środa, 4 maja 2016

Przepis na chruściki na śmietanie

Przepis na chruściki na śmietanie

Dodane przez irma w: Tylko o kuchni. Zbliżają się święta i bardzo chciałabym zrobić na Wigilie śledzie w śmietanie. Może ktoś zna dobry, wypróbowany przepis.


DoradcaSmaku - ten przepis cieszy się popularnością, sprawdź. Szybkie i puszyste placuszki na śmietanie, które zasmakują małym i dużym łasuchom. Polecane przepisy: chruściki moje wypieki Zobacz więcej.


Wszystkie składniki bardzo dobrze zagnieść. Na każdym prostokącie na środku zobić podłużne nacięcie o dł. Dzisiaj klasyczne faworki, chruściki, chrust –na żółtkach i śmietanie. Smażone na głębokim tłuszczu, cienkie, kruche i choć kaloryczne, to jednak bardzo smaczne. Sami przyznajcie, obok pączków to chyba drugi obowiązkowy smakołyk na Tłusty Czwartek:) Zapewne ile domów, tyle sposobów na faworki.


Niezależnie od nazwy, faworki, chrust, chruściki czy jaworki, są znane w całej Polsce i podjadane ze smakiem przez łasuchy w każdym wieku. Zgodnie ze staropolskim obyczajem karnawał to czas smażenia faworków. Przygotowuje się je z ciasta śmietanowego, zbijanego, a smaży jak pączki na głębokim tłuszczu. Chruściki są tradycyjnym ciastem w Polsce, które jada się w trakcie karnawału. Postanowiłam wypróbować jeden z przepisów, który znalazłam w książce od jakiegoś czasu leżącej na półce w moim pokoju.


Faworki smaży się także w Tłusty Czwartek. Do wyrośnięte rozczynu dodajemy pozostałe składniki ciasta. Pod koniec dodajemy rozpuszczony tłuszcz. Gotowe ciasto pozostawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia Wyrośnięte ciasto wykładamy na stolnicę. Wałkujemy i wykrawamy faworki.


Mąkę przesiać, a jajka rozbełtać. Wymieszać wszystkie składniki i zagnieść. Ciasto rozwałkowywać, kroić na paski, a te na. Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym! Jednak teraz odkryłam chruściki drożdżowe, które dużo bardziej mi smakują.


Ledwo je zrobiłam i już mam zamiar to powtórzyć. Oczywiście najlepiej smakują pierwszego dnia. Chruściki to jedno z lepszych frykasów jakie znam, no może nie wyprzedzają moich ulubionych Rogalików z wiśniami, ale mogę dumnie powiedzieć, że zajmują u mnie drugie miejsce.


Jakiś czas temu zapoznałam was z Faworkami drożdżowymi, ale chruściki według mnie są lepsze. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na chrupiące faworki chruściki. Zagubił mi się gdzieś sprawdzony przepis na drożdżowe chrusty. Nie było wyjścia, trzeba było znaleźć coś nowego. Na przepis natknęłam się na blogu Coś słodkiego, poproszę.


Nie jest skomplikowany ani czasochłonny, a chruściki wychodzą pyszne. Polecam, tym bardziej, że karnawał w pełni! Można zrobić je bez proszku do pieczenia, tłukąc wcześniej ciasto.


Przepis na chruściki na śmietanie

WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Zawijam w folie i wstawiam do lodówki na godzinę. Do wysokiego garnka wkładam smalec i podgrzewam do wrzenia.


Na gorący tłuszcz wrzucam chruściki. Składają się tylko z czterech składników: żółtek, cukru, mąki i piwa. Dodatek piwa dodatkowo napusza faworki. Ważne aby ciasto rozwałkować jak najcieniej, wówczas chruściki wychodzą bardzo kruche.


Z podanych składników wyszły mi dwie patery pysznych faworków. Nieskomplikowany przepis na drożdżowe faworki, które gorąco Wam polecam, zważywszy na to że karnawał w pełni. Przygotowujemy rozczyn a letniego mleka, cukru i oczywiście drożdzy Przykrywamy ściereczką i odstawiamy do wyrośnięcia na około minut w ciepłym miejscu.


Do mąki przennej wbijamy jajka, dodajemy olej oraz powstały. Dodaj pozostałe składniki i zagnieć ciasto. Wyrabiaj tak długo, aż nie będzie przyklejać się do rąk. I choć są trochę czasochłonne (czym cieńsze, tym smaczniejsze), to zapewniam, że ich smak wynagrodzi trudy wałkowania.


Jak dla mnie te faworki (chruściki) są w wersji dietetycznej, cukru w nich niewiele (można też użyć zamienników: ksylitol, erytrytol, itp), tłuszczu prawie wcale- tyle co w śmietanie. Pyszne, delikatne i kruche. W kształcie tradycyjnych faworków lub róży karnawałowych.


Swój chrust zrobiłam na piwie pszenicznym, ale jeśli macie problem z jego zakupem możecie użyć dowolnego. Najlepszy przepis na faworki domowe. Te pyszne chruściki na piwie szykuje się bardzo szybko.


Najczęściej sięgamy po nie w karnawale. Ten przepis na faworki nie zawiera spirytusu. Jest to również przepis na faworki bez śmietany.


Chruściki, zwane także faworkami, gościły na stole w domu mojego dzieciństwa po kilka razy w czasie każdego karnawału. I to jest właśnie karnawałowy smak mojego dzieciństwa. Smak, za którym tęsknię i który staram się odtwarzać co roku na Tłusty Czwartek.


Jest z nimi niewiele zachodu, a są równie pyszne co tradycyjny chrust. Ze smaku przypominają mi nieco drożdżowe racuszki. Każdego dnia podsuniemy Ci sposób na smaczny i oryginalny posiłek. Do słodkiego przysmaku wykorzystaj Cukier Wanilinowy WINIARY, a Twoje chruściki będą miały.


Sprawdź nasze najlepsze przepisy!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty