czwartek, 1 września 2016

Botwinka na zeberkach

Zupa z botwinki na żeberkach Bardzo dobra botwinka z przepisu naszej mamy. Zupka jest kremowa, listki delikatne, a buraczki bordowe za sprawą soku z cytryny i oddzielnego gotowania ;) Dzięki temu nie sinieją i zachowują swój ładny kolor. Zupę najczęściej gotujemy na żeberkach, bo wtedy wychodzi najlepsza. Ale pamiętam z dzieciństwa, że uciekałam przed tą zupą jak wampir przed czosnkiem :) Niektórzy botwinkę robią na samym wywarze z jarzyn, a ja wrzucam zawsze kawałeczek wędzonych żeberek lu Zobacz więcej.


Obserwuj bloga Obserwujesz bloga mniamniam. Solimy, zalewamy wodą i gotujemy jak rosół. Ziemniaki obieram, kroję w kosteczkę i gotuję osobno w osolonej wodzie. Do wywaru dodajemy lubczyk.


Kiedy warzywa zmiękną i wywar nabierze smaku, wyciągamy wszystko. Gotujemy ponownie ok minut. Wrzucamy do garnka, zalewamy wodą, zagotowujemy. Gdy się wyszumują zdejmujemy pianę i gotujemy minut. Po tym czasie wrzucamy obrane i umyte ząbki czosnku, włoszczyznę, pół pęczka koperku, liście laurowe, ziele angielskie oraz pieprz ziarnisty.


Bardzo lubię buraczki i jak tylko pojawia się botwinka to gotuje z niej zupę. Moja mama sadzi także swoje buraki i zawsze je przerywa a ja potem kroję to i zamrażam na zimę. Mieszamy z posiekanym koperkiem, do smaku doprawiamy sokiem z cytryny, solą i. Zupa botwinka to moja ulubiona wiosenne zupa. Przepis na botwinkę jest bardzo prosty i jej ugotowanie zajmuje niewiele czasu.


Gdy botwinka się zaczerwieni, (mniej więcej po minutach od wrzucenia) do osobnego naczynia przelewamy chochlę botwinki i mieszamy ją ze śmietaną, następnie mieszankę wlewamy do garnka (dzięki temu śmietana się nie zwarzy). Na sam koniec do zupy dodajemy posiekany koperek i pietruszkę. Nimi właśnie pachnie botwinka. Wiosna to czas wspaniałej botwinki, która uwielbiam pod każdą postacią np.


Chłodniku litewskim, w jajecznicy, omlecie, tarcie czy pizzy. Dzisiaj na obiad zrobiłam barszcz w pożywnej wersji z ziemniakami i włoszczyzną ugotowany na wywarze z żeberek wędzonych – przepyszny wyszedł! Zupa najlepiej smakuje gdy trochę postoi, więc ugotujcie ją dzień wcześniej i podajcie następnego dnia, zaraz po powrocie z pracy. Oczywiście nadaje się też do jedzenia od razu po ugotowaniu :-) Barszcz można przecedzić lub jeść z kawałkami buraczków.


Można ugotować wersję wegetariańską na wywarze z. Uwielbiam moją babcię między innymi za jej wspaniałą kuchnię. Wiosną babcia robi rewelacyjne zupy ze świeżych warzyw. Sposób przygotowania tej zupy jest tak prosty, że botwinka regularnie pojawia się na moim stole. Naprawdę każdy poradzi sobie z jej przyrządzeniem, więc do dzieła i botwinka na stół. Zupa szczawiowa na żeberkach, Kuchnia u Krysi.


Botwinka to mój numer jeden. Kiedy zajrzałam do mojej spiżarni i spojrzałam na słoiczki ze szczawiem (zrobiłam, żeby mieć w zimie pod ręką) już wiedziałam co zrobię na obiad. Krupnik na żeberkach wieprzowych, syci aż miło. Koniecznie z krupami, czyli kaszą jęczmienną.


To tradycyjna zupa kuchni polskiej. Zdaje się być prosta w przygotowaniu, ale jednak sztuką jest dodać do niej odpowiednią ilość kaszy, żeby była nie za gęsta, a idealna. Włoszczyznę obieramy, myjemy, kroimy na mniejsze części i również wkładamy do garnka.


Botwinka na zeberkach

Zalewamy wodą, solimy, dodajemy pęk zieleniny (związany lnianą nitką), gotujemy. Połówkę cebuli opalamy na palniku i wraz z koncentratem pomidorowym, cukrem dodajemy do wywaru. Wyszukaj też inne przepisy za pomocą wyszukiwarki przepisów. Jak zwykle, gdy zbliża się sezon na botwinkę, to musimy przynajmniej kilka razy zjeść zupę. Liście są niesamowicie smaczne i delikatne, nadają się do sałatek i surówek.


Włożyć do dużego garnka, wlać zimną wodę, dodać sól i zagotować. Zszumować, zmniejszyć ogień i gotować przez ok. Wędzone żeberka podzielić na porcje z jednym lub dwoma żeberkami.


Proponuję wiosenną zupę z botwinką w postaci zabielanego barszczu. Zupę zakwasiłam sokiem z cytryny oraz kwaśną śmietaną. Wiosenny barszcz przygotowałam na domowym wywarze warzywnym. Jak zawsze do wywaru warzywnego wrzuciłam mnóstwo warzyw, nawet pomidora.


W tym czasie przygotować włoszczyznę (pokroić w kostkę, lub zetrzeć na tarcie), kapustę posiekać w drobne paseczki a buraki zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Cebulę pokroić w kostkę i zeszklić na łyżeczce masła. Następnie dodać do zupy włoszczyznę i kapustę, gotować tak długo aż kapusta będzie miękka.


Botwinka na zeberkach

Włoszczyznę i ziemniaki obrać, opłukać, pokroić w drobną kostkę, wrzucić do wywaru, gotować, aż ziemniaki będą miękkie. Przetrzeć na sicie, przecier dodać do wywaru, zagotować, do­prawić cukrem, solą, pieprzem, śmietaną, natką pietruszki. Podawać z ryżem lub makaronem.


Przystępne przepisy do zrobienia w domu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty