piątek, 15 listopada 2019

Zdrowy makowiec

Dobrze, że jest tu mak #128521; Koleżanka Tatiany poleciła nam przepis na fantastyczny makowiec bez glutenu, cukru i pieczenia, który sama już wielokrotnie przygotowywała. Mnie szczególnie zainteresowało to, że nie wymaga pieczenia, jak to możliwe? Pomyślałem, ze nadchodzące święta to doskonała okazja na wypróbowanie tego przepisu. Makowiec rzeczywiście ekspresowy. Tak wspaniałego i ekspresowego przepisu jeszcze nie spotkałam.


Zamiast mleka sojowego, które nie do końca uważam za zdrowe, dałam migdałowe, razem z pulpą po zblendowaniu. Wegański, bardzo wilgotny i mega zdrowy makowiec bez mąki Jak święta to musi być makowiec. Ale nie taki zapychający w typie bułki z makiem, lecz wilgotny, rozpływający się w ustach i pełen super zdrowych składników.


Zrobiłam go ostatnio na spotkanie wigilijne w pracy i wszystkim bardzo smakował. Soczysty, zdrowy makowiec bez mąki i cukru, słodzony tylko owocami. Zawiera zdrowe tłuszcze, wiele składników odżywczych i jest naprawdę smaczny i delikatny. Możesz podawać ten makowiec udekorowany greckim jogurtem i posypany orzechami lub ciepłym sosem owocowym. W dzisiejszym wpisie proponuję Wam sposób na zdrowego makowca, który ma o wiele mniej kalorii od tradycyjnego.


Podziel się ze znajomymi. Podczas świątecznej uczty nie może zabraknąć makowca. To popularne ciasto powinno być jednak spożywane z umiarem. Mak, choć bardzo zdrowy, jest także ciężkostrawny.


Nie powinny go spożywać dzieci do roku życia. Zdrowe ciasto bezglutenowe. Mak już w starożytności był uważany nie tylko za smaczny dodatek do dań, ale także jeden ze składników leków. Te małe granulki w postaci oleju makowego, potrafią zdziałać cuda.


Dzieje się tak głównie za sprawą kwasów tłuszczowych omega-6. Dbają one o poprawne funkcjonowanie wątroby oraz nerek. Muszę przyznać, że to obłędny makowiec, choć niektórzy się dziwią, że nie ma w nim ciasta, to dla mnie jest fantastyczny.


Długo szukałam dobrego przepisu i po kilku próbach trafiłam tutaj. To naprawdę zdrowe ciasto, które jest bardzo szybkie w przygotowaniu. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na zdrowy makowiec.


Mak - zdrowy, ale może zaszkodzić Paulina Zduniak 13. Są pełne witamin i minerałów, a wytłaczany z nich olej ma zastosowanie zarówno kulinarne, jak i kosmetyczne. Polecam wszystkim dbającym o linię :) Dietetyczny makowiec, to świetne urozmaicenie w święta, gdy na stołach leżą ciężkie i cukrowe, mączne ciasta. Osobom na diecie Dukana proponuję makowiec na fazę, choć wiem, że go robicie w każde święta, niezależnie od fazy. Można przygotowac je w zdrowej wersji i obniżyć jego kaloryczność.


Zapraszam do skorzystania! Lista przepisów na zdrowy makowiec z polskich blogów kulinarnych. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Koniec końców wszyscy wylądujemy w miejscu zabudowanym, ale będzie po naszemu, każdy porządny Polak musi skorzystać z tzw. Uwielbiam makowiec i kluski z makiem.


Inne potrawy świąteczne właściwie mogą dla mnie nie istnieć. Ten przepis podałam w ostatnim numerze magazynu „Uroda życia”, w którym pojawiły się moje nowe propozycje na świąteczne potrawy. Mak zalewamy wrzącą wodą (lub mlekiem) i odstawiamy do wystygnięcia, następnie bardzo dokładnie odsączamy z nadmiaru płynu i dwukrotnie mielimy. Dla ułatwienia proponuję kupić od razu zmielony mak – uwaga! Prosty przepis na makowiec na Święta.


To najlepszy tradycyjny przepis na makowiec zawijany - rolada makowa drożdżowa. Właściwie trudno sobie wyobrazić tradycyjny, polski stół bez obecności makowca. Wrósł on już na dobre do polskiej tradycji kulinarnej, nie tylko tej świątecznej. Udany eksperyment na Święta - zdrowy, wegański makowiec Wegański makowiec z czekoladowo-orzechową polewą daktylową.


Zdrowy makowiec

Ja też zrobiłam kolejny mój wegański makowiec i po raz kolejny zrobił furorę, tym razem wśród rodzinki. Najśmieszniejsze było jak musiałam objaśniać co to znaczy wegański i ich zmianę na twarzy jakich. Witam makowiec zawsze mi peka przejrzalam komentarze i mysle, ze z tych dwoch powodow ktore najczesciej Pani podaje to mam za cienki rozwalkowane ciasto, ciasto walkuje na wymiar 35×czy zatem zrobic troche mniejszy prostokat?


Mak nie zawiera glutenu, a zatem wystarczy wyeliminować z przepisu na ciasto dodatek mąki pszennej, aby otrzymać makowiec w wersji bezglutenowej. Oto nasza propozycja: łatwy makowiec bez glutenu, na spodzie z owsianej kruszonki. Pyszny i zdrowy przepis, który warto wypróbować już w tym roku.


Zdrowy makowiec

Taki makowiec chciałam zrobić na zeszłoroczne święta, ale nie starczyło mi czasu i tak raz po raz chodził mi po głowie. Zostałam zainspirowana przepisem znalezionym na blogu Magdy. W dość dużym stopniu go zmodyfikowałam, ale założenie pozostało takie samo, pyszny makowiec.


Oto makowiec, który jest banalnie prosty w przygotowaniu, a do tego obfituje w wartościowe i zdrowe składniki. Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany. Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię. Przepis na makowiec zawijany. Z przepisu wychodzą aż makowce.


Zdrowy makowiec

Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty