wtorek, 23 czerwca 2015

Dlaczego makowiec zawijany pęka

Podstawą dobrego makowca jest ciasto drożdżowe i odpowiednio wilgotna masa makowa. Kiedyś nie przepadałam za makowcem, kupowaliśmy go w sklepie i zawsze nie mogłam pojąć dlaczego ludzie się nim zachwycają. Durszlak - dlaczego makowiec pęka podczas pieczenia.


Zrobiłam ostatnio struclę z makiem. Wszystko wyszło pysznie, tylko strucla mi się rozwaliła w trakcie pieczenia, a dokładniej- pękła na całej długości. Wyglądało to tak, jakby ciasto rozeszło się w szwach, jedna krawędź pęknięcia podkurczyła się do góry, druga do dołu, tworząc piękny rowek wzdłuż strucli.

Zagniecione ciasto należy odstawić na minimum 2-godziny. Właśnie wyciągnęłam z piekarnika makowce,jutro będzie degustacja. Makowiec pęka podczas pieczenia.


Musiałam podzielić makowce dla zwolenników bakalii oraz przeciwników. Ten pierwszy na zdjeciu rozkrojony należy do tych drugich:)Mój tata był zachwycony dużą ilością maku,podobno takie makowce lubi najbardziej. Chociaż na początku się rozczarowalam ze nie. Dzisiaj słów parę o moim ukochanym warzywie - ponieważ pierwsze okazy młodziutkich cukinii mogę już zrywać w ogródku u Teściowej. Kiedyś robiłam, ale nie byłam zadowolona z efektu.


Może ktoś jest bardziej doświadczony?

Pani Doroto makowce przepyszne! To znaczy, że ciasto drożdżowe zbyt krótko odpoczywało po zagnieceniu lub jest w nim za dużo drożdży. Pewnie nie odparowałaś masy? Wykonany z dodatkiem gotowej lub własnoręcznie zrobionej masy makowej jest przepyszny.


Dlaczego makowiec opada. Sprawdź, jak wykonać to ciasto w swojej ulubionej wersji! Mój makowiec jest na cieście drożdżowym. Jest bardzo pulchny i lekki. Moja mama robiła go tradycyjnie zwijając bez zawijania w papier i pozwalała rosnąć ile chciał.


Nigdy nie miał kształtu z cukierni, ale był pulchniutki i delikatny z mokrym makiem. Wszyscy się rzucali z komentarzem, że jest świetny i nie taki jak ten ze sklepu. Jak nie mam papieru to nim makowce powędrują w formach do piekarnika daję im jeszcze z pol godziny by tam wyrastały. Lista przepisów na makowiec który nie pęka z polskich blogów kulinarnych. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować!


Zawijany makowiec z ciasta drożdżowego Zobacz więcej. Dzisiaj czas na pokazanie Wam mojego makowca albo raczej makowców,. Jeśli chodzi o mnie to taki makowiec to jest jedyna rzecz, która za każdym razem próby mi nie wychodzi.


Ostatnio zwinęłam struclę pięknie rosła wstawiłam ja do pieca upiekła się piękna i rumiana ale co z tego jak ja rozkroiłam to miała taką dziurę w środku bo wyrosła tylko górna część i nie. Przedstawiam mój prosty przepis na makowiec zawijany z ciasta drożdżowego.

Ciasto jest proste i szybkie do zrobienia, bowiem nie ma potrzeby szykowania zaczynu. Do tego cudownie wygląda na Świątecznym stole. Lubię, gdy w makowcu jest dużo masy, a mało ciasta.


W tym roku zaszaleję i zrobię dwa makowce – jeden taki jak w tym przepisie - z masą z niebieskiego maku, a drugi z masą z białego maku (taką jaką przygotowałam do rogali marcińskich). Masa ma być gorąca, taka żeby potem ścięło się w niej. Bo para wydziela się najbardziej na samym początku.


Czyli może pomóc, jeśli będzie się wydzielać mniej gwałtownie. Tradycyjny, zawijany, z bakaliami. Czy ten makowiec ładnie się piecze i NIE PĘKA? Ponieważ tego się najbardziej boję.


Już piekłam makowca ale zawijanego w papier do pieczenia i upiekł się super, nie. Przepis na Świąteczny makowiec, zawijany – przepis. Witajcie jestem tu nowa (ale myślę że zagoszczę na dłużej)i od razu pytam. Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany. Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię.


Z przepisu wychodzą aż makowce. Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty