seromaka. Kolejne świąteczne ciasto, którego nie może zabraknąć to makowiec. Boże Narodzenie bez makowca nie istnieje!


Nic więc dziwnego, że przepisów na ciasta z makiem jest co niemiara. Pycha… #128578; Muszę przyznać, że to mój debiut w pieczeniu makowca z wykorzystaniem białego maku. Ta ostatnia jest wersją o tyle łatwiejszą, że nie wymaga zwijania ciasta. Jest bardziej delikatny i subtelny w smaku.


Problem w tym, że nie wszędzie jest dostępny. Bardzo smaczny, aromatyczny makowiec na kruchym spodzie. Do maku dodajemy kandyzowaną skórę pomarańczową i aromat migdałowy. Możemy również dodać około 200g dowolnych poszatkowanych bakalii. Dzięki temu makowiec wygląda ładnie i apetycznie.


Na podpieczony kruchy spód wykładamy masę makową (należy teraz ubić pozostałe białka i dodać do masy), następnie wykładamy masę serową i wyrównujemy. Jeśli chcesz, aby ciasto było bardziej kruche możesz dodać jeszcze dwa żółtka, ale według mnie nie jest to potrzebne. Dodałam pomiędzy masę makową a ciasto troszkę kaszy manny, aby nie chłonęło wilgoci.


Wierzch polałam polewą z białej czekolady i posypałam kolorowymi, kandyzowanymi owocami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty