piątek, 27 kwietnia 2018

Makowiec z lukrem

Dzięki proponowanemu tu przepisowi przygotujesz go bez użycia mąki. Choć pasuje na bożonarodzeniowy stół, to z powodzeniem podasz go również na co dzień. Najlepiej będzie wyglądał podany na dużym półmisku.


Mój makowiec udekorowałam cytrynowym lukrem oraz skórką pomarańczową. Wyszedł puchaty, pięknie się kroi.

Możecie do niego dodać gotową masę makową z bakaliami z puszki lub przygotujcie domową masę, którą dość szybko można samemu przygotować. Tagi: A co na deser, Ciasta na Boże Narodzenie, makowiec z kruszonką i lukrem, Prosty i szybki makowiec, świąteczne ciasta z makiem, Świąteczny makowiec z kruszonką i lukrem cytrynowym. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika. Pyszne pączki z marmoladą i lukrem. Desery Pierniczki z lukrem.


Przepis ze starego Poradnika Domowego. Piekłam taki makowiec pierwszy raz w życiu. Opis przepisu: Autor: WINIARY Oryginalny makowiec z masy makowej to ciekawa alternatywa dla tradycyjnych makowców.

Wszystkie składniki ciasta łączymy razem z makową masą z puszki, Budyniem o smaku waniliowym bez cukru WINIARY oraz garścią rodzynek, a na koniec z pianą (piana do makowca będzie lepsza, jeśli białka najpierw wstawimy do lodówki, a przed ubijaniem lekko posolimy). Masło utrzyj z cukrem i cukrem waniliowym, dodaj żółtka, mak i pozostałe składniki ciasta. Ciasto wyłóż do szczelnej tortownicy.


Składniki lukru dokładnie wymieszaj ze sobą. Ja przygotowałam go z gotowej masy makowej, ale oczywiście jeśli wolicie, możecie zrobić swoją domową. Powtórz czynności z drugim makowcem. Piecz przez min w temperaturze 1st. Wystudzone makowce udekoruj lukrem, kandyzowaną skórką pomarańczową, makiem i posiekanymi orzechami.


Podczas wałkowania podsypuj stolnicę mąką, ale z umiarem, by ciasto nie stało się twarde. Makowiec smakuje przepysznie, u mnie znikł bardzo szybko. Sam makowiec japoński - to prawie sam mak z bakaliami, bez spodu z ciasta - dodatek jabłek nadaje mu wilgoci, a nie są wyczuwalne w smaku, oblany polewą czekoladową lub lukrem. Zawsze na Święta Bożego Narodzenia robię makowce, do tej pory najczęściej makowiec japoński, albo strucle z makiem.


Mak wyłożyć na zapieczony spóciasto wyjęte z lodówki zetrzeć na tarce na mak lub zrobić z niego wałeczki i ułożyć na cieście. Wstawić do piekarnika i piec ok. Poza tym smak wynagradza cały czas spędzony w kuchni. Sposób przygotowania: 1.

składniki (łącznie z drożdżami) wymiesza, dodaj pozostałe składniki oprócz masła, wyrób ciasto i dopiero pod koniec dodaj rozpuszczony tłuszcz. Lista przepisów na makowiec drożdżowy z lukrem z polskich blogów kulinarnych. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować!


Nie przepadam za ciastami z makiem. Zresztą chyba zawsze odkąd sięgam pamięcią omijałam je szerokim łukiem. Do niedawna wyjątek stanowiły drożdżówki wg tego przepisu, ale od dzisiaj przepis na ten Świąteczny drożdżowy wieniec z makiem i lukrem jest w moim domu numerem jeden. To taki mój świąteczny hit:) To najlepsze ciasta drożdżowe z makiem jakie kiedykolwiek jadłam!


Festiwal maku, w ramach testowania bożonarodzeniowych przepisów, trwa:-). Dziś Święto Niepodległości, więc jako jednostka w pełni s Zobacz więcej. JolaObserwuj bloga Obserwujesz bloga Damsko-męskie spojrzenie na kuchnię i dom.


Przedstawiam mój prosty przepis na makowiec zawijany z ciasta drożdżowego. Do tego cudownie wygląda na Świątecznym stole. Pyszny, delikatny makowiec z ulubionymi orzechami i ksylitowym lukrem zapewne zagości w tym roku na moim świątecznym stole. Recepturę sporządziłam na bazie niewielu produktów, które mogę jeść przy mojej diecie eliminacyjnej, aż trudno uwierzyć, że da się zrobić ciasto przy tylu wkluczeniach. Chrupiący lukier na makowcu drożdżowym smaczny słodziutki mak rumiany cieplutki palce.


Kruche i maślane ciasto z wilgotną masą makową z dodatkiem orzechów i żurawiny. Ok bede probowac;)mam jeszcze pytanie odnosnie lukru czy powodem tego, ze odpada z ciasta moze byc to, ze makowiec jest juz za chlodny?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty