piątek, 22 lipca 2016

Krem z dyni przepis

Krem z dyni to jedno z tych dań, których nie może zabraknąć jesienią. Wypróbuj przepis Ewy Wachowicz na aromatyczną, rozgrzewającą zupę dyniową. Przepis na zupa krem z dyni. Pora jesienna to okazja do jej przygotowania.


Zupa dyniowa jest bardzo aromatyczna.

Dynia to prawdziwa królowa jesieni. Jedną z najsmaczniejszych i najzdrowszych potraw jakie można z niej przygotować jest zupa krem z dyni o pięknej jasnożółtej lub pomarańczowej barwie. Zupę z dyni można zrobić zarówno tradycyjnie na mleku wraz z zacierkami (tak jak podawały ją nasze babcie i prababcie) lub zaserwować w nowoczesnym wydaniu na sposób tajski czy indyjski. Z przypraw postawiłam na zdrową kurkumę oraz niewielką ilość imbiru (można oczywiście dać więcej imbiru jeśli zupa ma być mocniejsza w smaku). Obowiązkowym dodatkiem jest także czosnek oraz pomidor.


Tradycyjna „europejska” zupa z dyni jest bardzo smaczna, zdrowa i atrakcyjna wizualnie, często jednak słyszałem opinie, że smakuje jak grochówka i tylko lepiej wygląda :) Mój przepis oprócz ładnego koloru gwarantuje również oryginalny smak i nieziemskie zapachy wydobywające się z garnka. Zupa krem z dyni - sposób przygotowania: ynię przekrój na pół, usuń pestki i pokrój na czwórki lub ósemki.

Kawałki ułóż na blasze do pieczenia wyłożonej papierem, skrop oliwą, oprósz solą i pieprzem, wstawić do piekarnika nagrzanego do 1st. Po około minutach sprawdź, czy dynia się nie przypala na brzegach. Prosta zupa z dyni Dzisiaj przyszła pora na przepis mojej mamy. Miąższ z dyni pokroiłam w kostkę. Cebulę i czosnek obrałam i posiekałam.


Paprykę umyłam, oczyściłam z nasion i pokroiłam w kostkę. W rondlu rozgrzałam olej, zeszkliłam cebulę i czosnek. Dodałam paprykę i smażyłam. Z dodatkiem imbiru krem z dyni stanie się jeszcze bardziej rozgrzewający – doskonały zwłaszcza w chłodne dni.


Korzeń imbiru zetrzyj na tarce o drobniutkich oczkach i dodaj do zupy - uważaj, aby nie przesadzić z ilością. Zupę krem z dyni zmiksuj teraz blenderem na gładką i jednolitą masę. Przed podaniem, dekoruj każdą porcję natką pietruszki i śmietaną. Zobacz więcej przepisów na dania z dyni. Dodane przez zojkaw: Tylko o kuchni.


Poszukuje wyprobowanego przepisu na zupe-krem ze szparagów. Moja rodzina bardzo ją lubi, dlatego zawsze kupuję więcej dyni, kroję ją w kostkę, przekładam do pojemników i zamrażam, by cieszyć się tą zupą także poza sezonem.

Dziewczyny w komentarzach na Instagramie prosiły mnie o przepisy na moją zupę z dyni – oto jeden z nich #128578; Mam ich mnóstwo! Jeden z nich znajduje się w mojej ukochanej książce w „Smak miłości”, a dzisiaj zupa z dyni pieczonej z czosnkiem, kurkumą i curry. Zupa z dyni z dodatkiem imbiru rewelacyjnie rozgrzewa w jesienne, chłodne dni.


Robi się ją szybko, pod warunkiem, że dynia. Do przygotowania zup kremów z dyni polecamy szczególnie dynię muszkatołową o soczystym, lekko owocowym w smaku miąższu. Najprostsza zupa krem z dyni Warzywa myjemy i osuszamy z wody. Dynię przekrawamy na pół i wyciągamy pestki, a następnie kroimy na mniejsze kawałeczki razem ze skórką.


Moją pierwszą miłością była słodka zupa dyniowa z migdałami, potem przeżywałam wielką fascynację kremem z dyni i mleka kokosowego, następnie przyszedł czas na romans z dyniowym kremem i świeżymi grzybami, potem na kremy z dyni i pomidorów. Podczas dodawania papryczki, samemu zdecyduj ile chcesz jej w zupie. W przepisie sugeruję jedną sztukę, każdy jednak ma inną tolerancję ostrości.


Ważne, aby zupa krem z dyni na ostro miała wyczuwalny pikantny smak. Z podanych składników przygotujesz ok. Indeks glikemiczny zupy z dyni nie jest niski, dlatego porcja zupy dla osoby chorej na cukrzycę musi być umiarkowana. Oto przepis na pyszną zupę-krem z dyni z krewetkami tygrysimi – polską zupę z odrobiną egzotyki!


Niezawodny przepis na ciasto z dyni, które zrobisz w prosty sposób. Ciasto z dyni to pomysł na prosty deser z warzyw. Jej dodatek sprawi, że ciasto będzie puszyste i wilgotne.


I naprawdę jest bardzo prosta w wykonaniu. Inne przepisy tego użytkownika.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty