wtorek, 24 lutego 2015

Makowiec zawijany wilgotny

Niezwykle smaczny makowiec. Wilgotny, długo zachowujący świeżość, lepszy niż z cukierni! Nie zdarzyło się jeszcze, by się nie udał, to mój popisowy numer :-).


Przepis na tradycyjne makowce. Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany. Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię. Z przepisu wychodzą aż makowce.


Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić. To mój pierwszy makowiec zawijany i od razu strzał w dziesiątkę. Smakuje dokładnie tak, jak mój ulubiony makowiec smakować powinien. Makowiec zawijany mojej babci.


Jest dokładnie taki, jaki powinien być idealny wg mnie makowiec: mięciutki, wilgotny, delikatnie pachnący migdałami, masa makowa wyborna, ściśle przylegająca do ciasta. Jako rekomendacje mogę jeszcze dodać, że co święta znika jak pierwsze ciacho i wszyscy sięgają po kolejne i kolejne kawałki. Jeszcze nie wiem, ale moje serce na pewno krąży wokół tego ciasta. Dodane przez czarnadora w: Tylko o kuchni. Polecane przepisy: wilgotny makowiec zawijany z programu magdy gessler Zobacz więcej.


Pyszna strucla makowa z przepisu mojej Babci. Obowiązkowo gości u nas w święta. Wyśmienity makowiec zawijany, strucla makowa. Wierzch ciasta tworzy pyszna chrupiąca skórka oblana lukrem. Ciasto wyglądem przypomina tradycyjny makowiec, jednak różni się kilkoma składnikami: ciasto drożdżowe jest z całymi jajkami, a. Dobrze znany makowiec japoński w nieco podrasowanej wersji.


Makowiec zawijany wilgotny

Bez spodu, bez jajek, bez mąki, lecz nadal wilgotny, delikatny. Na zachętę dodam, że wcale nie bardzo pracochłonny. Ja z uwagi na kontynuowanie diety, mam wręcz niedosyt i pozazdroszczę tym, którzy mogli się przejadać.


Nie wiem jak u Was, ale u mnie w domu na Święta obowiązkowo musi być makowiec. Jeszcze kilka lat temu królował tradycyjny drożdżowy, a od dwóch lat bezkonkurencyjnym faworytem jest ten oto wilgotny makowiec biszkoptowy. Najlepszy makowiec na kruchym spodzie, z lukrową dekoracją z kandyzowanej skórki pomarańczowej. U mnie pojawił się na stole świątecznym, do przepisu bardzo chętnie wrócę w przyszłości :-).


Idealnie wilgotny, mięsisty, bezproblemowy w pieczeniu. W tym roku chciałam spróbować zrobić ciasto, którego jeszcze nigdy nie robiłam (a bardzo lubię). Zawijany makowiec z bakaliami to ciasto, którego nie może zabraknąć na wigilijnym stole.


Puszyste ciasto, skrywające makowe nadzienie bogate w bakalie, obficie lukrowane to ulubione ciasto Polaków. W te święta wypróbuj przepis na makowiec z przepisu Magdy Gessler. Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym!


Pamiętaj, że taką masę możesz zawsze wzbogacić o bakalie typu rodzynki czy orzechy włoskie. Tata Lubego ostatnio wręczył mi puszkę gotowej masy makowej i dał zadanie: upiecz jakieś ciasto. Nie bardzo wiedziałam jak się za to zabrać, ponieważ nie przepadamy za suchym makowcem, wolimy bardziej wilgotne ciasta. W dodatku nie przepadam za gotowymi produktami, wolę zrobić sobie wszystko sama.


Nadaje się do dłuższego przechowywania, zatem można przygotować go z wyprzedzeniem. Ciasto idealne również dla tych, którzy obawiają się ciasta drożdżowego. Witam serdecznie Chciałabym się podzielić przepisem na makowiec o trochę innym wyglądzie bo w kształcie kwiatu. Klasyk świąteczny według przepisu siostry Anastazji - makowiec zawijany.


Najsmaczniejszy z makowców, w środku wilgotny i pełen bakalii. Doskonały na świąteczny stół! Za typowymi struclami makowymi nie przepadam. Ciasto japońskie jest po prostu pyszne, bo wilgotne od jabłek, z mnóstwem bakalii oraz z wyraźną migdałową nutą.


To moje ulubione ciasto z dzieciństwa, które piekła często moja babcia. Ten makowiec lubię szczególnie za to, że jest soczysty i bez ciasta. Sama pyszna, wilgotna masa makowa. Ciasto jest wysokie, dlatego proszę nie przerażać się ilością użytych składników. W misce lub garnku pół kg maku zalewamy wrzątkiem i trzymamy pod przykryciem przez około pół godziny.


Po upieczeniu wyjmujemy makowce, odstawiamy do wystygnięcia. Następnie robimy lukier. Mieszamy szklankę cukru pudru z 3-łyżkami zimnej wody. Taka proporcja starcza na makowiec (gdyż większość lukru nam spłynie).


Aby polukrować wszystkie makowce należy proporcje potroić. Zawsze jako pierwszy znika ze świątecznego stołu z wypiekami. Masę wyłożyć do przygotowanej tortownicy, wyrównać powierzchnię i wstawić do nagrzanego piekarnika.


Wyszukaj też inne przepisy za pomocą wyszukiwarki przepisów. Składa się z ciasta drożdżowego zawijanego z masą z maku. Poniżej znajduje się przepis na prawdziwy, duży i wykwintny makowiec zawijany. Tradycyjny makowiec świąteczny dla całej rodziny.


Drożdżowy, z bogatą masą makową z orzechami i bakaliami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty