wtorek, 7 lutego 2017

Makowiec japoński z masy makowej

Makowiec japoński z masy makowej

Ja, jako dziecko zawsze wyjadałam sam mak z ciasta – w tym przypadku nie muszę tego robić, maku jest mnóstwo. Jabłka obrać i zetrzeć na grubych oczkach tarki. Skropić sokiem z cytryny lub limonki, wymieszać, następnie połączyć z masą makową. Oddzielić białka od żółtek.


Podstawą ciasta jest mak lub też jak w moim przypadku gotowa masa makowa. Wymieszać z masą makową. Do masy makowej dodać żółtka oraz bakalie, wymieszać. Dodać kaszę manną i proszek do pieczenia, wymieszać.


Białka ubić na sztywną pianę ze szczyptą soli. To moje ulubione ciasto z dzieciństwa, które piekła często moja babcia. Ten makowiec lubię szczególnie za to, że jest soczysty i bez ciasta. Sama pyszna, wilgotna masa makowa. Ciasto jest wysokie, dlatego proszę nie przerażać się ilością użytych składników.


Co do gotowej masy makowej – podobne pytanie. Na jeden taki makowiec jak w przepisie wchodzi cała taka puszka czy może zostaje tej masy? Z góry dziękuje i pozdrawiam ! Nie lubię maku i ciast z makiem ale dostałam dwie puszki masy makowej. Gotowców tym bardziej nie lubię. Mimo to postanowiłam poszukać inspiracji na zrobienie czegoś z masą makową.


I znalazłam właśnie to ciasto. To był strzał w dziesiątkę. Ciasto wilgotne, aromatyczne i rozpływające się w ustach. Przepis na ciasto japońskie.


Za typowymi struclami makowymi nie przepadam. Ciasto japońskie jest po prostu pyszne, bo wilgotne od jabłek, z mnóstwem bakalii oraz z wyraźną migdałową nutą. Też cudownie się udał, uwielbiam serniki, choć generalnie mi się nie udają. Sernik i makowiec według Agnieszki wchodzą do mojego zeszytu z przepisami. A makowcem idealnym dla wszystkich jest makowiec japoński.


Bo jest to makowiec zrobiony bez ciasta, wyłącznie ze słodkiej, kremowej masy makowej. Czy wiesz, że makowiec możesz przygotować również z jabłkami? Wystarczy spróbować, aby przekonać się, czy jabłkowa nuta w makowcu to coś, czego zawsze brakowało Ci w tradycyjnym wydaniu tego smacznego ciasta. Ciasto możemy posypać cukrem pudrem, polukrować lub oblać polewą czekoladową. Niezwykle lekki i wilgotny makowiec.


Makowiec japoński, makowiec z jabłkami. Jabłka w makowcu są niewyczuwalne i nadają wilgotności. Do ciasta dodaj swoje ulubione bakalie, ja użyłam rodzynek, żurawiny i odrobinę posiekanych orzechów włoskich.


Idealne w Święta Bożego Narodzenie i nie tylko. MAKOWIEC JAPOŃSKI (Z JABŁKAMI) – NAJLEPSZY PRZEPIS – ŚWIĘTA Z JOLĄ – Odcinek – dla wszystkich, których marzeniem jest przygotowanie idealnej wigilii i świąt postanowiłam przygotować serię filmów świątecznych. W filmach, krok po kroku, pokazuję jak przygotować najlepsze świąteczne potrawy Zapraszam do gotowania ze mną i udostępniania filmów dalej W siódmym. Zawsze szybko znika z patery.


To w większości sama wilgotna masa makowa. W jakim celu są te starte jabłka,do maku? Nigdy nie piekłam z jabłkami. Ja nigdy tego nie robię. Podpieczony spód po raz drugi pieczony jest zbyt wysuszony.


Pani podpieka spód w przepisie. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na makowiec japoński z gotowej masy makowej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty