piątek, 15 lipca 2016

Oponki serowe przepis

Przepis na oponki serowe. Oponki z serem białym są bardzo smaczne, lekkie i pulchne. Podczas smażenia ładnie rosną. To najlepszy przepis na oponki, jaki znam.


Cudowne oponki serowe, czyli pączki serowe z dziurką.

Mój przepis pochodzi jeszcze ze starego notatnika mojej kochanej Babci. Jest to zdecydowanie najlepszy, sprawdzony przepis na oponki serowe. Moja Babcia używała domowego twarogu, który ucierała w misce.


Oponki czy pączki serowe to szybkie pączki, które powstają z prostego ciasta serowego (z połączenia mąki, sera, jajka). Ciasta nie trzeba więc — jak przy cieście drożdżowym — długo wyrabiać, nie trzeba też czekać na wyrośnięcie. Oponki serowe są propozycją, która idealnie pasuje na karnawał!


Powiem szczerze, że oponki smakują wspaniale o każdej porze roku nawet w letnie upalne dni z filiżanką aromatycznej kawy, są fantastyczną przekąską. Jadłam już w swoim życiu oponki z różnych przepisów, jedne były lekko gumowe, inne zbyt twarde.

OPONKI SEROWE – NAJLEPSZY PRZEPIS – chrupiące na zewnątrz, a miękkie i puszyste w środku #128578; Zapraszam do wypróbowania i udostępniania dalej. Do wykonania takich oponek z serem twarogowym można użyć twarogu w kostce, który najpierw należy zmielić razy w maszynce do mielenia mięsa lub też można użyć gotowego twarogu sernikowego z wiaderka, ale warto, by był to dobrej jakości twaróg i odpowiednio gęsty (a nie rzadki i wodnisty). Oponki - ale nie z ciasta drożdżowego, a z dodatkiem twarogu. Robi się je niesamowicie szybko, są mięciutkie, nie tłuste, prostsze w wykonaniu niż pączki. Dzięki za przypomnienie przepisu - robiłam takie oponki lat temu ! W sobotę zakaszę rękawy i zrobię.


Oczywiście do ulubionych, bo gdzieś mam ten przepis - ale gdzie? Ja jeszcze dodawałam kilka kropli rumu, a raczej aromatu rumowego (takie czasy) zupełnie zmienia smak. Ser zmielić przez maszynkę lub ugnieść dokładnie tłuczkiem do ziemniaków.


Do sera dodać przesianą mąkę, sodę, cukier, żółtka, spirytus (ocet), śmietanę i cukier waniliowy. Podzielić na dwie części i każdą rozwałkować na grubość około cm. Pyszne, puszyste ciastka, idealne na okres karnawału.


Serowe oponki to bardzo smaczna i oryginalna alternatywa dla klasycznych nadziewanych pączków. Wyglądem przypominają amerykańskie donaty. Te w wersji serowej mają jednak inny, wyraźnie twarogowy smak, inną konsystencję, a ich wielką zaletą jest szybki sposób przyrządzenia. Muszę przyznać, iż ten przepis zmobilizował mnie do założenia konta :-) Oponki są niesamowicie pyszne.


Wydrukuj lub pobierz PDF z przepisem.

Niegdyś bardzo popularne, na całe lata odeszły w zapomnienie, ostatnio stały się na powrót popularne. Bardzo proste d Zobacz więcej. Od pączków zdecydowanie wolałam oponki serowe, które robi moja babcia. Zamiast nadzienia i lukru mają w składzie chudy twaróg oraz są posypane cukrem pudrem.


Oponki są mniej tłuste i według mnie o wiele smaczniejsze niż tradycyjne pączki, chociażby dlatego, że są mniejsze i mają zdecydowanie więcej wysmażonej powierzchni. Inna nazwa na oponki serowe to pączki angielskie i pewnie z taką nazwa także się spotkaliście. Aby zrobić wyjątkowe maślane oponki z serem wystarczy wykonać to co jest w poradniku. Składniki macie dokładnie rozpisane przy opisie i dodatkowo wszystko w poradniku. W misce mieszamy mąkę,jajko ,żółtka,cukier, śmietanę,twaróg,proszek do pieczenia i cukier waniliowy.


Wyrabiamy dokładnie ciasto. Ciasto wałkujemy i wykrawamy koła i na środku robimy dziurkę np. W garnku rozgrzewamy olej i smażymy pączki na złoto z obu stron.


Oto moja propozycja na Tłusty Czwartek! To szybkie pączki serowe. Będziecie zaskoczeni jak łatwo można je przygotować. Ciasto powstaje z połączenia mąki, sera, żółtek i śmietany. Spulchniaczem nie są tu, jak w przypadku tradycyjnych pączków, drożdże, a soda oczyszczona.


Nie trzeba więc czekać, aż ciasto wyrośnie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty