niedziela, 15 lutego 2015

Przepisy na grzyby do słoików

Smażone grzyby na zimę – przetwory do słoików Świetny sposób na zachowanie smaku i aromatu świeżych grzybów leśnych na dłużej. A to dlatego, że przy kontakcie z powietrzem tłuszcz szybko zaczyna jełczeć. Grzybobranie w tym roku szczególnie udane. Jako że mamy sezon na przetwory.


Następnie zalewam do pełna zimną zalewą, wkładam do słoika łyżeczkę lub widelec i delikatnie ruszam grzyby aby odpowietrzyć i jeżeli.

Masło roztopić w dużym rondlu, dodać cebulę i podsmażyć ją, aż się zeszkli. Smażyć, mieszając, aż odparuje nadmiar wody. Grzyby dokładnie oczyścić, opłukać i osączyć. Doprawić solą i pieprzem. Przełożyć do wyparzonych słoików, zakręcić i pasteryzować przez minut.


Po obgotowaniu odcedziłam grzyby na sicie. Następnie obrałam cebule, pokroiłam w drobną kostkę i zeszkliłam na maśle.

Do cebuli dodałam obgotowane grzyby i dusiłam wszystko ok min. Pod koniec duszenia dodałam sól do smaku. Słoiczki przeznaczone na grzyby wyparzyłam i osuszyłam. Do tak przygotowanych słoiczków nałożyłam.


Napełnione grzybami i zakręcone słoiczki wstawiłam do garnka wyłożonego na dnie ściereczką. Pasteryzowałam minut w leciutko pyrkającej wodzie. Zostawiłam do ostudzenia. Przygotuj zalewę – do garnka wlej wodę, dodaj sól, cukier, liście laurowe, ziele angielskie i pieprz. Ponownie zagotuj zalewę.


W słoikach umieść gorczycę, obgotowane grzyby, obraną i pokrojoną w paski cebulę. Część zdobyczy wysuszona, część zjedzona na bieżąco, a pozostała część zamarynowana. Przedstawiam przepis na grzyby w sosie pomidorowym na zimę. Robię takie grzybki od lat i są pyszne!


Gotujące grzybki nakładamy do słoików i pasteryzujemy około minut. Grzybki przygotowane w ten sposób smakują jak świeże.

Idealne do wszelkiego rodzaju sosów, makaronów, zapiekanek oraz farszu, np. Ich przygotowanie nie wymaga dużego wysiłku. Wystarczy dosłownie chwila, by cieszyć się słoiczkiem wypełnionym takimi grzybkami. Marynowane grzyby kg grzybów, g soli, cebula, łyżka cukru, 2ml octu proc. Cebulę obierz i przetnij na pół.


Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na grzyby do słoików na zimę w przecierze pomidorowym. Smażone i zapasteryzowane w słoiki podgrzybki, maślaczki, boro czy koźlarze, po otwarciu smakują jak świeżo zebrane. Wystarczy na patelni podsmażyć pokrojoną cebulkę, dodać grzybki ze słoiczka, wymieszać, poddusić przez chwilę, można. Dzisiaj mam propozycję na grzyby smażone do słoików.


Tak słoiczek można otworzyć zimą i cieszyć się ich pysznym smakiem, kiedy tylko chcemy. Jak przygotować grzyby na zimę? Zobaczcie pięć propozycji naszych Czytelników.


Mamy też przepis na tradycyjną zalewę, która pasuje do wszystkich grzybów i na. Niektóre przepisy na grzyby w occie wymagają przeprowadzenia pasteryzacji tuż po zamknięciu słoików. Po ususzeniu wkładamy do szczelnie zamykanych słoików, puszek lub płóciennych woreczków. Nadają się do niego grzyby zdrowe. Oczyszczone i umyte grzyby gotujemy przez minut w osolonej wodzie, następnie odcedzamy.


Z dwóch szklanek wody i szklanki octu (proc.) przygotowujemy zalewę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty