środa, 30 września 2015

Przepis na makowiec japoński

Makowiec japoński jest ciastem bez spodu. To w większości sama wilgotna masa makowa. Ciasto makowe z bakaliami, orzechami z polewą kajmakową.


MAKOWIEC JAPOŃSKI (Z JABŁKAMI) – NAJLEPSZY PRZEPIS – ŚWIĘTA Z JOLĄ – Odcinek – dla wszystkich, których marzeniem jest przygotowanie idealnej wigilii i świąt postanowiłam przygotować serię filmów świątecznych. W filmach, krok po kroku, pokazuję jak przygotować najlepsze świąteczne potrawy Zapraszam do gotowania ze mną i udostępniania filmów dalej W siódmym.

Jaki jest makowiec japoński? Pełen maku, bakalii, z dodatkiem startych jabłek, które sprawiają, że to ciasto jest idealne. Taki makowiec japoński jest najlepszy!


To makowiec bezglutenowy, wegański, bez jajek, białek mleka, pszenicy itd. Z bakalii daję siekane migdały, skórkę pomarańczową, rodzynki. Przepis mam podobny, maku daję jednak więcej.


Do wylanego na blaszkę ciasta wkładam jeden migdał w całości, kto go znajdzie w swoim kawałku będzie miał szczęście przez cały rok.

To moje ulubione ciasto z dzieciństwa, które piekła często moja babcia. Ten makowiec lubię szczególnie za to, że jest soczysty i bez ciasta. Sama pyszna, wilgotna masa makowa. Ciasto jest wysokie, dlatego proszę nie przerażać się ilością użytych składników. Takie ciasta lubimy :) min łatwe przystępne.


Desery Japoński makowiec. Wystarczy spróbować, aby przekonać się, czy jabłkowa nuta w makowcu to coś, czego zawsze brakowało Ci w tradycyjnym wydaniu tego smacznego ciasta. Dodane przez Elifia w: Tylko o kuchni. Jeśli mamy masę makową to przygotowanie ciasta zajmuje już tylko kilka minut. Ja, jako dziecko zawsze wyjadałam sam mak z ciasta – w tym przypadku nie muszę tego robić, maku jest mnóstwo.


A makowcem idealnym dla wszystkich jest makowiec japoński. Bo jest to makowiec zrobiony bez ciasta, wyłącznie ze słodkiej, kremowej masy makowej. Za typowymi struclami makowymi nie przepadam.


Ciasto japońskie jest po prostu pyszne, bo wilgotne od jabłek, z mnóstwem bakalii oraz z wyraźną migdałową nutą. Mój ulubiony makowiec z jabłkami, czyli makowiec japoński przerobiłam na wersję bezglutenową.

Czemu, to ciasto nazwano makowcem japońskim ? Nie mam bladego pojęcia. Do tego makowca przymierzałam się dobrych kilka lat. Chyba jakoś zawsze stawiałam na makowiec klasyczny i jakoś z makowcem japońskim było nie po drodze. No i mak i jabłka i nie ma w tym wszystkim ciasta, to jakoś tak nie.


Jednym z pomysłów na japoński makowiec z jabłkami jest przepis, w którym istotne są bakalie i dużo soczystych jabłek. W przeciwieństwie do klasycznej drożdżowej strucli z makiem to ciasto nie wysycha i zawsze jest wilgotne. Im dłużej stoi w lodówce, tym lepszy! Chcesz podzielić się swoimi przepisami?


Gorąco zapraszam do przesyłania ich do mnie. Masło utrzeć z cukrem pudrem. Stopniowo dodać po jednym żółtku. Następnie dodać po łyżce maku.


To bardzo dawny przepis, który krążył między sąsiadkami. W okresie Świąt Bożego Narodzenia zawsze bazuję na przepisach tradycyjnych dawnych i sprawdzonych. Przy przepisie mam dwie nazwy makowiec z jabłkami i makowiec japoński. Czemu japoński, tego nie wiem i nigdy nie dochodziłam genezy tej nazwy. Moim zdaniem makowiec japoński stanowi poważną konkurencję dla tradycyjnego.


Jest wilgotny, puszysty i zachwyca smakiem. U mnie gościł na świątecznym stole i na pewno zadomowi się na stałe. Inspiracją był dla mnie przepis znaleziony na blogu Kuchnia u Krysi.


Wilgotny od jabłek, aromatyczny za sprawą domowej masy makowej i pełen bakalii, które się w niej znajdują. Idealny wypiek do popołudniowej herbatki lub na świąteczny stół. Sprawdzony przepis prosto z bloga Justmydelicious.


Mak zaparzam, odcedzam na sicie i mielę 3-krotnie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty