piątek, 6 maja 2016

Ciasto malinowe z bezą

Nakłuć widelcem i piec ok. Po tym czasie rozwałkować i wyłożyć na blachę o wym. Przepis na ciasto nadesłała mi Aleksandra (bardzo dziękuję!), oryginalnie ciasto przypominało Panią Walewską - dwa blaty ciasta kruchego pieczone razem z bezą, pomiędzy nimi warstwa galaretki i kremu. Kruchy spó duża ilość malin w malinowej galaretce, kremowa masa śmietankowa i wieńcząca ciasto chrupiąca beza z migdałami.


Kruche ciasto z lekką, rewelacyjną pianką, którą w taki sposób, przyznam, robiłam po raz pierwszy. Pozostaję od dziś fanką tego ciasta. I jak nigdy jestem pewna, że i Wam posmakuje :-). Smaki są idealnie zrównoważone, aby ciasto nie było zbyt słodkie.


Pianka jest lżejsza niż ptasie mleczko, a maliny (lub jeżyny, jagody, borówki amerykańskie) w niej zatopione smakują wybornie. Składa się z wspaniale współgrających ze sobą warstw-kruchego spodu, galaretki z malinami, masy śmietanowo-serowej oraz kruchej bezy z płatkami migdałowymi. Było kruche, smaczne i pięknie się prezentowało podane z lodami pistacjowymi z listkami mięty. Majówka już za kilka dni, dlatego też może skusicie się na ciasto z którym dziś do Was przychodzę.


Ciasto malinowe z bezą

Rodzina była zachwycona, naprawdę z czystym sercem polecam. Zamiast malin dodałam własna konfiturę z czarnych porzeczek do rabarbaru. Szybkie i łatwe do zrobienia.


Mocno owocowe, wilgotne ciasto z chrupiącą bezą, z genialnym połączeniem brzoskwiń lub nektarynek z malinami. Warto użyć jędrnych, nie przejrzałych malin, bo mocno dojrzałe mogą zbyt rozmoczyć ciasto. This feature is not available right now.


Wstawić do lodówki na ok. CIASTO NA SPÓD (30x20cm) - 1- 2g mąki tortowej - 1g masła - g cukru kryształ - płaska łyżka proszku do pieczenia - żółtka GALARETKA - galaretki malinowe na litra wody. Ciasto malinowe z kremem i bezą. Całość dokładnie wyrabiamy, aż powstanie jednolita masa. Tak przygotowane ciasto owijamy w folię spożywczą i odstawiamy do lodówki na godzinę.


Następnie dodać pozostałe składniki i zagnieść jednolite ciasto. Nie zostanie nawet okruszek. Teraz wyjmij z lodówki ciasto, wyłóż na galaretkę krem waniliowy i wyrównaj jego powierzchnię, a na nim połóż wystudzoną bezę. Kompletne ciasto włóż do lodówki na godziny. Mąkę pszenną łączymy z cukrem pudrem, proszkiem do pieczenia, masłem, ekstraktem z wanilii oraz żółtkami.


Dużo zamroziłam, zrobiłam też sos malinowy a dzisiaj upiekłam kruche ciasto z bezą i malinami oraz mini tarty z mascarpone i malinami. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na ciasto malinowa chmurka z bezą i. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga RUSTY FORK. Wspaniałe połączenie kwaskowatych malin i słodkich brzoskwiń w delikatnym cieście kruchym z pyszną bezą. Blachę z bezą wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 1stopni (termoobieg) i piekłam minut.


Upieczoną bezę przełożyłam do całkowitego wystudzenia na kratkę, a następnie ułożyłam na cieście, na warstwie kremu. Otóż nie – wszystko kwestia organizacji pracy. Gotowe ciasto wstawiłam do lodówki na godziny. Ja polecam wieczorem zabrać się za pieczenie ciasta kruchego, a potem korzystając z gorącego piekarnika od razu bezy i zostawić ją na całą noc w piekarniku. Pyszne ciasta z malinami.


Ciasto malinowe z bezą

Rano na ciasto kruche wylać galaretkę malinową, zmiksować krem śmietankowy i przykryć bezą i voila! Biszkopt waniliowy z lekkim kremem i malinami. Brownies z serem i malinami. Orzechowe ciasto z morelami i malinami. Malinowa chmurka zawsze wprawia gości w zachwyt.


Jest niezwykle pyszne, delikatne i rozpływające się w ustach. Jednym słowem – uzależnia! Uznaliśmy je za jedne z najlepszych ciast na świecie!


Wczoraj wieczorem popełniłam kruche ciasto z malinami i budyniową pianką – bardzo popularne na wszelakich blogach kulinarnych. Trzeba przyznać, że Dorota z Moich Wypieków potrafi wyznaczać trendy. Na dowó że ciasto jest i łatwe, i efektowne przytaczam przepis wraz ze zdjęciami i życzę Wam smacznego – jestem pewna, że Wy. Proste ciasto na delikatnym kruchym spodzie z sezonowym, doprawionym cynamonem rabarbarem.


Kwasowość rabarbaru zostaje świetnie „przełamana” puszystą bezą z płatkami migdałów oraz konfiturą malinową, którą częściowo rozsmarowałam na podpieczonym spodzie a częściowo dodałam do rabarbaru. Na szczęście w tym roku było inaczej :). Zapraszam na przepyszne ciasto z agrestem, mój kolejny wakacyjny hit.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty