poniedziałek, 25 lipca 2016

Makowiec zawijany z kruchego ciasta

Makowiec zawijany w kruche ciasto. Odstawić do lodówki i mocno schłodzić. Mak zalać wrzątkiem na minut. Odsączyć i przemleć razy.


Zawijak z makiem (Zawijany makowiec w kruche ciasto) Szukałam w internecie przepisu na zawijak z makiem, ale nie znalazłam takiego jak ten który piekła Moja Babcia. Większość przepisów na tę roladę opiera się na drożdżowym lub krucho-drożdżowym cieście, a zawijak Babci przygot owuje się z półkruchego ciasta.

Zwinać w rulon, końcówki ciasta podwinąć pod spód. Ciasno zawinąć w pergamin. To samo zrobić z drugą częścią ciasta. Blachę posypać mąką ułozyć rulony makowca. Użyłam do niego gotową masę makową, powiem, że jak dla mnie był naprawdę smaczny.


Masło wrobiło się bardzo szybko, z wyrobieniem ciasta nie było problemów, a robiłam wszystko ręcznie. Po upieczeniu kawałeczek odkroiłam, bo już się nie mogłam doczekać i muszę powiedzieć, że w smaku petarda. Masa makowa pyszna, nie odstaje od ciasta.


Najlepszy makowiec na świecie.

Bardzo dziękuję za przepis i inspiracje. Tradycyjny, zawijany makowiec z ciasta krucho-drożdżowego z gotową masą makową. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Kęsy codzienności. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na makowiec zawijany w kruche ciasto. Przepis na makowiec zawijany.


Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany. Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię. Z przepisu wychodzą aż makowce.


Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić. Sprawdzony przepis na zawijak z makiem ( Zawijany makowiec w kruche ciasto) od MniamMniam. Smacznie, szybko i tanio.


Przygotuj kruche ciasto: mąkę przesiej z wybranym słodzikiem. Dodaj bardzo zimne masło. Drobno siekaj nożem aż do uzyskania malutkich grudek. Zagnieć jak najszybciej ciasto i schowaj do lodówki.


Mak przygotuj wg przepisu podanego wyżej. Makowce na różnych rodzajach ciasta. Na kruchym cieście – podawany w formie krajanki lub kruchego placka.


Na biszkopcie – wykonywany w formie rolady lub jako krajanki.

Jest puszysty, wykonany najczęściej z przepisu na puszysty biszkopt z dodatkiem masy. Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym! Nadaje się do dłuższego przechowywania, zatem można przygotować go z wyprzedzeniem. Jest łatwiejsze, mniej pracochłonne, a największy atut - jeszcze smaczniejsze. Na pierwszy rzut oka makowiec wygląda zwyczajny, suchy ale jest przepyszny.


Zrobiła go moja mama a cała rodzina nie mogła się mu oprzeć. Z podanych składników zagnieść kruche ciasto i na czas przygotowania masy makowej owinąć je folią i wstawić do lodówki. Otóż wziełam się za pieczenie spodu (z podwojonej ilosci skladnikow) w trakcie pieczenia masło oddzielilo sie od ciasta i zaczelo się gotowac, w ciescie porobily sie dziury i wgl wszystko na marne.


Przedstawiam mój prosty przepis na makowiec zawijany z ciasta drożdżowego. Do tego cudownie wygląda na Świątecznym stole. Znajdziesz tu najlepsze i sprawdzone przeze mnie przepisy ze zdjęciami na pachnące miodem i migdałami pyszne makowce, ciasta i strucle z makiem.


Wielkanocne, strucla drożdżowa z makiem, babka makowa, a także makowce na biszkopcie oraz na cieście.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty