piątek, 2 sierpnia 2019

Żur na zakwasie przepis

Jeśli żurek ma być daniem obiadowym, to smacznie jest ugotować ziemniaki oddzielnie i podać w misce okraszone skwarkami z cebulką. Podoba mi się Pana blog. Mam zaległości z zakwasem na żurek. Pokazywałam już wcześniej mój przepis na Wielkanocny żurek z jajkiem i grzybami ale nie pokazywałam zakwasu na żur. Zakwas jest w moim domu nowością, może nie sam w sobie ale jego przygotowywanie.


Tak właśnie myślałam o dodaniu zakwasu, ale miałam ‘na zbyciu’ suchą kromkę swojego chleba na zakwasie, więc poszła kromka. Ale jak kiedyś będę chciała przyspieszyć proces, to pewnie w ruch pójdzie zakwas #128578; Na razie zakwas żurkowy się robi i pachnie cudnie! Nazwa żur wywodzi się prawdopodobnie od niemieckiego słowa „sauer” (niegdyś sur), oznaczającego „kwaśny”, ukiszony lub zakwaszony.


Smakołyk ten stanowi tradycyjną Wielkanocną potrawę w naszym kraju. W zależności od regionu Polski receptura na. Tradycyjny śląski żur - tym razem wersja świąteczna - na bogato. Składniki: mąką żytnia, czosnek - - ząbków czosnku, skórka razowego chleba (najlepiej takiego na zakwasie), bulion warzywny lub jarzynka na bulion, boczek wędzony lub wędzone żeberka - ok. Jak spieprzyć przepis na żur według Lidla.


Żur na zakwasie przepis

Ciekawe, bo od wielu lat gotuję żurek na składnikach kupowanych w Lidlu. A tak po prostu - gotujemy białą kiełbasę - lepsza ta zupełnie surowa, ale na tej parzonej robię od wielu lat i też jest dobry. Jak lubimy dodajemy warzywa (a jak zmiękną to ziemniaki), jak nie to i tak wyjdzie dobry.


Sposób przygotowania: Domowy zakwas na żurek ETAP 1: Mąkę wsyp do dużego słoika i lekko spulchnij łyżką, zalej go przegotowaną ciepłą wodą i bardzo dobrze wymieszaj. Dodaj przyprawy oraz kromkę chleba na zakwasie. Zakwas na żur lub żurek to podstawa przy szykowaniu kwaśnej zupy na bazie mąki żytniej. Mój przepis na zakwaś do żuru i żurku stosuję od lat. Taki zakwas zawsze warto mieć w lodówce np.


Polecam też przepis na zakwas do białego barszczu, który szykuję na bazie mąki pszennej. Wypróbuj żurek z dodatkiem grzybów, z kiełbasą i jajkiem, doprawiony aromatycznym majerankiem. Gwarantujemy, że żurek na Wielkanoc według przepisu Magdy Gessler zrobi furorę wśród gości! Wielkanocny na naturalnym zakwasie Dzisiaj chciałam wam pokazać żurek wielkanocny na naturalnym zakwasie w kilku wersjach.


Jest jeden żurek wielkanocny na naturalnym zakwasie i naprawdę wiele dodatków do niego. Moja przygoda z zakwasem chlebowym trwa już kilka lat, ale człowiek uczy się całe życie. Dopiero rok temu w okresie Wielkanocy olśniło mnie, że zupełnie bez sensu hodować od podstaw zakwas na świąteczny żurek, skoro równie dobrze można zupę ugotować chociażby na aktywnym zakwasie żytnim.


Nazwa żur prawdopodobnie pochodzi od niemieckiego słowa „sur” oznaczającego dawniej coś kwaśnego. Zupa ta szczególnie popularna była wśród chłopów, którzy jadali ją nie na śniadanie. Gotowy żur- zakwas ma mieć przyjemny zapach kiszonki i mocno kwaśny smak. Można go zlać do słoi i przechowywać w lodówce. Ugotowałam go na wywarze z białej kiełbasy.


Przepis na zakwas prosty i na pewno. Warto kupić surową z dobrego źródła, parzona nie da nam nigdy takiego smaku. Konsystencja zupy jest aksamitna, ponieważ sporo jest w niej żytniej mąki. Kiszenie żuru czyli jak zrobic domowy zakwas na żurek. Lista przepisów na żur na zakwasie z polskich blogów kulinarnych.


Żur na zakwasie przepis

Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na żur śląski na domowym zakwasie. To mieszanka mąki żytniej lub pszennej oraz wody odstawiona na kilka dni do fermentacji. Można kupić gotowy (w okresie przedświątecznym jest dostępny w każdym sklepie) w butelkach szklanych lub plastikowych. Dodać zakwas na żur, śmietanę, wyciśnięty.


Wybierz odpowiedni dla siebie przepis z wyselekcjonowanej bazy portalu przepisy. Na samą myśl o nim, ślina ciekła mi po brodzie :) Najlepszy żur jest na swojskim zakwasie, przepis znajdziecie tutaj zakwas na żur Zobacz więcej. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga DJ Gotuje Kuchenne eksperymenty przyprawione tradycją.


Polecam Ci mój sprawdzony przepis na żurek wielkanocny na zakwasie. Domowy zurek z suszonymi grzybkami, białą kielbaska i koniecznie na prawdziwym zakwasie nie ma sobie równych! Natomiast kiedy, nie mam kiełbasy, a mam ochote na kwaśną zupę, gotuję zalewajke. Teraz podam Wam przepis na zakwas, później jeśli będę mała troche czasu, wrzucę przepis na zalewajkę.


Jednak chyba najpopularniejszą zupą w okresie wielkanocnym jest żurek, ja preferuję ten na domowym zakwasie. Co więcej zakwas na żurek można przygotować z zakwasu chlebowego! A sam żur często podawany w wydrążonym chlebie.


Widziałam już w jednym z marketów pełno ofoliowanych bochenków z charakterystyczną czapeczką, ale ja bym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty