środa, 27 lipca 2016

Jak zawijać makowca

Pamiętajmy, aby zostawić trochę wolnego miejsca między papierem a makowcem, bo inaczej makowiec podczas pieczenia nam popęka. Autoplay When autoplay is enable a suggested video will automatically play next. Od razu na surowe ciasto drożdżowe należy nałożyć masę makową. Trzeba wziąć pod uwagę, że ciasto może się trochę zapaść pod ciężarem masy, a masa wysuszyć (to nie jest przepis na makowca, ale na masę makową do rolady), dlatego upieczenie w formie strucli wydaje mi się lepszym pomysłem.


Rzeczywiście, zaletą tego makowca jest duża ilość maku, która może powodować utrudnione formowanie. Dla nas najważniejsze jest, że makowiec jest przepyszny! Jeśli chodzi o lukier, to być może miałaś bardziej soczystą cytrynę niż ja. W tej sytuacji doradzam nasypanie do miski cukru pudru i dolewanie po trochę soku z cytryny. Tego pysznego makowca szykuję zazwyczaj na Święta, jednak warto skusić się na taki wypiek również na inne okazje.


To prosty i szybki przepis na makowiec. Można też użyć gotowej masy makowej z puszki. Domowy makowiec nie tylko wspaniale wygląda, ale i smakuje nieziemsko.


Zobacz, w jaki sposób przygotowuje go Beata Śniechowska. Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on. Ostatnio zwinęłam struclę pięknie rosła wstawiłam ja do pieca upiekła się piękna i rumiana ale co z tego jak ja rozkroiłam to miała taką dziurę w środku bo wyrosła tylko górna część i nie.


Trudno wyobrazić sobie święta bez tradycyjnego makowca. Masa makowa: 2g zmielonego maku łyżki miodu Ok. Makowiec na kruchym spodzie jest o wiele szybszy w przygotowaniu niż ten tradycyjny, nie trzeba bowiem równie dokładnie wyrabiać ciasta, by dało się zawijać.


Ta wersja będzie też o wiele bardziej przyjazna smakoszom, którzy nad rozgryzanie ciasta przedkładają delektowanie się masą. Tradycyjnie jajka wielkanocne muszą być kolorowe. Pisanki, drapanki, nalepianki itp. W tym wpisie przedstawię Wam prosty przepis na makowiec zawijany z gotowej masy makowej. Luuudzie… co ja się nie naczytałam opinii, że gotowa masa makowa jest taka zła i niedobra.


Pani Beato, był gdzieś filmik jak zawijać tego makowca, czy mi się coś pomyliło ? Mogę spokojnie napisać opinię, nie jadłam tak dobrego makowca jaki mi wyszedł, muszę tylko zwiększyć ilość masy makowej, bo mój mąż woli jak jest więcej maku niż ciasta. Nie wszyscy jednak mają. Cały makowiec z lukrem,, który był fantastyczny, posypałam jeszcze orzechami i rodzynkami, polecam, będę na pewno robiła, bo zawsze latami makowiec. Dawno nie jadłam tak dobrego makowca, a bardzo je lubię.


Wilgotne, bardzo aromatyczne, odpo Zobacz więcej. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga naginamy przepisy. Pierwszy raz jadłem ten makowiec wykonany przez moją kuzynkę. Był pyszny, wręcz obłędny. A gdy powiedziała, że zawsze wychodzi, nie było już.


Z podanych proporcji wychodzą nieduże makowce. Jeśli zwiniesz tak jak ja, wzdłuż krótszego boku, porcje ciasta będą mniejsze, takie na kilka kęsów. Strucle powinno się zawijać w papier do pieczenia, pozostawiając nieco miejsca na rośnięcie (wówczas uzyskamy idealnie równe strucle). Przepis na babówka -zawijaniec drożdżowy z kakao.


Jak zawijać makowca

Piekła je bardzo często moja babcia. Ciasto drożdżowe z kakao. To niebanalna, swojska i tania drożdżówka.


Kuchnia Lidla podpowie wam nie tylko, jak zawijać oraz ile piec makowce, ale również, co zrobić, żeby makowce nie pękały. Szczegóły znajdziecie w przepisach Kuchni Lidla. Pamiętajcie również, że smaczne ciasto to dobrej jakości składniki, a w przypadku makowca – dobrze zmielony mak!


Zawijać ciasno ciasto od góry do dołu. Papier powinien być nieprzywieralny (nasączony tłuszczem), jak nie jest taki to należy go delikatnie posmarować. Wczoraj po raz kolejny zrobiłam struclę z dżemem wg. W efekcie strucla posiada okazałą dziurę w środku, w której smętnie widać resztki dżemu, które wypłynęły.


Rozwałkować na kwadraty na długość brytfanny, posmarować białkiem (dzięki temu mak będzie lepiej przywierać i boki ładnie się skleją). Górę i dół lekko zawinąć do środka, następnie z lewej strony zawijać do końca. I ja biore sie za makowiec pomimo pogody jak lato ale jakos tak mnie naszlo na ciasto makowe,jest to jednorazowy przepis dla ktorego inne poszly na polke,zawsze urosnie pieknie i ta masa makowa swojej roboty nic tylko piec i smakowac,acha prosze sie nie wystraszyc zrobic makowa mase samemu to tylko wyglada strasznie ale juz grugi albo trzeci raz proste jak drut. Prostokąty smarować masą makową zawijać na kształt makowca. Ułożyć na blaszce i odstawić do wyrośnięcia.


Gdy makowce podrosną wstawić je do piekarnika i piec przez około minut w temperaturze 1stopni. Dobrym pomysłem będzie także użycie odrobiny dżemu lub powideł. Upieczony makowiec koniecznie udekoruj – możesz go polukrować lub obficie posypać cukrem pudrem. Pamiętaj, że ciasto przygotujesz na wiele sposobów, np.


Oba sposoby są super, ale ja wolę zawijać kulebiak jak makowca, ponieważ łatwiej się go kroi. To mój ulubiony kulebiak wigilijny. Kulebiak z kapusta kiszoną i grzybami jest wspaniały jako samodzielne danie na wigilijny stół.


Bardzo dobrze smakuje też z czystym barszczem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty