wtorek, 14 maja 2019

Przepis na makowiec zawijany na kruchym cieście

Przepis na makowiec zawijany. Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany. Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię. Z przepisu wychodzą aż makowce. Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić.


Ja użyłam gotowej masy makowej, którą dostałam od firmy Helio.

Oczywiście jeśli wolicie, możecie zrobić swoją domową. Makowiec zawijany w kruche ciasto. Stopień trudności Średnio trudny Czas wykonania. MAKOWIEC W KRUCHYM CIEŚCIE.


PRZEPISY JOLI - NAJLEPSZE, SPRAWDZONE PRZEPISY - witajcie na mojej kulinarnej stronie. Mam na imię Jola i wraz z Grzegorzem zapraszam Was do wspólnego gotowania. Przygotowaliśmy dla Was sprawdzone przepisy, które pokochała cała nasza rodzina.


Mak jest także składnikiem szeregu innych świątecznych potraw takich, jak kutia (do jej przygotowania potrzebne są także mió mleko lub śmietanka) oraz kluski z makiem. Na stronie znajdziecie przepisy na ciasta, desery, obiady.

Ja przygotowałam go z gotowej masy makowej, ale oczywiście jeśli wolicie, możecie zrobić swoją domową. Pamiętaj, że taką masę możesz zawsze wzbogacić o bakalie typu rodzynki czy orzechy włoskie. Jeśli lubisz słodkości, to polecam również moje inne przepisy na ciasta i torty. Pani Doroto makowce przepyszne! Prosty przepis na pyszny, świąteczny makowiec zawijany, przygotowany na kruchym cieście i nadziewany masą z maku mielonego.


Poznaj smaczny przepis na makowiec drożdżowy oblany białą czekoladą – tradycyjny wypiek na Wigilię, który zachwyci zgromadzonych przy stole gości! W mojej rodzinie nie ma świąt bez makowca. Pojawia się on obowiązkowo obok sernika, piernika i miodownika. Soczysty, nie za słodki, idealny.


Całość dobrze komponuje się z maślaną kruszonką. Najlepszy makowiec na kruchym spodzie, z lukrową dekoracją z kandyzowanej skórki pomarańczowej. U mnie pojawił się na stole świątecznym, do przepisu bardzo chętnie wrócę w przyszłości :-).


Miękkie i puszyste ciasto drożdżowe zwinięte z masą makową w struclę. Polecam na święta Bożego Narodzenia. A jeśli masz ochotę na jeszcze bogatsze wnętrze tego wigilijnego przysmaku, możesz dodać kandyzowane owoce. Gotowy makowiec zawijany najlepiej udekorować lukrem i posypać bakaliami. Ta wersja będzie też o wiele bardziej przyjazna smakoszom, którzy nad rozgryzanie ciasta przedkładają delektowanie się masą.


Wilgotna masa makowa z bakaliami na maślanym, kruchym spodzie, pokryta chrupiąca kruszonką. Taki makowiec to tradycyjne, świąteczne ciasto nie tylko na Boże Narodzenie.

Smacznie, szybko i tanio. Odstawić do lodówki i mocno schłodzić. Mak zalać wrzątkiem na minut. Odsączyć i przemleć razy. Wybór należy do ciebie, a obie wersje będą równie dobre.


Ten makowiec to perełka wśród ciasta i moja propozycja na tegoroczne Święta Bożego Narodzenia. Uwaga: u mnie ciasto wyszło dosyć wysokie, ale użyłam blaszki 24×cm. Zanim wezmę się do pracy chciałabym o coś zapytać.


Podobne przepisy: strucla makowa na cieście krucho-drożdżowym, drożdżówki z makiem, makowiec z jabłkami. Przejrzyj wszystkie przepisy z makiem. Puszyste ciasto, skrywające makowe nadzienie bogate w bakalie, obficie lukrowane to ulubione ciasto Polaków. Zawijany makowiec z bakaliami to ciasto, którego nie może zabraknąć na wigilijnym stole.


W te święta wypróbuj przepis na makowiec z przepisu Magdy Gessler.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty