środa, 11 maja 2016

Ciasto z masy makowej gotowej

Przygotowałam go z gotowej masy makowej. Chociaż musimy przygotować parę warstw to uważam, że jest szybki w przygotowaniu. Słodka Strona Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Słodka Strona. Dużo zależy od rodzaju użytej masy makowej, im bardziej wodnista, tym makowiec bardziej wilgotny.


Dodane przez Elifia w: Tylko o kuchni.

Ja przygotowałam go z gotowej masy makowej, ale oczywiście jeśli wolicie, możecie zrobić swoją domową. Gdy spróbowałam w pracy od koleżanki ciasta japońskiego – przepadłam. Tak mi zasmakowało, że musiałam je koniecznie upiec. Makowiec smakuje przepysznie, u mnie znikł bardzo szybko. Poprosiłam panią Dorotę o przepis, której serdecznie dziękuję za inspirację :-) Do ciasta można użyć gotowej masy makowej z puszki lub zrobić ją samemu.


Jednak niższy stopień trudności nie wiąże się z niższym stopniem jakości. Opis przepisu: Autor: WINIARY Oryginalny makowiec z masy makowej to ciekawa alternatywa dla tradycyjnych makowców. Wszystkie składniki ciasta łączymy razem z makową masą z puszki, Budyniem o smaku waniliowym bez cukru WINIARY oraz garścią rodzynek, a na koniec z pianą (piana do makowca będzie lepsza, jeśli białka najpierw wstawimy do lodówki, a przed ubijaniem lekko posolimy).

Tata Lubego ostatnio wręczył mi puszkę gotowej masy makowej i dał zadanie: upiecz jakieś ciasto. W dodatku nie przepadam za gotowymi produktami, wolę zrobić sobie wszystko sama. Gotowe masy makowe w puszkach są dla mnie zbyt słodkie, a ilość maku w porównaniu do objętości jest bardzo mała (mniej niż ). Zawsze do wypieków polecam zmielony, suchy mak w torebkach, jednak dostaję od Was informacje, że nie wszędzie można go dostać. Kruche ciasto: Wszystkie składniki należy szybko zagnieść do momentu uzyskania jednolitego ciasta, a następnie masą wylepić dno blaszki uprzednio wyłożonej papierem do pieczenia.


Całość podpiec minut w temperaturze 1stopni - w rozgrzanym piekarniku. Masa makowa: Wszystkie składniki dokładnie wymieszać i przełożyć na podpieczony spód. W tym wpisie przedstawię Wam prosty przepis na makowiec zawijany z gotowej masy makowej. Luuudzie… co ja się nie naczytałam opinii, że gotowa masa makowa jest taka zła i niedobra. Ciasto bez którego wielu z Was nie wyobraża sobie Świąt Bożego Narodzenia - makowiec zawijany, w moim regionie nazywany struclą z makiem.


Nie wszyscy jednak mają. Ponieważ wiem, że chętnie sięgacie po szybkie przepisy i proste ciasta, przygotowałam dwie wersje nadzienia. Jedno z gotowej masy makowej z puszki i drugie tradycyjne, przygotowane z maku parzonego. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na z gotowej masy makowej.


Durszlak - makowiec zawijany z gotowej masy makowej Durszlak Ekspresowy makowiec na kruchym cieście - last minute makowiec z gotową masą makową Durszlak Świąteczna strucla makowa, czyli Świąteczny makowiec zawijany. Pamiętaj, że taką masę możesz zawsze wzbogacić o bakalie typu rodzynki czy orzechy włoskie.

Jeśli lubisz słodkości, to polecam również moje inne przepisy na ciasta i torty. Na pewno nie da się przekroić na tylko na warstwy. W sumie jest bardzo dobry. Masa z serkiem mascarpone jest super. Zanim położyłam masa na spód dałam dżem z czarnej porzeczki świetnie komponuje się z masa i tortem makowym.


Dorota PISZE “Dzisiejszy przepis wyróżnia się prostotą wykonania. Do sernika z makiem użyłam gotowej masy makowej. Japoński – jest to rodzaj ciasta bez spodu z dodatkiem jabłek. Mogą być przygotowane zarówno w kostkę, jak i starte na tarce – w ten sposób nadadzą wypiekowi tekstury i wilgotności.


Z gotowej masy makowej – to szybszy sposób na przygotowanie ciasta. Należy zwrócić jednak uwagę na skład wybranej puszki oraz zawartość bakalii. Przepis na makowiec na biszkopcie. Klasyczny makowiec na biszkoptowym spodzie.


Ciasto pieczone jest w ten sposób, że ciężka masa makowa znajduje się na spodzie formy, a delikatny biszkopt na górze. Po upieczeniu i ostudzeniu ciasta należy je odwrócić, aby biszkopt znajdował się na dole. Gotową masę można wykorzystać jako jedną z warstw lub wierzch mazurka. Jeśli ktoś z Was przygotowywał mój mazurek królewski, z pewnością wie, jak wybornie smakuje w towarzystwie jabłek z dodatkiem galaretki oraz polewy orzechowej, kruchego ciasta i czekolady. Piekąc makowiec, seromakowiec lub inne ciasto z makiem, do masy makowej z reguły trzeba dodać.


Ciasto makowe z gotowej masy makowej w każdej odsłonie! Więcej niż przepisów. Pamiętaj, że przed pieczeniem ciast z większą ilością maku masę warto wymieszać z ubitymi na sztywno białkami jajek. Masę makową można też śmiało zamrozić. Masa makowa z ubitymi białkami nie kruszy się po upieczeniu i jest zwarta.


Mak z puszki mieszamy z kaszą manną i delikatnie łączymy z białkami ubitymi na sztywno. Ciasto drożdżowe dzielimy na 3-części (można to zrobić za pomocą wagi kuchennej). Kawałki ciasta rozwałkowujemy na kształt prostokąta na grubość ok.


Wybierz odpowiedni dla siebie przepis z wyselekcjonowanej bazy portalu przepisy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty