piątek, 2 września 2016

Kabaczki leczo na zimę

Cukinia to moje ulubione warzywo - pojawia się u mnie przynajmniej dwa razy w tygodniu w sezonie letnim. Leczo do słoików na zimę. Idealne danie na kawałek lata w środku zimy. Dodane przez Konto usunięte w: Tylko o kuchni.


Jeśli jednak ktoś chce mieć gotowe leczo na zimę ,to proponuję zamrozić.

Przepisy, jak zrobić - Smaker. Moja znajoma robi kabaczka, który smakuje jak ananas. Można też zrobić bazę do leczo w słoiczki na zimę. Obfite plony kabaczków zmobilizowały mnie do zrobienia z nich zapasów na zimę.


Bardzo nam zasmakowało leczo z kabaczkami,więc żeby zapewnić sobie takie smakołyki poza sezonem,zawekowałam ka Zobacz więcej. Słoiki zakręciłam i odstawiłam do góry dnem do wystudzenia. Następnego dnia pasteryzowałam je przez ok.


Po otwarciu słoika do takiego lecza dodaję zawsze pokrojone w plasterki odtłuszczone parówki i podaję z ugotowanym na sypko ryżem.

Smakują świetnie na słodko, słono, i kwaśno, doskonale też komponują się z innymi warzywami. Jak zrobić zapasy na zimę z cukinii i kabaczków? Durszlak - kabaczek na zime.


Najważniejszym składnikiem tej wersji leczo jest kabaczek, czyli nic innego jak popularna cukinia, kuzynka dyni i bakłażana. Najpopularniejsza jest w postaci zielonej, ale są także kabaczki żółte i w. Wyniki wyszukiwania dla Kabaczek na zime do lecza pokaż przepisy tylko ze zdjęciami. Paprykę oczyścić z pestek i też pokroić w kostkę. Cukinie obrać, wypestkować i pokroić w kostkę. Warzywa wrzucić na olej i dusić pod przykryciem, aż zmiękną.


Pomidory sparzyć, obrać ze skórki i pokrojone wrzucić do garnka. Całość zagotować, dodać soli do smaku i wrzące leczo przelać do czystych i wyparzonych słoików. Kabaczek - przetwory z tego letniego warzywa pozwolą ci cieszyć się świeżym jego smakiem jesienią, zimą i wiosną. Sałatka z kabaczka, przecier z kabaczka, konserwowy kabaczek - te przetwory domowe wniosą powiew lata do twojego menu.


Głodówka więc ci niegroźna, jeśli masz w swojej. Doskonale smakuje późnym latem i jesienią, gdy sezon na warzywa w pełni. Dzięki pasteryzacji możemy zajadać się leczo z cukinii, papryki i pomidorów również zimą.

Sprawdź, jak zrobić leczo na zimę w słoikach - podajemy sprawdzony przepis. Młodą cukinię opłukać, osuszyć i pokroić w dużą kostkę (natomiast starszą należy obrać ze skóry i wydrążyć pestki, i takim przypadku trzeba jej mieć więcej, bo dużo odchodzi). Nie pamiętam dokładnie kiedy zjedlismy ostatni słoik, ale na pewno było to po kilku miesiącach od zrobienia.


Teraz też takie zrobiłam. Wszystko zależy od sposobu przygotowania. Jeśli zjemy leczo z kiełbasą, musimy się liczyć z tym, że w 1g tego posiłku jest około kcal. Jeżeli natomiast skusimy się na leczo wegetariańskie, powinniśmy wiedzieć, że w jego 1g jest tylko około kcal.


Kiedy robię leczo nie mam co prawda dokładnych proporcji, do przepisu postanowiłam ich użyć aby mniej więcej było wiadomo. Witam serdecznie Chciałabym się podzielić przepisem na pyszne leczo z cukinią do słoików na zimę. Z tak przygotowane lecza możemy bardzo szybko przyrządzić p. Kabaczek ma miąższ bardziej zwarty, mniej wodnisty, nie rozpada się tak szybko jak cukinia w trakcie gotowania i zawsze go obieram, bez względu na wiek, a cukinii młodej nie trzeba. Ale się nawymądrzałam no nie? DoradcaSmaku - ten przepis cieszy się popularnością,.


Na rozgrzanej oliwie podsmażyć pokrojoną w kostkę cebulę i kiełbasę. Dusimy do miękkości, po czym dodajemy pomidory w puszce. Na koniec doprawiamy przeprawami. Cebulę kroimy w ćwierć talarki, solimy i wrzucamy na rozgrzany olej na patelni.


Kiełbasę obieramy i kroimy w półplasterki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty