wtorek, 24 maja 2016

Botwinka wege

Liście botwinki grubo pokroić, buraczki wyszorować i pokroić w drobną kostkę. Do podsmażonego czosnku, chili i imbiru dodać tak przygotowane warzywa, szczyptę soli i kumin z kolendrą. Dusić co jakiś czas mieszając przez – minut. Brak komentarzy: Prześlij komentarz Strona główna Subskrybuj:Komentarze do posta (Atom) Szuka Zobacz więcej. Istria Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Moje codzienne przyjemności.


Wegańska botwinka to hit tego lata na moim stole.

Robię ją non stop i nieustannie. Codziennie w lodówce mam litry tej zupy i ona znika z prędkością światła. Bo wegańska botwinka jest mega zdrowa. Jestem zachwycona chrupiącą marchewką, młodą kapustą i aksamitnym mlekiem kokosowym, które.


W zeszłą sobotę, pierwszy raz tej wiosny, weszłam w posiadanie młodych liści botwinki, więc rozpoczęłam sezon, przygotowując podstawową zupę, bez żadnych udziwnień. Ten przepis mogłabym zacząć tak jak chciałabym rozpoczynać każdy… „Ubierz klapki i wyskocz do ogródka po warzywa…”. Od kilku dni mam ochotę na botwinkę, dlatego dziś po powrocie z pracy wybrałam się do ogródka.


Oczyszczamy warzywa i cebulę, czosnek kroimy w kostkę, wraz z buraczkami, wrzucamy wszystkie składniki warzywne do garnka z wrzącą wodą.

Po 5-minutach gotowania dodajemy obrane i pokrojone w kostkę ziemniaki. Dodajemy oliwkę, przyprawy. Lista przepisów na zupa z botwinki wege z polskich blogów kulinarnych. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Odciąć liście botwinki od buraczków, dokładnie umyć liście i obrać buraczki.


Liście posiekać na desce, razem z gałązkami, buraczki pokroić na cienkie plasterki. W szerokim garnku na oliwie podsmażyć ziemniaki (ok. 5-minut), następnie wlać gorący bulion i zagotować. Ziemniaki umyć i oskrobać, pokroić na cienkie plasterki. Botwina, czyli młode buraczki, jest bardzo delikatnym i szybkim w gotowaniu składnikiem.


Zupa botwinka to moja ulubiona wiosenne zupa. Przepis na botwinkę jest bardzo prosty i jej ugotowanie zajmuje niewiele czasu. Botwinkę dokładnie umyć, liście posiekać, buraczki obrać i posiekać lub zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Burak ćwikłowy - botwinka - boćwina - botwina Burak czerwony jest bardzo popularnym i zdrowym warzywem, a jego zdrowotne i lecznicze właściwości znane były od wieków.


Dodać kilka łyżek wywaru i wymieszać. Do niedawna był mało popularny w naszej kuchni, ale na szczęście wraca do naszego menu. Botwinka to przepyszna, sezonowa zupa, na którą co roku czekam z utęsknieniem.


W maju jest najsmaczniejsza – wtedy młode buraczki pojawiają się na targach, są najświeższe i mają najwięcej smaku.

Bez wątpienia, ten przepis należy do najprostszych na świecie i nie wymaga żadnej kulinarnej wprawy. Dzisiejsza botwinka to właśnie wersja klasyczna. Koktajl truskawkowy z botwinką Botwinka na moim parapecie już odpowiednio podrosła, więc została dziś wykorzystana do koktajlu z truskawek. W sezonie truskawkowym takie koktajle są u mnie codziennie, zmieniają się tylko dodatki :-).


Wege Kuchnia blog wegetariański. O jedzeniu piszę, myślę i śnię! U mnie spotykają się osoby na zdrowej diecie, w tym bezglutenowej, wegetariańskiej, wegańskiej oraz wielbiciele polskiej kuchni. Z botwinki, młodych ziemniaków i świeżego koperku możecie ugotować pyszną, lekkostrawną zupę.


Będzie idealna na nadchodzące gorące dni, gdy nie ma się ochoty na nic tłustego i ciężkostrawnego. Jeśli macie gotowy bulion, zupę zrobicie naprawdę ekspresowo. Botwinka jest wyjątkowo smacznym dodatkiem do dań obiadowych. Pojawiły się już pierwsze botwinki w sklepach, co mnie bardzo cieszy i mam wrażenie, że właśnie z botwinką, szparagami i ogórkami małosolnymi kojarzy mi się wiosna.


Botwinka - sposób przygotowania: Do garnka wrzucamy umyte żeberko, zalewamy wodą i gotujemy, zbieramy szum z powierzchni wody. Gdy botwinka się podgotuje, wrzucamy do garnka obraną i pokrojoną cebulę, ząbek czosnku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty