poniedziałek, 10 grudnia 2018

Porterówka przepis

Porterówka smakiem przypomina cukierki kukułki. Ciemna, lekko słodka i mocna… Taka jest ulubiona nalewka mojego Taty – PORTERÓWKA. W metalowym naczyniu (garnek) wymieszać piwo, cukier i cukier waniliowy.


UWAGA: nie można zbyt mocno nagrzewać. Wstawić na ogień, mieszać do momentu rozpuszczenia się cukru.

Nalewka o nazwie porterówka towarzyszy mi już od niepamiętnych lat. Pamiętem, że przepis dostałem od bliskiego przyjaciela, po tym jak poraz pierwszy spróbwałem jego wyrobu. Porterowa nalewka to idealne zakończenie posiłku.


Nalewka na piwie porter nie wymaga długiego leżakowania. Doskonale pasuje do gorącej kawy lub herbaty w chłodniejsze dni. To świetny pomysł na świąteczny prezent.

Piwo wlewamy do garnka, podgrzewamy na małym ogniu. Mój przepis jest jednak z pewnymi modyfikacjami, co do ilości spirytusu i pewnych proporcji. W tym samym czasie w innym garnku karmelizjemy cukrem. Do garnka wlewamy piwo, podgrzewamy je, ale nie zagotowujemy. Ja preferuję inny przepis na porterówkę.


Pyszna nalewka na jesienne chłody. Nalewka i czarny bez to pomysł mojej babci na zimowe zapasy. Odpowiednio przygotowana nalewka sprawi, że czarny bez ujawni swoje najcenniejsze właściwości.


Magazyn Smaker: Przepisy na doskonałe nalewki Na chłodne, jesienne wieczory najlepsze są nalewki, które znakomicie cię rozgrzeją. Gdy piwo jest podgrzane, ale nie wrzące, wlewamy do niego skarmelizowany cukier. Te napoje mają nie tylko właściwości lecznicze, ale także świetnie smakują. Słodka, mocna, aromatyczna.


Pachnie kawą, karmelem, czekoladą. Proporcje mogą być różne, w zależności od tego jakie chcemy uzyskać stężenie alkoholu, słodkość lub goryczkę.

Podajemy bardzo prosty przepis na porterówkę. Przepis z zaprawą brzmi ciekawie, na pewno wkrótce wypróbuję i porównam. Cukier i cukier waniliowy rozpuścić w piwie. Następnie wymieszać ze spirytusem,.


Portera przelać do garnka cienkim strumieniem, aby się nieco odgazowało. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na porterówka z miodem. How to Polish a New Cast Iron Pan New Cast Iron VS Old Cast Iron - Duration: 14:42. Dosypać cukier biały i trzcinowy. Nalewki można robić na wszystkim :) W takim razie czemu nie zrobić nalewki na piwie?


Bohaterką tego posta jest porterówka. Ogrzewać ostrożnie, aby nie wykipiało - cały czas mieszać. Wkn - porterówka z tego przepisu jest bardzo łagodna pije się jak soczek.


Jest to bez wątpienia pozycja obowiązkowa na liście każdego szanującego się nalewkowicza :) To tradycyjny, staropolski przepis wyróżniający się oryginalnością na tle innych nalewek. Czytałem że podobno porterówka Wosia bije wszelkie rekordy ale. Kolega robi to z litra spirytusu, porterów 3 pół kg cukru i dwóch dużych cukrów waniliowych po gr.


Smacznie, szybko i tanio. Sprawdzony przepis na porterówka od MniamMniam. Polecam przepis kolegi Calyx.


Nie, nie wypiłam od razu całej butelki, bo tego w zwyczaju nie mam, ale po kieliszku stwierdziłam, że jest na tyle dobra, że warto spróbować zrobić ją samemu. Mąż zakupił potrzebne produkty, resztę pozostawił na mojej głowie. Gotuj razem z nami krok po kroku! Przed ponad trzema tygodniami opublikowałem przepis na porterówkę świąteczną. Z tego, co widzę po statystykach, cieszy się ona całkiem dużym zainteresowaniem.


Nie wiem, czy to zasługa przymiotnika świąteczna w grudniu wychwytywanego przez przeglądarki szczególnie często, czy też sentymentu internautów do porteru. Zapraszamy do zapoznania się przepisem na domowy alkohol. U nas dowiesz się jakiego użyć przepisu, by smak był szlachetny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty