czwartek, 18 czerwca 2015

Makowiec drożdżowy zawijany z kruszonką

Makowiec z kruszonką przygotowuje się łatwo i szybko. Przepis na makowiec zawijany. Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany. Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię.


Z przepisu wychodzą aż makowce.

Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić. Masę makową wykładac na poszczególne prostokaty pamietając, aby masa nie przylegała do samego brzegu ciasta (wówczas mak będzie wypływał z ciasta). Na koniec brzegi ciasta posklejac, posmarowac wierzch ciasta białkiem i posypac kruszonką. Wyniki wyszukiwania dla makowiec drożdżowy zawijany z kruszonką pokaż przepisy tylko ze zdjęciami. Użyłam do niego gotową masę makową, powiem, że jak dla mnie był naprawdę smaczny.


Soczysty, nie za słodki, idealny. Całość dobrze komponuje się z maślaną kruszonką. Dzis upiekłam makowiec z Pani przepisu.

Niestety nie wiem jak mam owijać papierem makowce, bo niestety w trakcie pieczenia papier rozwinął się i nie utrzymał formy rolady, tylko spłaszczonego walca. Ciasto po wyrobieniu idealne. Proszę o radę, jak powinnam zawijać ciasto? Zawijany makowiec drożdżowy z kruszonką to ciasto, które kojarzy mi się z dzieciństwem.


Deser dosyć często pojawiał się w naszym domu i był serwowany przez mamę na podwieczorek wraz ze szklanką mleka. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga domowa cukierenka. Przedstawiam mój prosty przepis na makowiec zawijany z ciasta drożdżowego. Do tego cudownie wygląda na Świątecznym stole. Nadaje się do dłuższego przechowywania, zatem można przygotować go z wyprzedzeniem.


Jest łatwiejsze, mniej pracochłonne, a największy atut - jeszcze smaczniejsze. Tradycyjny, zawijany, z bakaliami. Pięknie pachnie, jest delikatnie migdałowy i waniliowy. Smaczny, miękki i pachnący cytryną. W święta nie może zabraknąć makowca.


Zobacz, jak sprawnie upiec za jednym zamachem dwa zawijane makowce na świąteczny stół. Wbrew pozorom zrobienie makowca nie jest to trudne, trzeba pamiętać jedynie o dobrym wyrobieniu ciasta drożdżowego.

Podajemy sprawdzony przepis na makowiec zawijany. Poznaj tajemnice dobrego maku do makowca! Coraz rzadziej przygotowujemy go jednak samodzielnie - może czas to zmienić? Radzimy, jak przygotować idealne ciasto drożdżowe na makowiec.


Z tym przepisem to proste. Polecamy także: Jak i ile razy mielić mak? Ten placek drożdżowy z kruchą, słodką skorupką to smak mojego dzieciństwa. Taki placek piekła często moja mama.


Sama bardzo go lubiła a mi najbardziej smakowała kruszonka posypana obficie cukrem pudrem. Placek do herbaty lub mleka jak i do pudełka z drugim śniadaniem dla dziecka. To samo robimy z drugą porcją. C Po wystygnięciu smaruję makowiec zwykłą plewą zroboioną z cukru pudru i gorącej wody. Ten makowiec rok rocznie piekę na święta bliższej i dalszej rodzinie.


Co prawda jestem guła i ciągle mi pęka przy pieczeniu ale zawsze i tak jest pyszny. Mak jest także składnikiem szeregu innych świątecznych potraw takich, jak kutia (do jej przygotowania potrzebne są także mió mleko lub śmietanka) oraz kluski z makiem. W niektórych rejonach kraju podczas Wigilii serwuje się również zupę makową. Po latach odnalazłam przepis i postanowiłam go wypróbować, aby przekonać się czy nadal smakuje tak jak go zapamiętałam.


W mojej rodzinie nie ma świąt bez makowca. Pojawia się on obowiązkowo obok sernika, piernika i miodownika. Pyszne, drożdżowe makowce. W środku wilgotne i pełne makowego nadzienia, mniam… Przygotowanie ich to była dobra zabawa:) ale trochę czasochłonna. Na pewno u mnie będą na święta.


W tym wpisie przedstawię Wam prosty przepis na makowiec zawijany z gotowej masy makowej. Luuudzie… co ja się nie naczytałam opinii, że gotowa masa makowa jest taka zła i niedobra. Pieczenie zaczynamy wieczorem.


Nie wszyscy jednak mają. Ucieramy drożdże ze śmietaną. Jajka (całe) ubijamy z cukrem, dodajemy do nich drożdże.


Na pierwszy rzut oka makowiec wygląda zwyczajny, suchy ale jest przepyszny. Babka drożdżowa w wielu książkach ze staropolskimi przepisami podawana jest jako.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty