poniedziałek, 15 lutego 2016

Przepis chruściki

Chruściki Trochę spóźniony przepis tłustoczwartkowy ;) Wczoraj wyciągnęłam z szuflady zapomnianą foremkę rozetkową do smażenia chruścików i postanowiłam usmażyć parę gwiazdek. Skorzystałam z przepisu, który był dołączony do foremki. Zgodnie ze staropolskim obyczajem karnawał to czas smażenia faworków.


Przygotowuje się je z ciasta śmietanowego, zbijanego, a smaży jak pączki na głębokim tłuszczu. Faworki smaży się także w Tłusty Czwartek. Chruściki idealnie smakują zwłaszcza w Tłusty Czwartek, a ich przyrządzanie to nie lada przyjemność, bo pojedyncze ciastka składamy w kokardkę. Oceń przepis aby doradzić innym!


Przygotowanie faworków jest nieco łatwiejsze niż smażenie pączków. Jest kruche i lekkie dzięki wtłoczonemu. Wyglądające jak kokardki, przypudrowane małe wypieki kojarzą się z karnawałem i tłustym czwartkiem. Oto wybrane przepisy na chruściki w kilku wersjach.


Szef kuchni – Jakub Kasprzak – zdradza przepis na faworki, które są karnawałowym przysmakiem. Rozwałkować na stolnicy wysypanej mąką. Ciasto podzielić na części.


Wałkujemy jak najcieniej. Chruściki, faworki, chrusty zwał jak zwał :) przepis mam ze starego zeszytu mamy. Do przepisu daje słodką, a nie jak jest to w większości. Zobacz, jak przygotować sprawdzony przepis na Chruściki.


Przepis chruściki

Wydrukuj lub pobierz PDF z przepisem. Pulchniutkie faworki drożdżowe to świetna alternatywa dla tradycyjnego chrustu. Rumiane, smażone faworki zadowolą każdego łakomczucha! Witam, przepis wydaje się prosty ale coś musiałam popsuć bo już podczas wyrabiania ciasto było twarde i nie dało się ulepić zwartej kuli.


Potem gdy mąż wybijał wałkiem to ciasto było twarde ale pomimo tego spróbowałam usmażyć kilka faworków na próbę i niestety wyszły bardzo twarde- próbowałam rozwałkować najcieniej jak. Choć czas karnawału już za nami, postanowiłam upiec tradycyjne faworki. Chruściki wyszły mi super, bardzo chrupiące, takie jak robi moja mama. Do kawy w sam raz, pycha!


Jak już kiedyś wspomniałam,dzięki Tobie króluję w kuchni,dziękuję i serdecznie pozdrawiam. Nie jestem wielką fanką faworków i rzadko je robię ale ponieważ obiecałam przynieść je na imprezę, to odkopałam – bardzo już zakurzony – przepis, który w zamierzchłych czasach spisałam z jakiejś gazety. Jednak teraz odkryłam chruściki drożdżowe, które dużo bardziej mi smakują.


Ledwo je zrobiłam i już mam zamiar to powtórzyć. Oczywiście najlepiej smakują pierwszego dnia. Mamy najlepszy przepis na faworki, taki prosto od mamy. Można je zrobić nawet przed tłustym czwartkiem, chociaż tego dnia, 28.


Wybierz odpowiedni dla siebie przepis z wyselekcjonowanej bazy portalu przepisy. Składniki: kostka drożdży łyżeczki cukru zwykłego łyżki mleka żółtek śmietana mąka na oko 5kg szczypta soli Wszystko razem ugnieść i pozostawić do wyrośnięcia. Później rozwałkować na kilka części,wycinać małe prostokąty i smażyć na oleju.


Na koniec można chruściki posypać cukrem pudrem. Dziś faworki, jedne z moich ulubionych ciastek. Kolejny urok karnawału- smażone desery.


Nie wszyscy w tłusty czwartek zajadają się pączkami. Dla tych, którzy wolą chrupiące faworki (chrusty czy chruściki), mamy przepis na faworki według. Są to polskie, litewskie oraz niemieckie tradycyjne, chrupkie ciastka o słodkim smaku, przypominające kształtem nieco kokardkę. Pani Jolu ja mam na chrusty bardzo fajny przepis jeszcze mojej mamy. Chrust cieniutko wywałkowane są.


Prosty przepis na pyszne tradycyjne faworki. To łatwiejsze niż Ci się wydaje, zaskocz swoich bliskich :) Sprawdź instrukcję ze zdjęciami krok po kroku na ciastkożercach! Chruściki (Trichoptera) – rząd owadów wodnych o przeobrażeniu zupełnym.


Przepis chruściki

Największe znane chruściki zamieszkują Himalaje (rodzaje: Eubasilissa, Himalopsyche, u owadów dorosłych rozpiętość skrzydeł dochodzi do cm). Przepisy kulinarne na faworki i chruściki - Te delikatne i chrupiące wypieki mają bardzo długą tradycję w naszej polskiej kuchni. Najlepszym dowodem na to, jest że jak się szuka przepisu na faworki lub chrusty, to większość wykonawców chwali się, że przepis jest od babci, a babcia zapewne przygotowywała ten przysmak tak, jak jej babcia i tak z pokolenia na pokolenie. Dziś prezentuję przepis na tradycyjne, polskie faworki (zwane też chruścikami, chrustem lub kreplami). Mają to, co najlepsze faworki mieć powinny – są wyjątkowo kruche, delikatne i chrupiące.


Pozycja obowiązkowa na karnawał i tłusty czwartek. Opis przygotowania Mąkę przesiać na stolnicę, dosypać cukier, zrobić dołek, wybić jajka i dodać żółtka (w recepturze nie ma błędu co do ich liczby!). Tylko w karnawale można sobie pozwolić na taką dozę kalorii i zarazem. Potrzeba dużo siły żeby ciasto, wytworzyło pęcherzyki powietrza.


Zawijam w folie i wstawiam do lodówki na godzinę. Do wysokiego garnka wkładam smalec i podgrzewam do wrzenia. Na gorący tłuszcz wrzucam.


Smażone, najlepsze faworki - przepis na chrusty posypane cukrem pudrem. Zazwyczaj robię faworki ze starej jak świat książki kucharskiej, którą mam po mojej Babci. Przepis jest bardzo prosty i szybki w przygotowaniu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty