wtorek, 3 maja 2016

Kiszone rydze przepis

Jak przygotować kiszone rydze. Najczęściej używa się ich do marynowania w occie, gdyż przy takim przyrządzeniu nabierają doskonałego, korzennego smaku. Nadają się również do panierowania i smażenia, nie nadają się.


Przez tygodnie rydze kiszą się w temperaturze pokojowej. Po kilku dniach można je co prawda przenieść w chłodne miejsce (piwnica, spiżarnia).

Kiszone rydze to smak, którego prawie nie pamiętam. Jadłam je wiele lat temu i później nie miałam już okazji. Grzyby kiszone są bardzo smaczne, a jednocześnie nie tracą składników mineralnych. Przechowujemy je w chłodnej piwnicy lub na dolnej półce lodówki nawet 4-miesięcy.


Do kiszenia nadają się zwłaszcza zielone i szare gąski oraz rydze. Sprawdź, jak zrobić grzyby kiszone - podajemy dokładny przepis krok po kroku. Rydze przebrać, największe użyć do kiszenia, drobniejsze do marynowania w occie.

Rydze oczyścić nożem z piasku, odciąć trzony. Pokroić w talarki obraną cebulę, opłukać pieprz i ziele angielskie. Grzyby układać warstwami w słoju, garnku kamiennym lub fasce drewnianej, przesypując solą i przyprawami.


Grzyby trzeba obgotować w osolonej wodzie przez 2-minuty. Po ostudzeniu należy ułożyć naprzemiennie warstwy w kamionce w kolejności: cebula – grzyby – szczypta soli i cukru na wierzch, gdzieniegdzie dodając ziele angielskie i liść laurowy oraz ziarenka jałowca. Solić możemy w emaliowanych wiaderkach, słojach, kamionkach. Trzeba je wyszorować, a potem wyparzyć. Wybieramy młode i jędrne kapelusze – nadają się prawdziwki, maślaki, podgrzybki i jesienne gąski, rydze oraz opieńki.


Obgotowujemy je szybko w osolonej wodzie i osączamy bardzo dokładnie na sicie. Kiszenie to najzdrowszy sposób na przetworzenie rydzów. Ukiszenie rydzów nie jest trudne, jednak trzeba zadbać o kilka szczegółów, aby proces przebiegał bez problemów. Rydze w słoikach kiszone Rydze dokładnie opłukać, dlatego najlepiej jest rydze włożyć do zimnej wody z dodatkiem soli dokładnie opłukać.


Pozostawić na kilka godzin aby oczyścić ze wszystkich resztek z runa leśnego, igiełek a także owadów. Rydze kiszone to znakomity pomysł na zakonserwowanie grzybów na zimę. Idealnie smakują, zachowują swoje wartości odżywcze, aromat i smak.

Pyszne grzyby kiszone to wspaniały dodatek do obiadu. Rodzaj grzybów możesz ustosunkować odpowiednio do sezonu, w którym występują. Ci kłopotu, a cała rodzina będzie zachwycona pysznym przysmakiem. Dodane przez Nebraska w: Tylko o kuchni. Moja mama kisi rydze ;) ponoć dobre,ale ja nie jestem fanką rydzy.


Ja robiłam kiedyś rydze w masełku w słoiki. Smak, zapach i rozkosz podniebienia. JolaObserwuj bloga Obserwujesz bloga Damsko-męskie spojrzenie na kuchnię i dom. Kiedyś, dawno temu, grzyby soliłam (przepis znajdziesz tutaj), ale nigdy nie zdecydowałam się ich kisić. Rydze smażone to takie dani Zobacz więcej.


Teraz, jako że zdobyłam więcej doświadczenia w fermentacji, zebrałam się na odwagę i oto są – grzyby kiszone. I to w dodatku na dwa różne sposoby! Utrwalanie przez kiszenie znane jest od dawna.


Ten przepis jest najlepszym dowodem na to, że ich ilość przerosła moje umiejętności kombinowania. Ktoś mi wspomniał, że jego babcia robiła najlepsze pod słońcem kiszone rydze po litewsku. Ta metoda jest coraz rzadziej spotykana, bo i rydze występują w mniejszej ilości, i piwnice chłodne są dziś rarytasem. Kozaki, podgrzybki i boro można także kisić razem, lecz nie należy ich łączyć z gąskami i rydzami, ponieważ przechowują się krócej i trzeba je wcześniej zużyć. Grzybów nie należy kroić, kisi się je w całości, przy czym ich wielkość nie ma znaczenia.


KISZONE RYDZE - DoradcaSmaku - ten przepis cieszy się popularnością, sprawdź. Przepisy z kategorii kiszone-rydze. Wybierz odpowiedni dla siebie przepis z wyselekcjonowanej bazy portalu przepisy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty