wtorek, 5 listopada 2019

Zupa z brukwi

Kroki wykonania: Mięso , marchew, seler, pietruszkę , por zalać szklankami wody , osolić i gotować. Przepis dostałam od swojej mamy, która zupę z brukwi gotuje zawsze na skrzydłach z gęsi. W kuchni kaszubskiej znajdziecie sporo przepisów na dania z gęsiny. Po minutach do wywaru włożyć pokrojoną w słupki brukiew i ziemniaki pokrojone w kostkę. Niektórzy zastępują gęsinę w tej zupie kaczką.


Zupa z brukwi

W miejscu gdzie teraz mieszkam, trudno kupić brukiew, a jak już ją zdobędę to nie zawsze jest ona taka jaką bym chciała, ale cóż. Oczywiście najlepsza jest żółta. Dziś na obiad zupa z brukwi – lekko słodka, pachnąca ziołami.


Kupiłam brukiew na rynku, pół zjedliśmy na surowo (pycha), a z drugiej połowy zrobiłam zupę. Od kilku lat ponownie pojawiła się w moim domu, może przez sentyment. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Życie zamknięte w smaku. Warzywa pokroić w kostkę, wrzucić do garnka. Wrzucić czosnek, przyprawić solą, pieprzem i majerankiem.


Na talerzu udekorować odrobiną startej brukwi. Poznaj przepis na zupę z brukwi! Jest on niezwykle prosty w przygotowaniu. Na dodatek nie będziesz potrzebować wielu składników do stworzenia zupy.


Pamiętaj o zahartowaniu dania śmietaną tuż przed podaniem. Z bulw brukwi gotowana była zupa w obozach, o czym czytałam w niejednej książce jako nastolatka. Kiedyś zapytałam babcię jaki ma smak brukiew, nigdy jej nie jadłam. Babcia zdobyła dla mnie dużą bulwę brukwi gdzieś na wsi i ugotowała zupę jarzynową. Dała mi też spróbować brukwi na surowo i to był bardzo bardzo fajny smak.


Polecamy zupę krem z brukwi - kaszubski specjał. Teraz to potrawa wraca do łask i jest serwowana z dumą w doskonałych restauracjach, nie tylko regionalnych. Wyniki wyszukiwania dostarcza duszlak. Dania główne Kotlet schabowy z kani. Smakują prawie identycznie jak kotlety schabowe - są mega soczyste i pyszne a skórka obłędnie chrupiąca!


Pyszna zupa z dyni - symbol jesiennych obiadów, ale nie tylko. Gesina i wolowina staly sie luksusem i sa bardzo drogie i dlatego ten przepis jest dla obecnie dla bogaczy! Do wysokiego garnka wlewamy wodę ( około litry). W obecnych czasach nie jest to juz jednak jak dawniej jedzenie dla biedoty!


Dodajemy włoszczyznę i skrzydła gęsie oraz kości z gęsi. Dajemy liście laurowe i gotujemy aż brukiew będzie prawie miękka. Brukiew obieramy i kroimy w kosteczkę. Rozgrzewająca i pyszna zupa brukwiowa.


Mięso myjemy i wkłądamy do garnka, zalewamy wodą. Po tym czasie dodajemy obrane marchewki, pietruszkę i seler a także kawałek obranej brukwi (część brukwi odkłądamy). Ziemniaki obieramy i kroimy w małą kostkę.


W zeszłym tygodniu wspominałem o fajnym obiedzie, który na mnie czekał jak z pracy wróciłem. Carpaccio z buraków (przepis tutaj), pikantna zupa krem z brukwi i spaghetti aglio olio. Jakiś czas temu pisałem też, że postanowiliśmy z Madzia wykorzystać do maksimum wszelkie znane i nieznane nam do tej pory polskie warzywa.


Z rozwałkowanego ciasta szklanką wykrajamy kółka i nakładamy farsz. Zlepiamy jak pierogi i zwijamy brzegi do środka dociskając. Gotujemy jeszcze około minuty i wyjmujemy.


O tym, co robić w karnawale, kiedy odechciewa się tańczyć, czym się różnią przepisy kulinarne z czasopism od tych z książek, jaka zupa jest najlepsza na styczniową chandrę oraz dlaczego Polacy lekceważą brukiew - opowiada Tessa Capponi-Borawska. Uszka wykładamy do gotującej się wody co jakiś czas mieszając, aby nie przywarły do dna garnka. Bagietkę i ser również kroimy w kostkę. W wydrążonej dyni układamy warstwami bagietkę, miąższ z dyni i ser. Całość dania zalewamy śmietaną.


Dynię przykrywamy i wstawiamy do pieca. Ten miąższ kroimy na kwadraty. Tak mi posmakowała ,że zaczęłam szukać przepisów na brukiew. Ku mojemu zdumieniu jest ich mało. Zupa brokułowa z gorgonzolą i chipsami z jarmużu.


Zupa z brukwi

Co starsi znajomi których pytałam to o brukiew mielo nieapetyczne skojarzenia z marmoladą z brukwi i jakąś straszną zupa z brukwi z okresów wojny i głodu. Zaloguj się aby zapamiętywać przepisy. Zupa z soczewicy z ziemniakami i kurczakiem. Ale on też raczej robił ja z jagnięciną , lub jako jarzynkę.


Zupa tajska z kurczakiem i makaronem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty