wtorek, 2 lutego 2016

Pyszny wilgotny makowiec

Ten przepis podałam w ostatnim numerze magazynu „Uroda życia”, w którym pojawiły się moje nowe propozycje na świąteczne potrawy. Di bloguje Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Di bloguje. Przepis na ciasto japońskie.


Za typowymi struclami makowymi nie przepadam. Ciasto japońskie jest po prostu pyszne, bo wilgotne od jabłek, z mnóstwem bakalii oraz z wyraźną migdałową nutą. Niezwykle smaczny makowiec. Wilgotny, długo zachowujący świeżość, lepszy niż z cukierni!


Nie zdarzyło się jeszcze, by się nie udał, to mój popisowy numer :-). Najlepszy makowiec na kruchym spodzie, z lukrową dekoracją z kandyzowanej skórki pomarańczowej. U mnie pojawił się na stole świątecznym, do przepisu bardzo chętnie wrócę w przyszłości :-). Idealnie wilgotny, mięsisty, bezproblemowy w pieczeniu.


Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany. Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię. Z przepisu wychodzą aż makowce. Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić. Zawsze jako pierwszy znika ze świątecznego stołu z wypiekami.


Witam serdecznie Chciałabym się podzielić przepisem na makowiec o trochę innym wyglądzie bo w kształcie kwiatu. Jaki jest makowiec japoński? Pełen maku, bakalii, z dodatkiem startych jabłek, które sprawiają, że to ciasto jest idealne. Pyszny, wilgotny, delikatny makowiec z dodatkiem zmielonych orzechów. Sama warstwa pysznego maku, bez ciasta.


Pyszny wilgotny makowiec

Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na pyszny makowiec. Puszysty, wilgotny, delikatny i absolutnie pyszny… To jeden z moich bardziej ulubionych serników (a ja bardzo lubię serniki;)). Makowiec jest bezglutenowy. Udaje się za każdym razem, prosty do przygotowania, ze zwyczajnych, niewyszukanych składników, a przy tych bajecznie smaczny. Wyśmienity makowiec zawijany, strucla makowa.


Wierzch ciasta tworzy pyszna chrupiąca skórka oblana lukrem. Dobrze znany makowiec japoński w nieco podrasowanej wersji. Bez spodu, bez jajek, bez mąki, lecz nadal wilgotny, delikatny. Na zachętę dodam, że wcale nie bardzo pracochłonny. PROSTY Pyszny MAKOWIEC z Serem – Dzień dobry!


Pyszny wilgotny makowiec

Zapraszam dzisiaj na pyszny makowiec z serem na kruchym cieście. Jest bardzo smaczny, wilgotny, trochę waniliowy i migdałowy, wygląda apetycznie po przekrojeniu, ma takie łatki. Do jego przygotowania użyłam gotowej masy makowej z puszki. Nadaje się do dłuższego przechowywania, zatem można przygotować go z wyprzedzeniem. Ciasto idealne również dla tych, którzy obawiają się ciasta drożdżowego.


Ja z uwagi na kontynuowanie diety, mam wręcz niedosyt i pozazdroszczę tym, którzy mogli się przejadać. Nie wiem jak u Was, ale u mnie w domu na Święta obowiązkowo musi być makowiec. Jeszcze kilka lat temu królował tradycyjny drożdżowy, a od dwóch lat bezkonkurencyjnym faworytem jest ten oto wilgotny makowiec biszkoptowy. Tata Lubego ostatnio wręczył mi puszkę gotowej masy makowej i dał zadanie: upiecz jakieś ciasto. Nie bardzo wiedziałam jak się za to zabrać, ponieważ nie przepadamy za suchym makowcem, wolimy bardziej wilgotne ciasta.


W dodatku nie przepadam za gotowymi produktami, wolę zrobić sobie wszystko sama. Bardzo wilgotny makowiec z jabłkami przepis. Sprawdź, jak to zrobić, żeby makowiec pozostał pyszny i soczyście wilgotny!


Dziękuję za przepis, makowiec wyszedł pyszny, domownicy byli zachwyceni smakiem. Z tej porcji wyszły mi dwa makowce. Pamiętajcie babeczki żeby dobrze papier zwinąć, bo podczaszy pieczenia jeden mi się rozwinął i makowiec popękał ale i tak był pyszny #128522;.


W misce lub garnku pół kg maku zalewamy wrzątkiem i trzymamy pod przykryciem przez około pół godziny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty