środa, 11 kwietnia 2018

Kwestia smaku botwinka

Botwinkę dokładnie umyć, liście posiekać, buraczki obrać i posiekać lub zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Dodać do wywaru i gotować na wolnym ogniu do miękkości przez kilka minut. Dodać liście botwinki i gotować jeszcze przez ok. Dodać sok z cytryny a po chwili śmietankę kremówkę (jeśli śmietanka jest mniej tłusta lub roślinna należy ją wcześniej rozprowadzić w kilku łyżkach zupy).


Botwinkowa z ziemniakami, koperkiem i serem feta. Idealna propozycja na upalny dzień.

Można przechować go w lodówce i podać jeszcze jutro i pojutrze. Zresztą myślę, że do tego przepisu będziecie wracać przez całe lato. Pełno teraz przepisów na chłodniki i botwinki na blogach. Jednak u mnie też takiego zabraknąć nie może.


Sama robiłam pierwszy raz, ale jadłam niejednokrotnie. I zakochałam się od razu. Smak młodych listków i łodyżek buraczanych jest intensywny i chyba łatwiej polubić szpinak, nawet dzieciom.


Mam na ten temat teorię: dzieci o wiele intensywniej odczuwają smaki. Pewnie dlatego, że zabezpieczyła nas w ten sposób natura, kiedy w pradawnych czasach.

Jest wiele przepisów i wiele sposobów na to, by zrobić botwinkę. Każdy ma swoje ulubione smaki i dodatki. Moja botwinka zupa jest idealnie wyważona smakowo. W przepisie na botwinkę podam jakie składniki możesz ewentualnie pominąć lub też zamienić na inne. Zupa botwinka to moja ulubiona wiosenne zupa.


Botwina, czyli młode buraczki, jest bardzo delikatnym i szybkim w gotowaniu składnikiem. To nie kwestia koloru ale też smaku każdy barszcz wymaga zakwaszenia od dawien dawna – to przepis mojej babci i jestem mu wierna każdy barszcz czy to czerwony czy botwinka czy chłodnik wychodzi w ten. Kuchnia: Świat kuchni – przepyszne ciasta, niezwykłe torty i desery, sałatki, kuchnie świata. Odkrywaj, kolekcjonuj i smakuj. To danie to hit sezonu na botwinkę!


Pomoc w zakresie dostępności. Słodycz buraczków przyjemnie współgra z kwaśnym cytrynowym akcentem. Stylowa Kuchnia do Wiosna pachnie botwinką. Nie pamiętasz nazwy konta?


Dodaj do swojej kolekcji Edytuj Lubię to Ustaw jako okładkę kolekcji Komentuj. Propozycja za smaczną i aromatyczną botwinkę na wywarze z żeberek i warzyw, podawaną z jajkiem i ziemniakami. Smaku całości dodaje świeży koperek oraz kwaśna śmietana.


PRZYGOTOWANIE: Na początku przygotowujemy wywar. Cebulkę opalamy nad ogniem.

Kwestia smaku to moim zdaniem jeden z najbardziej inspirujących blogów w sieci. Gdy tylko w sklepach pojawi się botwina, grzechem byłoby z niej nie skorzystać. Polecamy pyszną botwinkę, jaką od wieków podawano na polskich stołach. Zachęcam wszystkich do wypróbowania - oto mój przepis na botwinkę. To tradycyjna metoda przygotowania ale można ją modyfikować według uznania.


Botwinka to wyjątkowa zupa, bardzo prosta w przygotowaniu. Kaszotto pyszotto jedno z Waszych ulubionych dań w sezonie na botwinkę. Password: Forgot account? Chłodnik litewski z botwinki.


Przyjemnie chłodzi w upalne dni! Gołąbki w liściach botwinki. Na zsiadłym mleku, z dodatkiem ogórka, koperku i szczypiorku. Dodane przez kryska w: Tylko o kuchni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty