czwartek, 19 kwietnia 2018

Makaron do lazanii gotowac czy nie

Makaron Barilla na Lasagne gotować czy nie? Producent informuje na opakowaniu, że makaronu na Lasagnie nie trzeba gotować, wystarczy przed włożeniem do brytwanki wysmarować sosem beszamelowym i bolognese. Gdy kilka lat temu na rynek wszedł makaron do lasagne, nie wymagający gotowania, wydawało się, że to koniec udręki.


Wydawało się, że już nie będziemy musieli zmagać się z lepkim makaronem. Jednak makaron bez ugotowania nie sprawdza się w lasagne z dużą ilością sos - np. Jak gotować makaron do lasagne żeby się nie sklejał?

Wkładamy płaty lasagne do gotującej się osolonej wody (litr wody na każde 100g makaronu, łyżeczka soli na litry wody). Płaty lasagne gotujemy przez 2–min w szerokim garnku. Pilnujemy, żeby płaty się nie posklejały.


Czas zaczynamy odliczać od momentu ponownego zagotowania się wody. Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Ponieważ makaron robiłam świeży ( współpracując z córką – ja wałkowałam poszczególne partie ciasta, córka nakładała farsze) , uznałam, że nie trzeba go gotować i wszystko się udało. Wilgotne farsze zrobiły swoje , lazania wyszła modelowa i pyszna.


DOMOWY MAKARON DO LAZANII. Tylko wlasnie musi byc odpowiednio dużo sosu, zeby makaron w nim się ugotował podczas zapiekania.

A jak kiedys (dawno temu) gotowalam platy, to niestety gotowalam po jednym (max szt), bo nie bylo sil, by sie chociaz troche nie skleily. Dziś po raz pierwszy i na pewno nie ostatni (zwłaszcza, że połowa paczki mi została) zastosowałam makaron, który nie trzeba było gotować. Oczywiście jak to ja, patrzyłam na to sceptycznie, ale w końcu jak napisali na opakowaniu ,,nie wymaga gotowania to już im uwierzyłam na słowo, a raczej na napis. Po drugie należy spożwywać makaron tylko i wyłącznie al dente, a po trzecie dodawanie oleju do gotowania makaonu jest bez sensowne, nic to nie daje, a dodawanie oliwy z oliwek to zbrodnia.


Jeśli nie chcemy gotować zdowo, to zachęcam do stosowania się do porad z tej strony, jeśli zdrowie jest dla was ważne, to odadzam. Ja używam Lubelli i lasagne zawsze wychodzi wyśmienita:) I nie piekę min tylko 2 w czasie pieczenia sprawdzam metalowym patyczkiem do szaszłyków twardość makaronu, jeśli szpikulec delikatnie przebija płaty makaronu, wyciągam potrawę, zazwyczaj po min. Lasagne ostyga, a makaron robi się idealny, nie twardy i nie za miękki :) Mojego sosu nie nazwałabym rzadkim;) Nie.


Cannelloni - gotować czy nie? Kupiłam pudełko cannelloni - mam zamiar coś tam wymodzic w tym temacie, ale stworzył mi sie problem. Na pudełku napisane jest: Bez wcześniejszego gotowania. Podany tam przepis też każe nie gotowac, po prostu wypchac rury i do piekarnika.


Mam tylko wątpliwości czy rzeczywiscie ten makaron zmięknie na tyle. Jesli jest napisane, aby nie gotowac , nie ma takiej potrzeby. Chyba, ze w ogole lasagne sa kiepskiej jakosci. Mozna tez wszystko ulozyc i odstawic na troche przed wstawieniem do piekarnika.


Niektorzy to polecaja, inni wprost przeciwnie. Jak zrobić lasagne z mięsem mielonym? Weź gotowe płaty makaronu, mięso mielone i sos pomidorowy.

Jeżeli nie masz czasu przygotowywać swojego sosu, wybierz passatę w słoiku. Nie zapomnij o beszamelu. Zobacz przepisy i porady kulinarne na Polki. Zacznij od zrobienia farszu z mięsa mielonego.


Do lazanii wybierz nie za tłuste mięso wieprzowe. Ja kupuję zazwyczaj łopatkę wieprzową. Możesz też wymieszać ze sobą mieloną wieprzowinę i kurczaka.


Czas gotowania makaronu jest różny, w zależności od jego rodzaju oraz do jakiego dania ma być przeznaczony, np. Kolejny włoski klasyk znany na całym świecie. Najśmieszniejsze jest to, że będąc już kilka razy we Włoszech nie spróbowałem. Wyniki wyszukiwania dla co zrobic z reszta makaronu do lazanii pokaż przepisy tylko ze zdjęciami. Jeśli lubicie sos serowy a nie wiecie jak go zrobić, zapraszam :) min łatwe przystępne.


Domowy makaron najlepszy do rosołu. Z tylu na paczce masz przepis ile trzeba gotowac. Ja makaron co jakiś czas pobuje czy juz jest dobry. Gotujemy makaron w lekko osolonej wodzie przez 3-min. Trzeba uważać, żeby płaty się nie posklejały.


Wyjmujemy je na talerze. Rozkładamy płaty osobno, aby się nie posklejały. Nadzienie: do garnka wkładamy mięso. Dodajemy pokrojone na małe kawałeczki cebule.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty