poniedziałek, 30 kwietnia 2018

Tarta makowa zamiast makowca na swieta

Tarta makowa, na święta zamiast tradycyjnego makowca. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na tarta makowa na święta zamiast tradycyjnego makowca. Dodane przez Konto usunięte w: Tylko o kuchni. Może bym coś tu napisał,ale nie rozumiem słowa tarta ani tarte, przetłumacz na język polski,bo jest to język urzędowy dla naszego kraju.


Nie jest to żadna złośliwość z mojej strony, ale konia z rzędem, kto mi powie, o co w tym wątku chodzi? Przygotuj to danie we własnym zakresie i podziel się swoja opinią! TARTA MAKOWA (ZAMIAST MAKOWCA NA SWIETA) JESLI MASZ SERDECZNIE DOSYC KLASYCZNEGO MAKOWCA, ZROB TARTE MAKOWA, JEST SUBTELNIEJSZA W SMAKU. Pyszne mokre ciasto bez ciasta :) Jak przygotować ciasto parzone – karpatka.


Dokładny przepis jak przygotować ciasto parzone. Nie podaję przepisu na krem bo każdy ma swój ulubiony. Sprawdzony przepis na Makowiec jak u mamy Makowiec.


Co prawda tradycyjny makowiec to przeważnie „zawijaniec”, ja proponuję dzisiaj nieco inną formę – makowiec przekładany. Dorota napisala,od kiedy robie sama mak moje wypieki makowe wychodza jak ze zdjec, samo to ze kogo obdaruje wypiekami mi powie ,ze jeszcze nie jedli tak dobrego ciasta, dziekuje Dorota za wszystkie rady porady przepisy, mysle ze kazdy z nas umial piec ale z. Dla niektórych zapewne smaczniejszy niż tradycyjna strucla makowa, ale to już kwestia gustu. Drożdżówki z makiem zamiast makowca na Święta. Tatry Tesco Tesco Finest Thermomix Tłusty Czwartek toffi.


PO wystudzeniu dekorujemy wg uznania. Kruche makowe babeczki pieczone w foremce do tradycyjnych muffinek. Z najlepszą domową masą makową. Oprószone cukrem pudrem.


Długo utrzymują świeżość. Kazdego roku na Swieta Bozego Narodzenia musi byc makowiec wlasnego wypieku - tradycja rodzinna mojej babci i mamy przez wszystkie lata, gdy jeszcze zyly. Podając swoje dane wyrażam zgodę na utworzenie spersonalizowanego profilu użytkownika, aby Lidl mógł kierować lepiej dostosowane do moich zainteresowań niektóre reklamy w formie newslettera oraz ulepszać strony internetowe. Zgoda może być wycofana w dowolnym momencie, np. Drożdżowy makowiec zawijany będzie nie tylko wspaniale wyglądał po nałożeniu na talerzyki, ale także poczujesz wspaniały świąteczny aromat, kiedy użyjesz do niego Cukru wanilinowego WINIARY.


Do nadzienia makowca zawijanego dodaj także rodzynki i migdały lub orzechy. Jedno z najlepszych ciast. Pyszny kruchy spó makowy środek i ta słodka bezowa pianka – rewelacja! Jeśli lubicie kruche ciasto, nie macie ochoty robić makowca, za to kusi Was ta pianka, to polecam Wam w ciemno. Kruche ciasto makowe z pianką, czy jak kto woli miękką bezą, to ciasto oparte o przepis na pleśniaka.


Bardzo lubię takie alternatywy dla… makowca :) Sama polecam babkę makową. Jeśli chodzi o kuchnię- dzieli się ona chyba na zwolenników „masła” i „margaryny”. Ja należę do tych pierwszych. Zosiu, czy próbowałaś tych babeczek z masłem zamiast margaryny? Makowca nie trzeba piec, ponieważ kasza jaglana wiąże ze sobą mak i skleja całe ciasto.


Ale aby się to udało, trzeba ją bardzo dokładnie zblendować i nie zostawić całych grudek kaszy w masie – najlepiej zrobić to przy pomocy ręcznego blendera lub maszynki do mielenia. Podawany jest on na wiele sposobów - na cieście klasycznym drożdżowym, ale i krucho-drożdżowym, biszkoptowym czy kruchym. W niektórych rejonach kraju znany jako rolada makowa, gdzie indziej jako strucla makowa lub po prostu.


Witam, dla pewnosci chce zapytac czy płatki jaglane maja byc dodane surowe czy ugotowane? Czytalam w komentarzach, ze ma je wchlonoac kokosowa smietana, wiec zakladam, ze maja byc niegotowane, ale wole zapytac dla pewnosci. Przepraszam za zawracanie glowy, ale wybralam ten makowiec sposorod wielu byc zrobic go na swieta i chce byc 1 pewna. Ten makowiec z przepisu powyżej nie ma nic wspólnego z właściwym makowcem japońskim.


Przede wszystkim do ryginału nie używa siè żadnej mąki. Wymyśliłam sobie makowca bez maku ;-). Zamiast niej stosuje się kaszę manną. W ostatnim wpisie pisałam Wam o masie orzechowej, która mnie totalnie zachwyciła. Z ma kiem pewnie tez zrobię i dam znać jak smakowały.


W tym roku chce przygotowac wyjatkowe Swieta bo pojawi sie wiecej rodziny i spotkaja sie po raz pierwszy :). Planowalam wlasnie zrobic cos z makiem, makowiec, kutie lub makielki. Mam nadzieje, ze mi sie uda, bo nigdy wczesniej nie robilam makowca (wiec niecierpliwie czekam na przepis :)) a kutii i makielek wogole u mnie nigdy nie bylo. Masa makowa D- mak 25dag, Mak opłukać na sitku.


Zalać wrzątkiem, pozostawić na noc. Następnego dnia gotować ok. Starannie osączyć, przekręcić razy przez maszynkę O- kropla wrzątku, troszkę starkować świeżego imbiru Z- pół szklanki miodu, ubite białka, dag.


Jeśli lubisz i masz, możesz dodać też sparzonych, obranych i zmielonych migdałów (np. zamiast orzechów). Jedliśmy je gorące, z wody, polewaliśmy je gorącym masłem, roztopionym miodem i słodzoną śmietanką. Ze wszystkimi dodatkami tak samo dobrze smakowały.


Farsz ma dobrą, gęstą konsystencję, nie rozpada się i trzyma całości. Na święta piekę kilka rodzajów ulubionych ciast. Ale staram się też wprowadzić coś nowego.


Poszukując inspiracji na jakieś nowinki wypieków, zobaczyłam na blogu Natalii bardzo ciekawy przepis na makowiec i od razu go upiekłam. Na poszukiwania nie było czasu. Rozważałam formy prostokątne, kiedy mój wzrok padł na.


Pomyliłam kolejność i zamiast ubitą śmietankę dodać do serka, serek dodałam do śmietanki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty