poniedziałek, 5 lutego 2018

Przepis na dobry piernik z miodem

No chyba, że pierniczki, które zrobimy na święta nadają się do jedzenia dopiero w kwietniu… Dzisiejszy przepis jest recepturą mojej cioci (Ola). Kliknij, aby zobaczyć przepis. Upiekłam jeszcze drugi w prostokątnej formie i przekroiłam raz.


Polewa: Do garnuszka wlewamy trochę wody, by przykryć dno, wsypujemy połamaną na kostki czekoladę i delikatnie podgrzewamy cały czas mieszając do rozpuszczenia czekolady, tak by się nie przypaliła, dodajemy cukier puder i polewamy piernik. Jest wilgotny, cudownie pachnie i wspaniale smakuje. W przygotowaniu jest prosty i uważam, że szybki. Przepis na piernik z miodem i bakaliami z dodatkiem czekolady. Różni się on od tradycyjnego piernika tym, że ma więcej dodatków, dzięki temu jest smaczny, miękki i słodki.


Desery Świąteczny piernik z miodem i powidłami. Bardzo szybki i prosty przepis na piernik, z każdym dniem smakuje lepiej. Napoje Koktajl z pokrzywy – cztery smaczne przepisy.


Pozostajemy w temacie pierniczenia. Zakochałam się w tym pierniku w zeszłym roku. Podobnie, jak w przypadku mazurka frangipane według przepisu Zosi Różyckiej i Oli Szwarc, wystarczyło spojrzenie na zdjęcie, by chcieć go zrobić.


A kiedy zobaczyłam, że roboty z nim tyle, co nic, wiedziałam, że zagości na mym stole. Zrobiłam i zdegustowałam, w smaku bardzo dobry, ale struktura mi wyszła bardziej zbita i suchawa. Na Twoim zdjęciu widać że jest taki puchaty, mięciutki.


Przepis na dobry piernik z miodem

Wszystko wg przepisu, dałm masła i oleju pół na pół. Jaki w ogóle powinien być piernik? Pewnie co kucharka to inne ma zdanie i przepis.


Jedyne co to wydaje mi się że z tego przepisu wychodzi bardzo dużo tego ciasta. Można trochę mniej wlać do form, to będą lepsze warunki do wypieczenia, a ciasto lżejsze. Niemniej, dziękuję za przepis!


Na święta koniecznie wypróbuj przepis na dojrzewający piernik staropolski z dużą ilością bakalii. Możesz go podać z czekoladową polewą lub, jak wolisz, z lukrem, migdałami, orzechami. Podajemy przepis na wyśmienity piernik dojrzewający według tradycyjnej receptury. Szybki piernik z miodem na święta.


To jest dobry przepis dla wszystkich spóźnialskich, którzy tak, jak ja zagapili się i zapomnieli (lub nie mieli czasu) zrobić piernika odpowiednio wcześniej (wiadomo: ciasto, kilka tygodni w odstawkę itd.). Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na wilgotny szybki piernik z miodem. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Roztop margarynę z cukrem, miodem i przyprawą do piernika.


Potem wlej śmietanę i zagotuj. Gdy całkowicie ostygnie, dodaj żółtka, mąkę, sodę i cynamon, a na końcu pianę z białek. Wylej ciasto na prostokątną blachę i piecz około godziny. Piernik tradycyjny miodem przepis - Durszlak. Można go dodatkowo przełożyć powidłami wtedy jest już niebo w gębie, choć dla mnie piernik ten sam, w sobie jest tak smaczny i wilgotny (a posmak dżemu delikatnie wyczuwalny), że nie czułam już potrzeby przekładania go czymkolwiek.


Ten piernik był eksperymentem, z którego jestem bardzo zadowolona. To piernik idealny, nie ma osoby, której by nie smakował :-) Błyskawiczny do przygotowania, nawet przez tych, którzy nie mają miksera. Dosypywać porcjami do utartej masy. Wymieszać z przygotowanym ciastem, dodając jednocześnie śmietanę. Ucierać do czasu aż powstanie jednolite, gładkie ciasto, w trakcie ucierania dodać sodę rozpuszczoną w 2-łyżkach zimnej wody.


Z białek ubić sztywną pianę, pod koniec ubijania dodać łyżki cukru. Najlepsze pierniczki z miodem i skórką pomarańczową. Te pierniczki nie są miękkie. Jeśli lubisz pierniczki mięciutkie, to zapewne spodoba Ci się przepis na błyskawiczne pierniczki z lukrem, lub przepis na pierniczki alpejskie.


Znakomity piernik na święta do kawy, bardzo mięciutki, puszysty i delikatny z pyszną czekoladową polewą. Przepis jest prosty i szybki, surowe ciasto nie potrzebuje leżakowania, a po upieczeniu, ostudzeniu, polaniu polewą z czekolady (którą również robi się expresowo) piernik jest gotowy (ciasto jest tak miękkie, że nie potrzebuje czasu aby zmiękło). W tym miejscu możesz zgłaszać sytuacje, w których może dochodzić do nadużyć lub błędów technicznych.


Przepis na dobry piernik z miodem

W poniższej ramce wpisz problem, który zwrócił Twoją uwagę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty