czwartek, 14 września 2017

Przepis na faworki babci

Zgodnie ze staropolskim obyczajem karnawał to czas smażenia faworków. Przygotowuje się je z ciasta śmietanowego, zbijanego, a smaży jak pączki na głębokim tłuszczu. Faworki smaży się także w Tłusty Czwartek. Pączki są jakieś powszechniejsze, bardziej codzienne.


Dobre faworki to coś, na co czeka się cały rok.

Ale faworki to wielkie święto. Dlatego nie jedzmy byle czego, jedzmy te najlepsze, w które włożyliśmy serce. Z tego przepisu moja babcia faworki robiła już kilkadziesiąt lat temu.


Ja czasem też, ale zazwyczaj są to proste i szybkie przepisy. Dziś mam przyjemność zaprosić Was na przepis babci J. Uwielbiam ich kruchość, delikatność i smak. Polecane przepisy: najlepsze faworki mojej babci Zobacz więcej.

Super smaczne i tanie faworki mojej mamy. Nie jest to tłusty czwartek, ale dzisiaj miałam ochotę zrobić coś. Sprawdzony przepis na faworki mojej Teściowej - mistrzyni słodkości wszelakich, która (z wielu wypróbowanych przepisów) właśnie ten.


Zazwyczaj robię faworki ze starej jak świat książki kucharskiej, którą mam po mojej Babci. Chyba jesteśmy spokrewnieni i mamy wspólną babcie. Wyszukaj też inne przepisy za pomocą wyszukiwarki przepisów.


Kiedy ostatnio robiłam faworki puszyste cały czas miałam w głowie smak robionych przez Babcię Misię. Jej przepis jest najlepszy. Babci- lepszych nie ma, przepis z kategorii Słodkie wypieki. Wyborne faworki (chruściki) mojej Babci.


Prosty przepis na pyszne tradycyjne faworki. To łatwiejsze niż Ci się wydaje, zaskocz swoich bliskich :) Sprawdź instrukcję ze zdjęciami krok po kroku na ciastkożercach! Pani Jolu ja mam na chrusty bardzo fajny przepis jeszcze mojej mamy. Białka z jajek możesz wykorzystać do innego wypieku lub słodkiego kremu.


Chrust cieniutko wywałkowane są. Zrobisz z nich także pyszne słodkie bezy.

Nadaj im fantazyjny kształt, krojąc je w romby radełkiem i przeplatając. Katalog Smaków, proponujemy przepis na Wyborne faworki (chruściki) mojej Babci, autorstwa Basia Basia. Dawno, dawno temu, kiedy Ewa była mała, pomagała babci robić faworki.


A właściwie jedyne co robiła to wywijała ciasto przez dziurkę. Przepisy na faworki babci w wyszukiwarce kulinarnej - przynajmniej idealnych przepisów na faworki babci. Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym! Smalcu musi być aż tak dużo, żeby faworki mogły w całości pływać w tłuszczu. Można wymienić smalec na olej, ale wtedy faworki są mniej kruche.


Ziemniaka kroi się na kawałki i wrzuca do rozgrzanego tłuszczu, by sprawdzić, czy temperatura jest odpowiednia. Kawałek pływa sobie w smalcu podczas smażenia faworków. Nie przedłużając już Waszej ciekawości podaję sprawdzony przeze mnie wielokrotnie przepisa na domowe faworki, które są delikatne i kruchę, wręcz rozpływają się w ustach.


Oczywiście przepis pochodzi z bloga Moje Wypieki, który jest moją największą skarbnicą przepisów na pyszności. Przepisy kulinarne na faworki i chruściki - Te delikatne i chrupiące wypieki mają bardzo długą tradycję w naszej polskiej kuchni. Najlepszym dowodem na to, jest że jak się szuka przepisu na faworki lub chrusty, to większość wykonawców chwali się, że przepis jest od babci, a babcia zapewne przygotowywała ten przysmak tak, jak jej babcia i tak z pokolenia na pokolenie.


Oprócz owego ciasta mam od niej również przepis na świetne faworki oraz niezawodne miękkie i delikatne ciasto do pierogów i przepis na prawdziwy zakwas na barszcz czerwony. Natomiast druga babcia kojarzy mi się z fioletową zupą owocową z makaronem własnej roboty, pierogami jagodowymi i ciastem drożdżowym z rodzynkami. Gotowe przykrywamy ściereczką i odstawiamy do wyrośnięcia.


Gdy podwoi ono swoją objętość wykładamy go na stolnicę i wałkujemy na grubość około -mm. Na środku każdego wykonujemy nacięcie przez które przeplatamy jeden koniec paska.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty