środa, 10 lutego 2016

Makowiec z gotowym makiem

Lista przepisów na makowiec z gotowej masy z puszki z polskich blogów kulinarnych. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Makowiec, także makownik lub strucla z makiem – ciasto (najczęściej drożdżowe, rzadziej kruche) zawijane z masą z maku lub z masą makową na biszkopcie.


Drożdże rozmieszać ze śmietaną, połączyć z mąką i resztą składników,zagnieść ciasto.

Podzielić zagniecione ciasto na lub części. Rozwałkować, nałożyć nadzienie z maku, zwinąć i luźno obwinąć pergaminem natłuszczonym olejem lub roztopioną margaryną. Gotowe masy makowe w puszkach są dla mnie zbyt słodkie, a ilość maku w porównaniu do objętości jest bardzo mała (mniej niż ). Zawsze do wypieków polecam zmielony, suchy mak w torebkach, jednak dostaję od Was informacje, że nie wszędzie można go dostać.


W ten właśnie sposób można przygotować chociażby makowiec japoński. Pośród stosunkowo łatwych przepisów na makowiec można wymienić seromak na spodzie z biszkoptów, ale także większość wypieków robionych na bazie gotowej masy makowej z puszki. Ciasto biszkoptowe z jabłkami rewelacyjnie pasuje do makowej, bakaliowej masy.

Sekretem udanego i bardzo puszystego biszkoptu jest ubita na sztywno piana z białek i delikatne łączenie jej z pozostałymi składnikami. Przesianie mąki to również kluczowy element pieczenia biszkoptów. Ja przygotowałam go z gotowej masy makowej, ale oczywiście jeśli wolicie, możecie zrobić swoją domową. Dla zabieganych, którzy nie znaleźli mielonego maku polecam szybki makowiec oparty na gotowej masie z puszki – składniki zostały dobrane specjalnie do mas kupnych, dlatego nie musicie obawiać się, że makowiec wyjdzie za słodki. Mak u mnie od razu wchłonął całe mleko i masa była dosyć gęsta.


Makowiec smakuje przepysznie, u mnie znikł bardzo szybko. Cały czas podgrzewając mak i pamiętając o mieszaniu dodajemy: posiekane drobno orzechy, podprażone i migdały. Masę makową połączyć z jajami,mąką ziemniaczaną,dodać aromat i bakalie. W garnku zagotować margarynę i nie zdejmując z ognia,stopniowo dodawać mak. Gotować,aż zgęstnieje,ciągle mieszając.


Gorącą masą makową przełożyć przekrojony biszkopt,można polać polewą. Opis przepisu: Autor: WINIARY Oryginalny makowiec z masy makowej to ciekawa alternatywa dla tradycyjnych makowców. Przepis na ciasto japońskie.


Za typowymi struclami makowymi nie przepadam. Ciasto japońskie jest po prostu pyszne, bo wilgotne od jabłek, z mnóstwem bakalii oraz z wyraźną migdałową nutą. Sama ta gotowa masa to nie wspaniala ale upiekszylem ja rodzynkami i daktylami wymoczonymi w rumie.

Ciasto to pozytywne zdarzenie bo wyroslo prawie 3X a uzywalem suchych drozdzy do ciast slodkich. Makowce można przyrządzać z dostępnej w sklepach gotowej masy w puszkach. Dwa makowce mi wyszly i sa juz w piecyku.


Bardziej czasochłonnym, ale z pewnością wartym włożonego wysiłku wariantem, jest samodzielne przygotowanie masy makowej. Jednak niższy stopień trudności nie wiąże się z niższym stopniem jakości. W tym celu trzeba sparzyć i kilkakrotnie zmielić mak (im więcej razy, tym lepiej). Niezwykle smaczny makowiec.


Wilgotny, długo zachowujący świeżość, lepszy niż z cukierni! Nie zdarzyło się jeszcze, by się nie udał, to mój popisowy numer :-). Lubię, gdy w makowcu jest dużo masy, a mało ciasta. W tym roku zaszaleję i zrobię dwa makowce – jeden taki jak w tym przepisie - z masą z niebieskiego maku, a drugi z masą z białego maku (taką jaką przygotowałam do rogali marcińskich). Wszystko miksujemy razem i pieczemy!


Szczególnie ważny jest dodatek czekolady, dzięki niej zwykły makowiec przybiera postać dość wykwintnego torciku makowo - czekoladowego. Jeżeli nie możecie się zdecydować, czy wolicie na święta sernik, czy też makowiec - to jest wypiek dla Was. Ja zdecydow Zobacz więcej. Użyłam gotowej masy makowej z puszki.


Wypieki z białym makiem są z pewnością spotykane rzadziej niż te z niebieskiego. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Uwielbiam gotować! Tradycyjnie są robione na listopada, czyli z okazji dnia Świętego Marcina.


Natomiast od razy przychodzą tutaj na myśl rogale świętomarcińskie. Natomiast na inne uroczyste okazje, na przykład na urodziny, można przygotować tort makowy z masą. Tata Lubego ostatnio wręczył mi puszkę gotowej masy makowej i dał zadanie: upiecz jakieś ciasto.


Nie bardzo wiedziałam jak się za to zabrać, ponieważ nie przepadamy za suchym makowcem, wolimy bardziej wilgotne ciasta. Pani Dorotko, makowiec siedzi w piekarniku a ja tak sobie pomyślałam, czy nie odcisnęłam za bardzo maku i makowiec będzie suchy a nie wilgotny. W dodatku nie przepadam za gotowymi produktami, wolę zrobić sobie wszystko sama. Gdyby tak się stało, czy mogę makowiec polać z góry (nasączyć)! Mleko wraz z drożdżami i cukrem należy podgrzać, aby było letnie (nie gorące!).


Następnie należy połączyć je z pozostałymi składnikami i wyrobić na jednolite ciasto. Na pół godziny stawiamy je w cieple do podwojenia objętości. Każdą z nich rozwałkowujemy na.


Zawijak z makiem (Zawijany makowiec w kruche ciasto) Szukałam w internecie przepisu na zawijak z makiem, ale nie znalazłam takiego jak ten który piekła Moja Babcia. Większość przepisów na tę roladę opiera się na drożdżowym lub krucho-drożdżowym cieście, a zawijak Babci przygot owuje się z półkruchego ciasta.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty