środa, 10 czerwca 2015

Grzyby w sloikach

W tym roku postanowiłam nieco zmodyfikować mój sprawdzony przepis na grzyby w occie dodając do składników szczyptę cynamonu oraz marchewkę. Smak grzybów nabrały innego wymiaru z niczym nie porównywaln Zobacz więcej. G Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Ogrodnik w podróży.


Garnek wykładam ściereczką, ustawiam słoiki i oddzielam je ściereczką tak aby się nie stykały (można kupić specjalne plastikowe kratki na słoiki, ja nie mam to używam ściereczek). Podduszone w tłuszczu grzyby poddaje się utrwalaniu cieplnemu (pasteryzacji) w zamkniętych słoikach.

Grzyby podduszone w tłuszczu. Tak przygotowane boro, rydze czy kurki można dodawać np. Warto też wykorzystywać sam tłuszcz, np. Duże grzyby pokroiłam na części, małe zostawiłam w całości. Po obgotowaniu odcedziłam grzyby na sicie.


Możemy je pokroić w kostkę. Trochę to czasochłonne, ale efekt doskonały, gdy otworzymy zimą słoik pełen aromatycznych leśnych pyszności.

Idealne do wszelkiego rodzaju sosów, makaronów, zapiekanek oraz farszu, np. Ich przygotowanie nie wymaga dużego wysiłku. Wystarczy dosłownie chwila, by cieszyć się słoiczkiem wypełnionym takimi grzybkami. Niektórzy dają pieprz w ziarnach, ale ja korzystam z mielonego odmierzając ¼ łyżeczki. Kiedy wszystkie składniki znajdą się już w jednym garnku, to stawiamy go na gazie.


Gotujemy około minut i później, jeszcze gorącą zalewą, zalewamy słoiczki z grzybami tak, aby całkiem zakryć grzybki. Maślaki niestety do słoiczków obieramy. Jeśli tego nie zrobimy zrobi się nam w słoiku jeden wieki kiślowaty glut.


Obieranie maślaków to zajęcie pracochłonne i brudzące ręce. Wszystkie dokładnie umyłam i osączyłam starannie. Jeśli chcemy udusić grzyby z cebulą to trzeba ją obrać i pokroić w cienkie piórka albo kosteczkę. Rozgrzać olej na patelni i dodać pokrojoną cebulę, dusić minut.


Witam serdecznie Pokażę jak można przygotować i przechować grzyby leśne na zimę, jeżeli nie mamy dużej zamrażarki. Należy też doglądać naszej kiszonki podczas przechowywania. Do kiszonych grzybów można dodać wiele różnych składników i przypraw, które zachowają w grzybach pewną jędrność i twardość, zahamują rozwój pleśni i drożdży oraz zapobiegną procesom gnilnym.


Nie mam tyle miejsca w zamrażarce, aby mrozić grzyby, więc mając nadmiar grzybów, gdy chcę je przechować na zimę proponuję Wam przygotować grzyby w solance.

To metoda znana od wielu lat, tak konserwowała grzyby moja babcia, oraz moja mama, tak konserwuj się grzyby w wielu domach, tylko każdy ma swój sposób solenia i pasteryzacji. Kiedy w domu zaczyna delikatnie pachnieć suszonymi grzybami, a wielkie pęki ziół wiszące w kuchni są już prawie , wtedy wiem, że idzie jesień. I choć nie przepadam za zimnem. Aby wyszedł doskonały, wykorzystaj do. Leśne grzyby są bardzo smaczne i można je przygotować na wiele sposobów.


Jeżeli zastanawiasz się co zrobić z grzybami to jednym z pomysłów jest przepis na grzyby w słoikach. A dokładniej będą to grzyby w pomidorach. Po przygotowaniu są one bardzo smaczną przekąską i dodatkiem do wielu dań. Co roku zaprawiam je w ten sposób, potem tylko wystarczy otworzyć słoiczek i przygotować grzybki w ulubiony sobie sposób.


Czyste grzyby pokroić i wrzucić do garnka z wodą, osolić do smaku. Uwielbiam takie spacery, a przy tym całe kosze grzybów. Dzisiaj pokazuje wam świetne przechowywanie grzybów. Często się słyszy o mrożeniu grzybów, jednak ja nie lubię ich konsystencji po odmrożeniu. Za to ta wersja świetnie się.


Kroimy je w dość grube plasterki. Na patelni rozpuszczamy masło i smażymy na nim na dużym ogniu (najlepiej partiami aby grzyby nie zaczęły się od razu dusić ) grzyby z cebulą przez około minut. Wyrażam zgodę na używanie przez Grupę OLX sp.


SMS) przez Grupę OLX sp. Mogą tak stać na balkonie pod lekkim obciążeniem nawet do wiosny. Solić można też na sucho. Warstwy obgotowanych kapeluszy przesypujemy solą, i co jakiś czas uzupełniamy kolejnymi kapeluszami, bo pod wpływem soli opadają. W przypadku maślaków obierz kapelusze ze skórki.


W ten sposób można kisić wszystkie grzyby. Następnie odcedź na sicie i pozostaw do wystygnięcia. Ja opieńki kisiłam w październiku a teraz na wigilie będą jak znalazł.


Pomysł jest prosty a grzyby smakują jak prosto z lasu. Składniki: 5g opieniek 3. Do marynowania najlepiej nadają się świeże grzyby leśne: boro, maślaki, rydze, gąski, kurki, opieńki, koźlarze czy podgrzybki. Przepis z bloga Moje Małe Czarowanie. Wrzesień to miesiąc, w którym cała Polska wyrusza do lasu na grzyby.


W kuchni cenione są głównie za smak. Mogą stanowić samodzielne potrawy lub być ich częścią.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty