poniedziałek, 9 lutego 2015

Makowiec na blaszce

Makowiec na blaszce

Cenię sobie NORMALNOŚĆ – codziennie i od święta. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na makowiec na blaszce na kruchym spodzie. Dziękuję za odwiedziny na moim Zobacz więcej. U mnie pojawił się na stole świątecznym, do przepisu bardzo chętnie wrócę w przyszłości :-). Idealnie wilgotny, mięsisty, bezproblemowy w pieczeniu.


Makowiec na blaszce

Ja przygotowałam go z gotowej masy makowej, ale oczywiście jeśli wolicie, możecie zrobić swoją domową. Beata Lipov z bloga Lawendowy Dom zdradziła nam przepis swojej mamy. Zawinięty w papier makowiec umieść na blaszce, na środkowej półce piekarnika. Makowiec smakuje przepysznie, u mnie znikł bardzo szybko.


Po wyłączeniu piekarnika, lekko uchyl jego drzwiczki na minut. Witam makowiec zawsze mi peka przejrzalam komentarze i mysle, ze z tych dwoch powodow ktore najczesciej Pani podaje to mam za cienki rozwalkowane ciasto, ciasto walkuje na wymiar 35×czy zatem zrobic troche mniejszy prostokat? Na pewno jest w nim mak i na pewno są w nim jabłka.


A efekt jest tak doskonały, że nawet ja, Zobacz więcej. Sprawdzona Kuchnia Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Sprawdzonakuchnia. MIęciutki makowiec na spodzie biszkoptowym z kokosem i orzechami.


Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym! Przepis na makowiec zawijany. Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić.


Makowiec na blaszce

Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię. Z przepisu wychodzą aż makowce. Nadaje się do dłuższego przechowywania, zatem można przygotować go z wyprzedzeniem. Ciasto idealne również dla tych, którzy obawiają się ciasta drożdżowego. Jest łatwiejsze, mniej pracochłonne, a największy atut - jeszcze smaczniejsze.


Zrobilam makowiec z Pani przepisu ale niestety mi nie wyszedl ( ale to byl moj pierwszy raz), bylo za duzo masy makowej a za malo ciasta, i chyba ta masa makowa byla za bardzo mokra (mimo ze staralam sie ja dobrze odsaczyc z wody i tez przeciez wyparowala podczas pieczenia). Jeśli jednak za nim nie przepadasz, wypróbuj makowiec na kruchym spodzie - albo wersję całkowicie bez ciasta - za to z dodatkiem jabłek i bakalii. Najczęściej spotyka się go w formie strucli makowej, w której masę makową pieczemy zawiniętą w drożdżowe ciasto. Z podanego przepisu wychodzą trzy strucle, które mieszczą się na jednej blaszce od piekarnika. Wierzch makowców posmarować roztrzepanym żółtkiem z mlekiem i wstawić do piekarnika.


Odstawić na godz i minut do wyrośnięcia. Piekarnik nagrzać do 1stopni C (góra i dół bez termoobiegu). Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany. Obydwa makowce (wraz z papierem) położyć łączeniem do dołu na dużej blaszce do pieczenia i odstawić na ok. Po przestudzeniu polać lukregorący sok z cytryny wymieszać ze skórką pomarańczową oraz ze stopniowo dodawanym cukrem pudrem.


Piec przez minut w piekarniku nagrzanym do 1stopni C. Jeżeli góra pasztetu nam się zbytnio przyrumieni, należy przykryć go folią. Creme fraiche - jak przygotować go domowym sposobem? To moje ulubione ciasto z dzieciństwa, które piekła często moja babcia. Sama pyszna, wilgotna masa makowa.


Ten makowiec lubię szczególnie za to, że jest soczysty i bez ciasta. Ciasto jest wysokie, dlatego proszę nie przerażać się ilością użytych składników. Prosty w wykonaniu, bo skorzystałam z gotowej masy makowej (oczywiście można też zrobić swoją, ale mi już nie wystarczyło czasu).


W każdym razie smakował nam bardzo. Najlepszą opinię wydał mu jednak mój brat mówiąc, że po jego zjedzeniu polubił makowce. Zobacz, jak przygotować sprawdzony przepis na Świąteczny makowiec babuni.


Wydrukuj lub pobierz PDF z przepisem. I układamy we wcześniej wysmarowanej blaszce. Ciasto odkładamy w ciepłe miejsce żeby jeszcze trochę podrosło ( ja kładę na kaloryfer zimą) , a w tym czasie włączamy już piekarnik na temp. Powinno w sumie wyjść 4-makowców.


W tym czasie przygotowujemy następne makowce, do wyczerpania składników. Najlepszy makowiec jaki jadłam i jaki jadła moja rodzinka, a w szczególności mama, która makowce uwielbia. Witam już poświątecznie i zapraszam na obiecany makowiec z kokosową kruszonką. Bardzo smaczny, wilgotny, łatwy w przygotowaniu.


Pierwszy raz robiłam go na święta wielkanocne, wszyscy byli zachwyceni, więc na te święta nie może go.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty