piątek, 2 lutego 2018

Makowiec latwy przepis

Po upieczeniu makowiec dekorujemy białym lukrem. Porady Możemy zrezygnować z lukru, a upieczone i ostudzone ciasto obficie posypać cukrem pudrem (najlepiej przez sitko) albo oblać polewą czekoladową (gotową). Przepis na makowiec zawijany.


Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany. Z przepisu wychodzą aż makowce.

Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię. Ja użyłam gotowej masy makowej, którą dostałam od firmy Helio. Oczywiście jeśli wolicie, możecie zrobić swoją domową. Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Kuchnia z widokiem na ogród.


Przedstawiam mój prosty przepis na makowiec zawijany z ciasta drożdżowego. Pani Doroto makowce przepyszne! Do tego cudownie wygląda na Świątecznym stole.

Kruche ciasto z tego przepisu jest bezbłędne, do tego masa makowa, wykończenie z kruchego ciasta i gotowe. Ten przepis podałam w ostatnim numerze magazynu „Uroda życia”, w którym pojawiły się moje nowe propozycje na świąteczne potrawy. Tylko trzy składniki potrzebne są do jego przygotowania!


Wykonanie jest proste a efekt jest niesamowity, przypominający ciasto zebra. Ciasto jest bez mąki pszennej, zawiera tylko trochę mąki ziemniaczanej. To moje ulubione ciasto z dzieciństwa, które piekła często moja babcia. Sama pyszna, wilgotna masa makowa. Ten makowiec lubię szczególnie za to, że jest soczysty i bez ciasta.


Poszukujecie przepisu na klasyczny makowiec, który zawsze się udaje i nie wymaga dużo pracy? To w większości sama wilgotna masa makowa. Makowiec japoński jest ciastem bez spodu. Prosty, szybki i mniej tradycyjny makowiec. Jeśli tak, to koniecznie wypróbujcie ten przepis.


Idealny dla zapracowanych. Kasza jaglana, sok jabłkowy… czy z tego może powstać makowiec na Święta? Co prawda będzie miał inny kształt i trochę różniący się smak od tego zawijanego z ciastem drożdżowym, ale zapewniamy, że po spróbowaniu tej wersji nie pożałujecie!


Desery Sernik ( bardzo latwy ) gragabln 44.

Ciasto japońskie jest po prostu pyszne, bo wilgotne od jabłek, z mnóstwem bakalii oraz z wyraźną migdałową nutą. Za typowymi struclami makowymi nie przepadam. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na łatwy makowiec. Na jeden taki makowiec jak w przepisie wchodzi cała taka puszka czy może zostaje tej masy? No więc ten przepis jest na jeden taki makowiec czy może na więcej?


Co do gotowej masy makowej – podobne pytanie. Ciasto kruche: Obie mąki przesiewamy z proszkiem do pieczenia. Wszystkie składniki na kruche ciasto szybko zagniatamy. Wybór należy do ciebie, a obie wersje będą równie dobre. Uwaga: u mnie ciasto wyszło dosyć wysokie, ale użyłam blaszki 24×cm.


Z ciasta formujemy kulę, którą owijamy w folię i wstawiamy do lodówki na h. Więcej niż przepisów. Zobacz, jak przygotować sprawdzony przepis na Seromakowiec. Szybki makowiec w każdej odsłonie! Wydrukuj lub pobierz PDF z przepisem. Rodzinie i znajomym bardzo smakują moje wypieki.


Na jedną z imprez wymyśliłam taki szybki i pyszny makowiec. Ja przygotowałam go z gotowej masy makowej, ale oczywiście jeśli wolicie, możecie zrobić swoją domową. Jednak niższy stopień trudności nie wiąże się z niższym stopniem jakości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty