poniedziałek, 20 lutego 2017

Przepis na zdrowe pancakes

Przepis na zdrowe pancakes

Przepysznie zdrowe pancakes - bez cukru, bez tłuszczu, a wciąż wyśmienite! Bardzo się cieszę, że przypadł Wam do gustu nowy layout bloga! Dzisiaj zaprezentuję Wam przepis na przepyszne placuszki, których proporcje składników sama dobrałam i przyznam, że są rewelacyjne.


Zero cukru, mąka pełnoziarnista. Przepis na pancakes – amerykańskie naleśniki. Składniki (na około 7-sztuk): szklanka mąki pszennej (lub mieszanka z razową lub orkiszową), łyżki cukru, łyżeczki proszku do pieczenia, jajko, szklanka mleka (niektórzy przygotowują je na bazie maślanki), łyżki oleju, szczypta soli. Staram się nie jeść tych produktów zbyt często, a kiedy mam zachciankę na coś czekoladowego, albo po prostu nie mam. Pancakesy, sprawdzone przepisy.


Na moim kanale znajdziesz treningi, zestawy ćwiczeń na konkretne partie ciała, zdrowe przepisy, pomysły na jadłospis na cały dzień, porady dotyczące bycia fit oraz wiele, wiele więcej! Dzieciaki jedzą aż im się uszy trzęsą. Chyba na jakiś czas zrezygnujemy z tradycyjnych naleśników na rzecz pankejków ;) Po raz kolejny sięgam po przepis z moje wypieki i po raz kolejny nie zawiodłam się. Moja dieta wciąż trwa, więc staram się zastępować co tylko mogę na bardziej zdrowe i mniej kaloryczne.


Poprzednio były już pieczone placki bananowe z masłem orzechowym oraz najprostsze placki bananowe z płatkami owsianymi. Wszystkie jednak różnią się od siebie i sprawdzają w różnych sytuacjach. A prawda jest taka, że im więcej przepisów na placki, tym człowiek szczęśliwszy. Zdrowy przepis na Budyniowe pancakes. Jeśli lubisz gotować, a zależy Ci, aby dania, które przygotowujesz swojej rodzinie były zawsze zdrowe i zawierały jak najmniej sztucznych składników, koniecznie odwiedź mój blog.


W tej najbardziej tradycyjnej wersji nie należą one jednak do grupy zdrowych posiłków. W wielu przepisach na amerykańskie pancakes znajdziesz biały cukier, mąkę pszenną i proszek do pieczenia, przez co bardziej kojarzą się z typowym ciastem niż lekkim śniadaniem. Pyszne są również “na sucho”, obsypane tylko cukrem pudrem. Od kilku dni chodziło za mną zrobienie czegoś na słodko. Oczywiście musiało być to bardzo proste w przygotowaniu, a przy tym zdrowe i sycące – pancakes idealnie wpasowały się do moich potrzeb.


Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na zdrowe pancakes. Tak jak poprzedniczki stwierdzam, że po prostu nie da się ich zrobić. I tak – mam specjalną teflonową patelnię do naleśników, odmierzałam wszystko co do grama czy ml. Sprawdzałam też przepisy na innych stronach – zawierają zupełnie inne proporcje.


Z przyjemnością prezentuję Wam przepis Jesiki na dietetyczne pancakes bez jajek, mleka i cukru, który zwyciężył w Konkursie na Twój ulubiony dietetyczny przepis:) Placuszki na pewno zaspokoją Wasze kubki smakowe, a przy okazji są bardzo zdrowe i bogate w składniki odżywcze. Mleko, jogurt i jajka powinny mieć temperaturę pomieszczenia. Wyjmij je wcześniej z lodówki. Jogurt wymieszaj z sodą, by chwilę pobuzował.


Przepis na zdrowe pancakes

Do miski wbij jajka i dodaj cukier. Ubijaj chwilę przy użyciu miksera na gładki krem. Dodaj kolejno olej, ciepłe mleko, mąkę oraz jogurt z sodą. Szybkie placki amerykańskie - pancakes.


Błyskawiczne do przygotowania ciasto na bazie kefiru, zawiera też mąkę, jajka i niewielką ilość oleju roślinnego. Można użyć mieszanki mąk bezglutenowych. U mnie w domu sprawdzają się na szybkie śniadanie, każdy je lubi, ale ile osób w rodzinie tyle pomysłów na dodatki.


Najlepsze zdrowe przepisy na każdą okazję! Amerykański specjał z syrop klonowy możemy podać na lunch lub podwieczorek. Klasyczne, amerykańskie pancakes, czyli naleśniki amerykańskie. Odpowiednio przygotowane pancakes są mięciutkie i bardzo puszyste. Tradycyjnie podawane są z syropem klonowym, ale pasuje do nich również każdy słodki dodatek, jaki używa się do zwykłych naleśników.


Czy amerykańskie pankejki Magdy Gessler przebiją nasze pyszne, polskie naleśniki? Może i nie, ale na pewno warto wypróbować ten przepis chociaż raz. Pankejki (pancakes) charakteryzują się tym, że są dość grube i puszyste.


Podaje się je z samym masłem, z syropem klonowym, bitą śmietaną lub cukrem pudrem. Zapamiętajcie ten przepis - już niedługo Dzień Mamy! Zamiast szukać drogiego prezentu kupcie Jej kwiatka, zróbcie ulubioną kawę i zaskoczcie takimi różowymi ślicznotkami. Wynalazła przepis i od razu rozkochała nas w nich.


Ze względu na ich grubość, radzimy smażyć je na patelni na średnim ogniu, gdyż dzięki temu łatwiej jest kontrolować stopień ich zarumienienia. Aby przygotować idealne pancakes, musisz pamiętać o dwóch zasadach. Po pierwsze, kiedy wylejesz ciasto na patelnię, obserwuj jego powierzchnię.


Z syropem klonowym od zawsze kojarzyły mi się pancakes. Niestety wszystkie przepisy, jakie widziałam nie wyglądały na zdrowe dania. A to właśnie coś zdrowego chciałam dziś podać na obiad. Postanowiłam oprzeć się na przepisie prezentowanym przez Kasię Bosacką w jednym z odcinków “Wiem, co jem”.


Zdrowe naleśniki Jak szaleć, to szaleć, dzisiaj przepis na zdrowe naleśniki. Ja doskonale wiem, że słowo zdrowe dla każdego coś innego znaczy ale zdrowe naleśniki są wyjątkowe pod każdym względem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty