środa, 28 sierpnia 2019

Przepis na racuchy drożdżowe

Jeśli powiem, że przepis na te racuchy jest w naszej rodzinie od dziada pradziada, to nie będzie w tym nic z przesady. Ja pamiętam, że takie robiła moja Babcia, potem Mama, więc takie robię i ja. Tak przygotowane placki z jabłkami są przepyszne i szybko znikają z talerza :) Gotowe placki można podać posypane cukrem pudrem.


Racuchy z jabłkami - pulchniutkie i miękkie w środku. Niezawodny przepis na chrupiące z zewnątrz i mięciutkie w środku racuszki z dodatkiem soczystych jabłek. Przepis na racuchy drożdżowe. Aby zrobić takie placki na drożdżach potrzebujesz tylko kilka podstawowych składników, które zawsze masz w swoim domu.


Te pyszne racuszki drożdżowe to specjalność naszej babci, która z kolei nauczyła się ich od swojej mamy. Tradycyjny przepis, którego nie warto zmieniać i modyfikować, jest po prostu idealny ;-) Dzieci za nimi przepadają i bardzo lubią gdy babcia specjalnie dla nich je smaży. Mąkę wsypujemy do miski, dodajemy pozostałe mleko, jajko a następnie rozczyn, wyrabiamy ciasto.


Szukałam przepis na idealne polskie racuchy drożdżowe z jabłkami. To był trzeci przepis, który wypróbowałam, więcej nie szukam. Na nasz gust są idealne, także w sensie konsystencji. D - w trakcie smażenia nakłuwaj racuchy drewnianą wykałaczką - jeżeli nie ma na niej śladów ciasta racuch jest usmażony :) - przekładaj usmażone racuchy na talerz wyłożony papierem żeby odsączyć nadmiar tłuszczu. Ten przepis na racuchy drożdżowe z jabłkami znam jeszcze od mojej babci.


Nie pamiętałam już dokładnych ilości, ponieważ babcia szykowała wszystko na oko i używała świeżych drożdży. Napatrzyłam się jednak na to, jak je robiła i sama zaczęłam je szykować pamiętając składniki oraz. Metodą prób i błędów stworzyłam swój sposób na udane, grube racuchy drożdżowe.


Jest naprawdę prosty, więc nawet jeśli nie jesteście masterszefami, spokojnie dacie sobie z nim radę. Dodane przez Fretka0w: Tylko o kuchni. Potrzebuję przepis na pizzę, która mi trochę wyrośnie, żeby miała puszyste ciasto. Wydrukuj lub pobierz PDF z przepisem. Jeżeli szukasz pomysłu na piątkowy obia pyszny deser czy nawet śniadanie, to sprawdź koniecznie ten przepis na racuchy drożdżowe z serem.


Wychodzą naprawdę pyszne, puszyste i naprawdę bardzo sycące. Jeżeli ich jeszcze nie jadłaś to koniecznie wypróbuj ten przepis. Składniki: g drożdży szklanki mąki pół szklanki mleka jajka łyżki cukru łyżka masła cukier waniliowy do posypania. Znalazlam ten przepis lata temu i tak od tych lat ciagle z niego korzystam.


Przepis na racuchy drożdżowe

Zazwyczaj przygotowywała je Babcia, najlepsze to te posypane cukrem pudrem. Typowo polskie danie, podobne do tradycyjnych placków z jabłkami. U mnie racuchy są zazwyczaj puste, ale możecie przygotować też racuchy z jabłkami.


Nie mogłam o nich przestać myśleć ostatnimi dniami. Są mięciutkie, puchate i znikają w oka mgnieniu… Jak dla mnie to prawdziwy smak dzieciństwa, którym się objadałam na okrągło. Jestem pewna, że jak raz je wypróbujesz we własnej kuchni to.


Doszłam do wniosku, że wcale dzisiaj nie jest tak ciepło, można spokojnie smażyć. RACUCHY PRZEPIS – zebrałam w jednym miejscu przepisy na pyszne racuszki. Często przygotowuje takie placuszki na śniadanie lub na słodki podwieczorek.


Gdy moje dzieci były małe robiłam im często pyszne racuszki na podwieczorek (uwielbiały je). Nic tak nie poprawia humoru, jak gorące, dopiero co zdjęte z patelni racuchy drożdżowe - a to jest właśnie najlepszy przepis na nie. A robi się je szybko, przepis jest łatwy, nie trzeba spędzić pół dnia w kuchni. Puszyste racuchy drożdżowe wyglądają niczym pączki.


Dla dzieci i dorosłych, na każdą porę roku, na śniadanie, obia czy kolację. Na poprawę humoru… i nie tylko. Do miski przesiej mąkę, dodaj szczyptę soli, jajko, które było w temperaturze pokojowej, resztę ciepłego mleka oraz zaczyn. Podczas smażenia układałam na wierzchu plasterki wydrążonych jabłek.


Są wtedy przygotowywane na bazie oleju, bez nadzienia, jajek i mleka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty