poniedziałek, 8 lutego 2016

Chruściki bez śmietany

Zgodnie ze staropolskim obyczajem karnawał to czas smażenia faworków. Przygotowuje się je z ciasta śmietanowego, zbijanego, a smaży jak pączki na głębokim tłuszczu. Faworki smaży się także w Tłusty Czwartek. Uformowałam kulę, ale było tak twarde, że musiałam je zagniatać wkładając w to cała siłę. Dodałam więcej śmietany.


Wyglądające jak kokardki, przypudrowane małe wypieki kojarzą się z karnawałem i tłustym czwartkiem. Oto wybrane przepisy na chruściki w kilku wersjach. Szef kuchni – Jakub Kasprzak – zdradza przepis na faworki, które są karnawałowym przysmakiem.


Bardzo cienko rozwałkowane ciasto kroi się na paski, przeplata przez wykrojoną dziurkę i smaży na smalcu lub oleju. Ostudzone oprósza się cukrem pudrem. Sprawdź wykorzystując jeden z podanych tu. Dzisiaj zrobiłam faworki z Twojego przepisu, ale zrobiłam małą podmiankę.


Wyszły bąbelkowe, chrupiące i przepyszne, co może poświadczyć piątka moich wnuków. Były też bardzo efektowne, bo ciasto kroiłam radełkiem z ząbkami. Niezależnie od nazwy, faworki, chrust, chruściki czy jaworki, są znane w całej Polsce i podjadane ze smakiem przez łasuchy w każdym wieku. Choć czas karnawału już za nami, postanowiłam upiec tradycyjne faworki.


Do kawy w sam raz, pycha! Wszystkie składniki bardzo dobrze zagnieść. Na każdym prostokącie na środku zobić podłużne nacięcie o dł. Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym!


Szybki przepis na faworki bez mleka i bez śmietany! Czy możliwe jest zrobienie faworków bez śmietany oraz zastąpienie spirytusu whisky ( niestety tylko takim alkoholem dysponuję)? Może ktoś mi powie czy to jest możliwe ? Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na chrust bez śmietany. Wymieszaj i dodaj żółtka, spirytus, smalec i śmietanę, po czym dokładnie wymieszaj ciasto, jeśli jest zbyt rzadkie dodaj jeszcze odrobinę mąki. Później rozwałkować na kilka części,wycinać małe prostokąty i smażyć na oleju.


Na koniec można chruściki posypać cukrem pudrem. Prosty przepis na pyszne tradycyjne faworki. W Tłusty Czwartek w moim domu zawsze gościły pączki z różą, a w naszej kuchni razem z mamą przygotowywałyśmy faworki. Siadałyśmy przy stole, na którym królowała duża, drewniana stolnica, mama wałkowała ciasto i wycinała prostokąty z dziurką, a ja zawijałam z nich „warkoczyki” i przyglądałam się, jak szybko rosną na gorącym oleju.


Najlepszy przepis na faworki serowe bez śmietany. To przepis na pyszne faworki z serem mascarpone. Jakiś czas temu zapoznałam was z Faworkami drożdżowymi, ale chruściki według mnie są lepsze.


Przepis ten pochodzi od mojej babci, która jako jedyna piecze u nas w rodzinie chrusty. Mleko przelewamy do garnka. Podgrzewamy je by stało się letnie.


Chruściki bez śmietany

Tak przygotowany rozczyn odstawiamy w ciepłe miejsce by podwoił swoją objętość. Te pyszne chruściki na piwie szykuje się bardzo szybko. Najczęściej sięgamy po nie w karnawale.


Chruściki domowe szklanka śmietany kwaśnej. Ten przepis na faworki nie zawiera spirytusu. Jest to również przepis na faworki bez śmietany. Zbliża się tłusty czwartek jest to dobra okazja aby podzielić się z Wami moim przepisem na faworki (chrusty). Domowy przepis na pyszne faworki Karnawał od zawsze kojarzył nam się z szampańską zabawą i pączkami oraz chrustem.


Jednakże aby faworki były pyszne i smaczne to warto upiec je ze sprawdzonego i pewnego przepisu. Ciasto wałkować partiami dosyć cienko (ja wałkowałam grubiej - wtedy chruściki nie są ), starając się jak najmniej podsypywać mąką.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty