czwartek, 12 kwietnia 2018

Jaka ryba najlepsza do ryby po grecku

Jaka ryba najlepsza do ryby po grecku

Miruna do ryby po grecku. Do wykonania ryby po grecku zdecydowanie lepszym wyborem będzie ryba chuda. Pamiętajmy, że warzywa dusimy z dodatkiem tłuszczu (najczęściej oleju lub oliwy z oliwek), a same warzywa również puszczą sok, stąd usmażona. Ryba po grecku - to jedna z podstawowych potraw wigilijnych.


Jaka ryba najlepsza do ryby po grecku

Nie może jej zabraknąć w wielu domach podczas świątecznego przyjęcia. Zobacz najłatwiejsze przepisy na rybę po grecku. Jaka ryba do ryby do grecku? Sprawdzi się także morszczuk.


Najlepsza ryba do ryby po grecku to dorsz lub miruna. Możemy przyrządzać ją także na inne wyjątkowe okazje. Ważny w potrawie tej jest prawidłowy dobór rodzaju ryby. Do przygotowania warzyw w tym daniu używamy oleju, który zapewnia nam wystarczająco dużo tłuszczu, dlatego dobrym wyborem będą tu ryby chude.


Jaką rybe kupić do tej potrawy? Ryby faszeruje się hormonami, żeby szybko. Smażenie aromatycznej mieszanki warzyw, odpowiednie ich doprawienie to była zawsze moja domena. I jedyne czego naprawdę nie lubiłam to smażenie ryby, a już szczególnie gdy była to ryba-fuj-mrożona w kostkach, czy glazurowane filety. Warto wybrać dobrej jakości rybę.


Gorąco polecam tilapię, czy dorsza. Bardzo często sięgam po filety mrożone. Najlepiej smaży się panga, aczkolwiek jest bardzo niezdrowa, ta ryba to jeden wielki śmietnik.


Jest to jednak takie danie. Dlatego wybierz filety z mintaja- gorzej się smaży, ale jest zdrowszy niż panga. Ryba w warzywach, marchewce, pietruszce i cebuli. Ryby rozmrozić i bardzo dokładnie osuszyć papierowymi ręcznikami. Pokroić na kawałki, posypać solą, pieprzem, odłożyć.


Gdy skorzystasz z naszych podpowiedzi wystarczy minut i ryba po grecku będzie gotowa. Wlasnie dosc czesto spotykalem sie z ryba po grecku , gdzie to po grecku co prawda jest, ale ryby to jakos nie widac. Klasyka na wigilijnym stole - ryba po grecku w sosie z duszonych warzyw i koncentratu pomidorowego.


Jaka ryba najlepsza do ryby po grecku

Z Grecją ma tyle wspólnego, co czekolada. Dziś na obiad piekłam filet rybny w foliowym rękawie i pomyślałam sobie, że do ryby po grecku też tak zrobię. Ryba jest smaczna, nie rozpada się no i zero tłuszczu.


Do tej pory zawsze smażyłam panierowaną w jajku i mące. Najważniejsze jest, żeby potrawa nie była tłusta bo można podawać i na ciepło i na zimno. Ta druga normalnie wszedzie dostepna? Zajadamy się nią podczas Wigilii, na imieninach babci czy weselu. Być może nazwa ryby „po grecku” wzięła się stą że w kuchni śródziemnomorskiej bardzo popularne są warzywa duszone w oliwie, często z pomidorami.


Wszystko na temat ryba po grecku na Mowimyjak. Można ją jeść zarówno na zimno jak i na ciepło. Niekoniecznie musi to być dorsz, świetny.


Następnie rybę pokroiłam na małe kawałki, posoliłam z obu stron i opanierowałam w mące (nadmiar mąki strząsałam z ryby). Cebulę obrałam, pokroiłam w kostkę i zeszkliłam na oleju, na którym smażyłam rybę (gdyby mąka z ryby opadła i się przepaliła olej należy wymienić na świeży). Rybę usmażyłam na oleju.


Wówczas może się pojawić: ryba po grecku na ciepło, ryba po grecku na zimno, ryba po grecku pieczona. A ja jadłam w Grecji, a właściwie na Cyprze, danie przypominające rybę po grecku. Były to kawałki ryby w trochę rzadszym niż nasz, sosie z włoszczyzny z listkiem laurowym i zielem angielskim. Smakowało podobnie i byłam bardzo zaskoczona tym daniem. Karp po grecku to brzmi pysznie, nigdy nie próbowałam do tej pory bo u mnie w domu albo królował karp smażony, albo ryba po grecku z dorsza.


Odpowiadając na pytania: Chodzi o gospodarstwo Charzykowy, a moja propozycja dania jest świąteczna, bo ze świętami najbardzij kojarzy mi się karp. Warzywa najpierw są smażone na oleju, a potem duszone. Z kolei samą rybę należy podsmażyć, a potem udusić w sosie.


W zgodzie z powyższym hasłem dziś przepis na rybę po grecku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty