poniedziałek, 18 listopada 2019

Śledź po grecku przepis

Kiedy mama podyktowała mi ten przepis zasłyszany w jakimś programie kulinarnym jakoś mnie nie przekonywał. No bo niby ryba po grecku to już klasyk polskiej kuchni, ale żeby śledź? Doskonała propozycja nie tylko na wigilijny i każdy świąteczny stół, ale również w dni powszednie.


Przepis na Śledzie po grecku. Jeśli są bardzo słone, włożyć je do zimnej wody na godzinę, by oddały nadmiar soli. Marchew ugotować w całości (powinna być lekko twarda). Po wyjęciu z wody przestudzić, obrać ze skórki i zetrzeć na tarce o grubych oczkach.


Można podać w jednej dużej misce albo zrobić indywidualne porcje w szklaneczkach. Dodane przez Tangerinka w: Tylko o kuchni. Po grecku to jest ryba z rusztu (z grilla). Rybę po grecku wszyscy znają, a ja proponuję Wam śledzia po grecku.


Może to być ciekawa propozycja na jedno z dań wigilijnych. Przygotujesz je szybciej niż inne potrawy świąteczne! Marchewki ugotuj w całości (powinny być lekko twarde). Przygotowując śledzie po grecku, przepis można modyfikować według własnego uznania, aczkolwiek jego podstawa powinna pozostać taka sama, a więc śledź, przecier pomidorowy i reszta warzyw. Chcąc zaserwować swoim gościom śledzia po grecku, przepisy można spotkać w wersji z rodzynkami, które nadają potrawie bardziej słodkiego smaku.


W sam raz na wigilijny stół. Aromatyczny sos pomidorowy w połączeniu z płatami śledziowymi czyni danie wprost idealne. Rybę myjemy, obsuszamy ręcznikiem kuchennym, skrapiamy sokiem z cytryny, oprószamy solą i pieprzem, obtaczamy w mące. Smażymy na rozgrzanym oleju z obu stron, przekładamy na głęboki półmisek.


Jej śledzie po grecku w swoim składzie zawierają także rodzynki. To świetny pomysł dla fanów słodkich potraw. Tradycyjne potrawy wigilijne, których nie może zabraknąć na świątecznym stole, to: barszcz czerwony z uszkami, kluski z makiem, pierogi z grzybami, karp smażony i ryba po grecku. Wigilię podaje się z cebulą i olejem lub np. Najlepszy przepis sprawdzony na rybę po grecku.


Nie może jej zabraknąć w wielu domach podczas świątecznego przyjęcia. Zobacz najłatwiejsze przepisy na rybę po grecku. Rybę z warzywami można podawać zarówno na ciepło, jak i na zimno. Coś mnie ostatnio naszło na smaki z dzieciństwa. Po omletach przyszedł czas na śledzie po grecku.


Śledź po grecku przepis

To wyrób mojej babci, który tradycyjnie co roku przygotowywała na nasz wigilijny stół, a od czasu do czasu dawała się namówić na przyrządzenie tego specjału w ciągu roku. Ryba po grecku na obiad? Dla mnie było to coś nowego, kiedy jakiś czas temu wspomniała mi o nich moja koleżanka.


Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na śledzie po grecku. Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym! Pamiętam takie śledzie u babci, stojące zaraz obok ryby po grecku i śledzi w oleju na wigilijnym stole, ale na nie przepis pokażę następnym razem.


Ten natomiast przepis na te śledzie po kaszubsku dostałam od mojej teściowej, która gotować uwielbiała i sama pieczołowicie zbierała przepisy z książek, gazet i programów telewizyjnych. DoradcaSmaku - ten przepis cieszy się popularnością, sprawdź. Bardzo mi smakowały ale nie miałam przepisu. Polecane przepisy: śledzie po grecku.


Być może nazwa ryby „po grecku” wzięła się stą że w kuchni śródziemnomorskiej bardzo popularne są warzywa duszone w oliwie, często z pomidorami. Podawane są na zimno jako przystawki. Kolor i wygląd podobny, ale smak całkowicie inny.


Moja ryba po grecku to tradycyjny, rodzinny przepis. Opis przepisu: Autor: kacha9Śledzie po wiejsku, czyli śledzie w octowej zalewie z cebulką. Aromat i smak śledzi wzmocnisz, jeśli dodasz do nich przyprawy – mielony pieprz, gorczycę, liść laurowy i ziele angielskie. Moi mili, jestem w stanie uwierzyć, że są w stanie zdetronizować śledzie w pomidorowym sosie słodko-kwaśnym.


Składniki są łatwo dostępne, a. Wróciliśmy z wakacyjnych, zagranicznych wojaży. Nachodzi nas chętka, by urozmaicić naszą typowo polską kuchnię. Wspaniały, apetyczny wygląd i walory smakowe sprawiają, że to częsty gość także i na polskich stołach.


Chociaż w tej wersji kojarzą się raczej z Grecją i wakacjami, to przekąska, która szykowana jest również na święta Wielkanocne, czy też Bożego Narodzenia, na Sylwestra i na inne okazje w roku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty