wtorek, 28 maja 2019

Przepis na żurek na zakwasie chlebowym

W zeszłym roku podawałam na blogu przepis na żytni zakwas na żurek. Robi się” go przez 3-dni. W sytuacjach, kiedy ma się mało czasu i nie ufa się zakwasom sklepowym, idealnie sprawdza się zakwas chlebowy.


Warzywa myjemy i obieramy. Wszystkie warzywa oprócz ziemniaków gotujemy przez ok. Po tym czasie wyławiamy wszystkie składniki z wywaru i dodajemy pokrojone w kostkę ziemniaki.

Przecież to dokładnie te same składniki – woda i mąka. Nie dokładam czosnku, bo działa bakteriobójczo. Domowy zakwas na żurek ETAP 1: Mąkę wsyp do dużego słoika i lekko spulchnij łyżką, zalej go przegotowaną ciepłą wodą i bardzo dobrze wymieszaj.


Dodaj przyprawy oraz kromkę chleba na zakwasie. Słoik zakryj gazą aby docierało powietrze i zostaw w ciepłym miejscu na dni. Każdego dnia mieszaj zakwas łyżką aby zakwas nie.


Uwielbiam siać ferment tam gdzie się pojawię, a tak naprawdę najbardziej w kuchni. W tym roku na naszym wielkanocnym stole tradycyjnie pojawił się żurek, ale tym razem w innej wersji, którą znalazłam u Agaty.

W dojrzewającym zakwasie wytwarzają się dzikie drożdże i bakterie, dzięki którym później urośnie piękny chleb. Zakwas powstaje z połączenia mąki i wody. Moja przygoda z zakwasem chlebowym trwa już kilka lat, ale człowiek uczy się całe życie. Dopiero rok temu w okresie Wielkanocy olśniło mnie, że zupełnie bez sensu hodować od podstaw zakwas na świąteczny żurek, skoro równie dobrze można zupę ugotować chociażby na aktywnym zakwasie żytnim.


Wsyp mąkę do kamiennego lub szklanego naczynia i rozmieszaj z odrobiną wody. Następnie do zawiesiny dodaj jeszcze litra przegotowanej wody oraz drobno pokrojoną cebulę, zmiażdżony, utarty z odrobina soli czosnek i skórkę razowego chleba. Dodane przez djfidzibudda w: Tylko o kuchni. Mam zaległości z zakwasem na żurek. Pokazywałam już wcześniej mój przepis na Wielkanocny żurek z jajkiem i grzybami ale nie pokazywałam zakwasu na żur.


Własny zakwas na żurek: Do słoika wsypać szklankę mąki żytniej, zalać ciepłą, przegotowaną wodą (ok. 5ml) Dokładnie wymieszać i dodać przyprawy: ząbek czosnku, liście. Przepisy na zakwas na żurek z zakwasu chlebowego w wyszukiwarce kulinarnej - przynajmniej idealnych przepisów na zakwas na żurek z zakwasu chlebowego. Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym!


Lista przepisów na żurek na zakwasie chlebowym z polskich blogów kulinarnych. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na zakwas na żur z zakwasu chlebowego. Polecam wypróbowanie w tym celu zakwasu na chleb.


A co do tego który chleb jest lepszy, to już każdy ma swoje zdanie. Ja wolę taki na zakwasie (chlebowym).

Nie będę udawać, że całe życie robiłam żurek na zakwasie, bo nie robiłam. Ale ponieważ lubię wszystko, co kwaśne, a im kwaśniejsze tym lepsze, rok temu zrobiłam pierwsze podejście do własnoręcznego nastawienia zakwasu na żurek. Jeśli go przyrządzałam, to z gotowców.


Swój zakwas już kiedyś wyhodowałam i wolałabym zrobić żurek już na mojej gotowej bazie. Ma ktoś przepis jak krok po kroku zrobić żurek na zakwasie żytnim? Nie może jej również zabraknąć na wielkanocnym stole, a gdzieniegdzie także podczas wieczerzy wigilijnej. Wbrew pozorom przygotowanie żurku od podstaw, na domowym zakwasie, to wcale nie taka trudna sztuka. Prowadzenie drugiego bloga o wypieku chleba wiąże się z tym, że kilka razy w tygodni moja biedna mała kuchnia zamienia się w szaloną piekarnię.


Chrzanowy żurek na zakwasie chlebowym. Poniżej przepis na zakwas i. Uważa się, że im starszy zakwas chlebowy, tym lepszy. Najstarsze zakwasy do chleba mają nawet po kilkaset lat.


Codziennie staramy się po trochu przygotować do świętowania. Mięso na białą kiełbasę już przygotowane przepis znajdziecie tutaj. Nadeszła też pora aby przygotować zakwas na żur wielkanocny.


Robię go, wykorzystując zakwas chlebowy, który prowadzę na mące żytniej. Po około godzinach zakwas był gotowy do użycia, więc wzięłam się za pieczenie chlebka. Odebrałam potrzebną mi ilość zakwasu, zaś resztę wstawiłam do lodówki. Tak przygotowany zakwas może stać w lodówce do dni, ale w międzyczasie warto go dokarmić. Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie?


Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia. Wystarczy Ci zwykły piekarnik.


Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty