czwartek, 1 lutego 2018

Makowiec z kruchym ciastem

Makowiec zawijany w kruche ciasto. Odstawić do lodówki i mocno schłodzić. Mak zalać wrzątkiem na minut. Odsączyć i przemleć razy. Kruche i maślane ciasto z wilgotną masą makową z dodatkiem orzechów i żurawiny.


Makowiec z kruchym ciastem

Ja przygotowałam go z gotowej masy makowej, ale oczywiście jeśli wolicie, możecie zrobić swoją domową. Trochę pracy trzeba włożyć ,ale smak wynagradza wszystko. Wydrukuj lub pobierz PDF z przepisem. Szukałam w internecie przepisu na zawijak z makiem, ale nie znalazłam takiego jak ten który piekła Moja Babcia. Większość przepisów na tę roladę opiera się na drożdżowym lub krucho-drożdżowym cieście, a zawijak Babci przygot owuje się z półkruchego ciasta.


Dawniej nie było gotowej masy makowej, więc nadzienie sporządzano samemu z maku zebranego z makówek. Jest bardzo smaczny, smakował nawet osobom, które nie przepadają za makowcami :). Konfiturę żurawinową łatwo przygotować w zaledwie kilka minut, szybko gęstnieje i wspaniale współgra z ciastem. Wyśmienity makowiec na cieście kruchym oblany lukrem.


Jednym słowem jest to doskonałe połączenie, które tworzy przepyszny makowiec. Według mnie jego smak jest najlepszy wśród wszystkich ciast z makiem. Jeśli chcesz, aby ciasto było bardziej kruche możesz. Kruche ciasto wykonujemy w tradycyjny sposób bez żadnych udziwnień.


Ta wersja będzie też o wiele bardziej przyjazna smakoszom, którzy nad rozgryzanie ciasta przedkładają delektowanie się masą. Jeżeli, jak ja, uważacie, że nie ma świąt bez maku, może skusicie się na taki na chrupiącym kruchym cieście. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na makowiec na kruchym spodzie. Pyszny makowiec na kruchym cieście to świetna alternatywa dla tych, którzy mają kłopoty z ciastem drożdżowym lub upieczeniem biszkoptowej rolady. To moje ulubione ciasto z dzieciństwa, które piekła często moja babcia.


Ten makowiec lubię szczególnie za to, że jest soczysty i bez ciasta. Sama pyszna, wilgotna masa makowa. Ciasto jest wysokie, dlatego proszę nie przerażać się ilością użytych składników. Podstawą ciasta jest mak lub też jak w moim przypadku gotowa masa makowa. Najlepszy makowiec na kruchym spodzie, z lukrową dekoracją z kandyzowanej skórki pomarańczowej.


U mnie pojawił się na stole świątecznym, do przepisu bardzo chętnie wrócę w przyszłości :-). Idealnie wilgotny, mięsisty, bezproblemowy w pieczeniu. Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany.


Przepis na makowiec zawijany. Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię. Z przepisu wychodzą aż makowce. Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić. Według przepisu, który proponujemy przygotujesz go sprawnie, a efekt zaskoczy Twoją rodzinę.


Przedstawiam mój prosty przepis na makowiec zawijany z ciasta drożdżowego. Ciasto jest proste i szybkie do zrobienia, bowiem nie ma potrzeby szykowania zaczynu. Do tego cudownie wygląda na Świątecznym stole. Na kruchym cieście, z bakaliami smakuje wybornie.


Makowiec z kruchym ciastem

W przygotowaniu nie jest trudny, ale trochę czasu zajmie nam szykowanie maku, co całkowicie się opłaci, jak zjemy kawałeczek pysznego, domowego makowca. Z rozrzewnieniem wspominam tamte czasy. Nie tradycyjny, drożdżowy, taki jak piecze moja mama, ale na cieście ucieranym. Zupełnie inny, ale równie smaczny i tak samo pachnący aromatem migdałowym - to zapach, który bardziej niż jakikolwiek inny kojarzy mi się z makowcem.


Macie już plany na makowiec na święta? Jeśli jeszcze nie wybraliście przepisu, a lubicie mocno aromatyczną masę makową, z dużą ilością bakalii, to mam dla Was propozycję na makowiec z kruszonką, zrobiony na cieście kruchym. Poza tym jest to makowiec last minute, więc jeśli nie macie czasu zagniatać ciasta drożdżowego na struclę makową, to dzisiejsze ciasto jest idealnym rozwiązaniem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty