piątek, 16 lutego 2018

Czy do lazanii trzeba gotować makaron

Gdy kilka lat temu na rynek wszedł makaron do lasagne, nie wymagający gotowania, wydawało się, że to koniec udręki. Wydawało się, że już nie będziemy musieli zmagać się z lepkim makaronem. Jednak makaron bez ugotowania nie sprawdza się w lasagne z dużą ilością sos - np.


Przygotowujemy porcję makaronu, pamiętając, że podczas gotowania jego objętość zwiększa się dwukrotnie. GOTUJEMY: Wkładamy płaty lasagne do gotującej się osolonej wody (litr wody na każde 100g makaronu, łyżeczka soli na litry wody).

Płaty lasagne gotujemy przez 2–min w szerokim garnku. Czy makaron rurki i kokardki można razem gotowa. Jak gotować makaron do lasagne żeby się nie sklejał?


Makaron Barilla na Lasagne gotować czy nie? Producent informuje na opakowaniu, że makaronu na Lasagnie nie trzeba gotować, wystarczy przed włożeniem do brytwanki wysmarować sosem beszamelowym i bolognese. Ponieważ makaron robiłam świeży ( współpracując z córką – ja wałkowałam poszczególne partie ciasta, córka nakładała farsze) , uznałam, że nie trzeba go gotować i wszystko się udało.


Wilgotne farsze zrobiły swoje , lazania wyszła modelowa i pyszna.

DOMOWY MAKARON DO LAZANII. Dziś po raz pierwszy i na pewno nie ostatni (zwłaszcza, że połowa paczki mi została) zastosowałam makaron, który nie trzeba było gotować. Oczywiście jak to ja, patrzyłam na to sceptycznie, ale w końcu jak napisali na opakowaniu ,,nie wymaga gotowania to już im uwierzyłam na słowo, a raczej na napis.


Po drugie należy spożwywać makaron tylko i wyłącznie al dente, a po trzecie dodawanie oleju do gotowania makaonu jest bez sensowne, nic to nie daje, a dodawanie oliwy z oliwek to zbrodnia. Jeśli nie chcemy gotować zdowo, to zachęcam do stosowania się do porad z tej strony, jeśli zdrowie jest dla was ważne, to odadzam. Ja robie sos beszamelowy i nie gotuje wtedy makaronu bez wzgledu jak jest napisane na opakowaniu.


Kazdy plat makarony smaruje z obu stron i ukladam warstwowo. Wychodzi PYCHA #128578; Ale najczesciej kupuje lubeli lub w takim czerwonym opakowaniu primo gusto chyba. Nie trzeba używać dużej ilości płatów dobrze jest za to grubo przekładać je sosami.


Gotujemy makaron w lekko osolonej wodzie przez 3-min. Trzeba uważać, żeby płaty się nie posklejały. Wyjmujemy je na talerze. Rozkładamy płaty osobno, aby się nie posklejały.


Nadzienie: do garnka wkładamy mięso. Dodajemy pokrojone na małe kawałeczki cebule.

Kwestia dodawania do wrzątku na makaron niewielkiej ilości oliwy jest mocno dyskusyjna. Niektórzy uznani kucharze zarzekają się, że dobrej jakości makaron podczas gotowania nie sklei się. Przynajmniej zakładając, że wody jest w miarę dużo i że od czasu do czasu zamieszamy zawartość garnka.


Ta strona wykorzystuje pliki cookie do tworzenia profili, w tym pliki stron trzecich, do wysyłania reklam i oferowania usług. Jeśli nadal przeglądasz stronę internetową, uzyskując dostęp lub wybierając dowolny jej element, wyrażasz zgodę na jej użycie lub pliki cookie. Też mam płaty makaronowe tej firmy, robiłam z nich lasagne i nie gotowałam wcześniej - wyszło bardzo smaczne! Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować!


Wami moim przepisem na domowy makaron. Korzystam z niego zawsze, zarówno jeśli potrzebuję płatów do lazanii, jak i wtedy,. Lazanii nie trzeba chyba nikomu opisywać. Cannelloni - gotować czy nie?


Kupiłam pudełko cannelloni - mam zamiar coś tam wymodzic w tym temacie, ale stworzył mi sie problem. Na pudełku napisane jest: Bez wcześniejszego gotowania. Podany tam przepis też każe nie gotowac, po prostu wypchac rury i do piekarnika. Mam tylko wątpliwości czy rzeczywiscie ten makaron zmięknie na tyle. Na makaron mam przepis rodzinny, ale Zobacz więcej.


Ona pyta ile minut gotować makaron a nie czy opakowanie zawiera informacje ile minut gotować maakaron. Cienkie nitki gotuje się krócej, natomiast grubsze makarony dłużej. Ponadto warto pamiętać, że makarony pełnoziarniste wymagają dłuższego czasu przygotowania niż makarony z białej mąki. Czas podany na opakowaniu jest tylko orientacyjny i nie trzeba trzymać się go ściśle.


Na czas gotowania wpływa wiele czynników takich jak izolacja cieplna garnka, to, jak szybko woda zaczyna wrzeć po wrzuceniu do niej makaronu, grubość dna garnka czy siła palnika. Z tego względu w każdej kuchni makaron może gotować się w innym. Z lazanią są zawsze problemy, bo płaty makaronu Lasagne trzeba wcześniej gotować po kilka sztuk, by się nie sklejały, a bez wcześniejszego obgotowania mają twarde brzegi. Dlatego przepis na lasagne z mięsem zmodyfikowałam i zamiast tradycyjnych płatów makaronu dodałam makaron Lubelli Kokardki. Do tego przepisu oczywiście można użyć też tradycyjnego makaronu Lasagne.


Lepszej lasagne w życiu nie jadłam! Sos jest rewelacja, makaronu nie trzeba wcześniej gotować bo dzięki temu że sos jest rzadki makaron pięknie doszedł a ten na górze się pięknie przypiekł, coś pysznego, ten sos na pewno trzeba dłużej gotować jeśli dodajesz go do spaghetti ale do tego dania kilka minut w zupełności wystarczy. Kiedy makaron jest ugotowany, bardzo szybko odcedzamy go na durszlaku. SPOSÓB PODANIA: Podajemy z ulubionym sosem i polewamy oliwą z oliwek do smaku.


Spaghetti pasują do kremowych, lekkich sosów bez większych kawałków mięsnych czy warzywnych. Czy taki domowy makaron gotować w wodzie czy w rosole. Pytam ponieważ koleżanka powiedziała, że taki domowy to do rosołu wrzuca i tak gotuje, bo nie ma na nim mąki, że taki jest lepszy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty