czwartek, 3 września 2015

Ciasto ucierane pod makowiec

Mamy więcej ciekawych przepisów. Zapisz się na newsletter, a będziemy codziennie wysyłać smaczne inspiracje. Potwierdzam, że mam ukończone 16. Duża ilość świeżych truskawek oraz dodatek białego sera.


Gdyby ciasto szykować na oleju z większą ilością jajek, to można by go nazwać makowiec lany.

Lany, dlatego, że ciasto przed pieczeniem ma rzadszą konsystencję. Nie zdążyłam upiec przed okresem świątecznym, upiekłam więc teraz - z obawy, że w przyszłym roku historia się. Desery Szybkie ciasto ucierane „na filiżankę” z owocami. W mojej rodzinie makowiec był zawsze nieodzownym wypiekiem na święta Bożego Narodzenia.


Makowce zawijane, babki i keksy makowe, torty makowe, seromaki jak i makowce z owocami i innymi dodatkami. Zarobiłam ciasto i według mnie szklanki mąki (użyłam tortowej) w tym przepisie to zdecydowanie za mało bo ciasto jest za rzadkie aby je zagnieść. W ubiegłym roku robiłam tort makowy z białego maku, który okazał się hitem mimo, że mój Mąż twierdzi, że nie przepada za makiem.


Przypomina trochę makowca w cieście cytrynowym, jednak ten jest bez dodatku cytryny i niewiele się różni.

Prosty ucierany makowiec. Ostrzegamy jednak: ciasto z makiem i jabłkami to słodycz, która uzależnia na całe życie. Nie smakują Ci ciasta, wręcz ich nie znosisz?


Ubóstwiasz za to wilgotne wypieki? Jeżeli tak, makowiec japoński na pewno przypadnie Ci do gustu. Zaprzyjaźnią się z nim osoby, które lubią mak, bakalie oraz jabłka.


Pod koniec pieczenia na wierzch ciasta rozprowadzić pianę i ponownie. To świetna podstawa do pysznych, kolorowych ciast z owocami lata, gdyż do ucieranego ciasta pasują: truskawki, czereśnie, wiśnie, jagody lub śliwki. CIASTO UCIERANE WARSTWOWE – to ciasto można robić niemal z każdymi owocami. Polecam to ciasto szczególnie,jest bardzo smaczne.


Miękkie i delikatne, lekko kwaskowe i orzeźwiające ciasto ucierane z rabarbarem i kruszonką. Przygotowanie jest bardzo łatwe i szybkie. Zamiast rabarbaru do ciasta pasują również przeróżne owoce lata (truskawki, wiśnie, maliny, czy śliwki). Ten zawsze znika ze stołu, po prostu nie można mu się oprzeć. Co prawda w przepisie jest gotowa masa makowa, myślę jednak że czasami można sobie ułatwić sobie życie lub jak kto woli dać połowę porcji masy makowej ze zwykłego makowca.


Ciasto składa się z podstawowych składników. Sekret tego ciasta to ciasto ucierane.

Po upieczeniu ostudzić, wyjąć z formy, można polukrować. Kwaśne jabłka łagodnie podkreślają smak maku, a ich obecność powoduje, że ciasto jest przyjemnie wilgotne. Interesujące urozmaicenie tak klasycznego ciasta. Więcej niż przepisów. Makowiec z jabłkami – Ciekawe połączenie maku z jabłkami.


Wykorzystywany w nim mak jest symbolem urodzaju, płodności i obfitości. Kolacja wigilijna, jak każe tradycja, nie może odbyć się bez maku (stąd wiele potraw, takich jak kutia, makiełki-makówki, kluski z makiem). Dałam mniej proszku do pieczenia - bo ostatnimi czasu bardzo wyczuwam i przeszkadza mi.


Na przyszłość zrobię masę z mniejszej ilości. Do ciasta dodałam dodatkowo żółtka, które pozostały od innego ciasta. Idealnie sprawdzają się do niego każdego rodzaju owoce: maliny, jabłka, jagody, truskawki itp. Sprawdzi się nawet ser biały czy też mak. Aha, jeszcze co do konsystencji ciasta.


Masa jest baaardzo gęsta, niech Was to nie zmyli, że ciasto jest nieudane. Z podanych składników zagnieść ciasto i wyłożyć (wylepić lub rozwałkować ) nim natłuszczoną blachę o wymiarach 34x24cm (ciasto wychodzi klejące). Piec przez około 6-minut.


Piekłam na drugiej od dołu półce piekarnika.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty