poniedziałek, 6 maja 2019

Przepis na makowiec wilgotny

Dodane przez czarnadora w: Tylko o kuchni. Ten przepis podałam w ostatnim numerze magazynu „Uroda życia”, w którym pojawiły się moje nowe propozycje na świąteczne potrawy. Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany. Przepis na makowiec zawijany.


Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię. Z przepisu wychodzą aż makowce. Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić. Lista przepisów na wilgotny makowiec z polskich blogów kulinarnych. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować!


Najlepszy makowiec na kruchym spodzie, z lukrową dekoracją z kandyzowanej skórki pomarańczowej. U mnie pojawił się na stole świątecznym, do przepisu bardzo chętnie wrócę w przyszłości :-). Idealnie wilgotny, mięsisty, bezproblemowy w pieczeniu. Niezwykle smaczny makowiec.


Wilgotny, długo zachowujący świeżość, lepszy niż z cukierni! Nie zdarzyło się jeszcze, by się nie udał, to mój popisowy numer :-). Dobrze znany makowiec japoński w nieco podrasowanej wersji. Bez spodu, bez jajek, bez mąki, lecz nadal wilgotny, delikatny.


Na zachętę dodam, że wcale nie bardzo pracochłonny. Za typowymi struclami makowymi nie przepadam. Ciasto japońskie jest po prostu pyszne, bo wilgotne od jabłek, z mnóstwem bakalii oraz z wyraźną migdałową nutą.


Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na wilgotny makowiec. Puszysty, wilgotny, delikatny i absolutnie pyszny… To jeden z moich bardziej ulubionych serników (a ja bardzo lubię serniki;)). Udaje się za każdym razem, prosty do przygotowania, ze zwyczajnych, niewyszukanych składników, a przy tych bajecznie smaczny. Ja z uwagi na kontynuowanie diety, mam wręcz niedosyt i pozazdroszczę tym, którzy mogli się przejadać.


Nie wiem jak u Was, ale u mnie w domu na Święta obowiązkowo musi być makowiec. Jeszcze kilka lat temu królował tradycyjny drożdżowy, a od dwóch lat bezkonkurencyjnym faworytem jest ten oto wilgotny makowiec biszkoptowy. Pyszne wilgotne ciasto makowe - w sam raz na święta Bożego Narodzenia. Mleko zagotować i zalać mak- namoczyć ok min.


Wymieszać i wylać niewchłonięte mleko z maku- wystudzić mak. Przedstawiam mój prosty przepis na makowiec zawijany z ciasta drożdżowego. Ciasto jest proste i szybkie do zrobienia, bowiem nie ma potrzeby szykowania zaczynu. Do tego cudownie wygląda na Świątecznym stole.


Witam serdecznie Chciałabym się podzielić przepisem na makowiec o trochę innym wyglądzie bo w kształcie kwiatu. Zawsze jako pierwszy znika ze świątecznego stołu z wypiekami. To moje ulubione ciasto z dzieciństwa, które piekła często moja babcia. Ten makowiec lubię szczególnie za to, że jest soczysty i bez ciasta. Sama pyszna, wilgotna masa makowa.


Przepis na makowiec wilgotny

Ciasto jest wysokie, dlatego proszę nie przerażać się ilością użytych składników. Zobacz wszystkie komentarze (2) Zuzanna248. Masę wyłożyć do przygotowanej tortownicy, wyrównać powierzchnię i wstawić do nagrzanego piekarnika.


Wilgotny makowiec drożdżowo-kruchy Drożdże rozkruszyć na drobniutko. Jabłko obrać, usunąć gniazdo nasienne i zetrzeć na dużych oczkach tarki jarzynowej. Wykonanie jest proste a efekt jest niesamowity, przypominający ciasto zebra. Smakiem makowiec nie odbiera od tego przygotowanego w tradycyjny sposób.


Usunęłam przepis, który wskazałaś (podając linka do tej strony), choć użytkowniczka miała dodane swoje zdjęcie. Opracowanie sposobu przygotowania jednak wskazywało na to, że został zaczerpniety z Twojego bloga. Bardzo wilgotny makowiec z jabłkami przepis. Tak jak napisałam w nazwie, jest to wyjątkowo wilgotny makowiec otulony dwoma biszkoptami.


Wilgotna jest nie tylko masa makowa, ale też same biszkopty, które nasączone są słodzonym mlekiem (podobnie jak w cieście tres leches ). Więcej niż przepisów. Sprawdź, jak to zrobić, żeby makowiec pozostał pyszny i soczyście wilgotny! Makowiec wilgotny w każdej odsłonie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty