czwartek, 18 lutego 2016

Mokry makowiec

Mokry makowiec

Latoś by mi świąt nie zaliczył bez tego. Są święta, musi być makowiec. A moj wyszedl dosc mokry,tzn. Sernik i makowiec według Agnieszki wchodzą do mojego zeszytu z przepisami.


Mokry makowiec

A że ma wymagania, oj ma, musiałam długo szukać. Mokry Makowiec Żółtka, margarynę oraz cukier utrzeć dodać mak, grysik, jabłka i bakalie. Na połączyć z ubitymi na twardo białkami i przelać do blachy. Piec w temperaturze 1stopni przez około 30min Smacznego! Zobacz filJak sprawdzić czy jajko jest świeże.


Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na mokry makowiec. MAKOWIEC Z JABŁKAMI – JAPOŃSKI ( mokry ) Uwielbiam takie mokre, ciężkie, zimne makowce. Takie makowce są doskonałym pomysłem na ciasto na świąteczny stół, ale nie tylko.


Dziś mam dla Was przepis na właśnie taki makowiec. Każda inna okazja jest równie dobra! U mnie spotykają się osoby na zdrowej diecie, w tym bezglutenowej, wegetariańskiej, wegańskiej oraz wielbiciele polskiej kuchni. O jedzeniu piszę, myślę i śnię! Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników.


Do nich właśnie należy tradycyjny makowiec zawijany, mokry, delikatny i miękki nawet następnego dnia. Są potrawy i wypieki, które po prostu zrobić trzeba. Psychologowie od lat alarmują, że okres przedświąteczny to jeden z bardziej stresujących momentów w roku (zaraz po ślubie, no ale ten zazwyczaj przydarza nam się rzadziej). Muszę przyznać, że to obłędny makowiec, choć niektórzy się dziwią, że nie ma w nim ciasta, to dla mnie jest fantastyczny. Pani Doroto makowce przepyszne!


Długo szukałam dobrego przepisu i po kilku próbach trafiłam tutaj. Makowiec z jabłkami znany również jako makowiec japoński to ciasto, które w swoim składzie ma tylko pięć łyżek mąki. Mokry, bardzo fajnie wilgotny i nawet po 2-dniach nie jest suchy. Przepis na makowiec zawijany.


Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany. Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię. Z przepisu wychodzą aż makowce. Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić. DoradcaSmaku - ten przepis cieszy się popularnością, sprawdź.


Za typowymi struclami makowymi nie przepadam. Choć piekłam pierwszy raz w życiu makowca jest juz moim ulubionym na pewno bede wracać do tego przepisu. Ciasto japońskie jest po prostu pyszne, bo wilgotne od jabłek, z mnóstwem bakalii oraz z wyraźną migdałową nutą. Upieklam wg przepisu, ale odcisnelam chyba zbyt mocno mak. Zaskoczę Was pewnie, ale w tym roku zamiast po czarny sięgnęłam po biały mak (bo mi zalegał) i wyszło to super dobrze!


Dziś prosty makowiec bez pieczenia z miodem i bakaliami. Puszyste ciasto, skrywające makowe nadzienie bogate w bakalie, obficie lukrowane to ulubione ciasto Polaków. W te święta wypróbuj przepis na makowiec z przepisu Magdy Gessler. Tata Lubego ostatnio wręczył mi puszkę gotowej masy makowej i dał zadanie: upiecz jakieś ciasto. Orginalnie w przepisie jest podany sposob przygotowania masy makowej ;ja poszlam.


Zawijany makowiec z bakaliami to ciasto, którego nie może zabraknąć na wigilijnym stole. Nie bardzo wiedziałam jak się za to zabrać, ponieważ nie przepadamy za suchym makowcem, wolimy bardziej wilgotne ciasta. Co więcej- to najlepsze ciasto z makiem jakie jadłam i jeszcze nie było takiej sytuacji, żeby się nie udało i komukolwiek nie smakowało.


Robiłam to ciasto wiele razy i nigdy nie zdarzyło mi się, żeby było luźne, mokre czy rozlatujące się. No ale cóż, kwestia gustu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty