poniedziałek, 26 czerwca 2017

Drożdżówki z jagodami

Miękkie i puszyste drożdżówki z jagodami i kruszonką. Są naprawdę w Waszym zasięgu :-) Jeśli nie robiliście jeszcze nigdy ciasta drożdżowego przeczytajcie moje uwagi przy tym wpisie. Zastosowanie się do tych rad pomoże w bezproblemowym przygotowaniu jagodzianek.


Cieszmy się latem i pieczmy jagodzianki! Ja nie polecam, w zeszłym tygodniu robiłam te drożdżówki właśnie z mascarpone i jako, że jest ono bardziej mokre od sera twarogowego, to wsiąkło w ciasto.

Same drożdżówki były rewelacyjne w smaku (coś w stylu strucli serowej z jagodami), ale sera widać nie było. Jagodzianki czyli drożdżówki z jagodami i serem Te drożdżowe ślimaki z jagodami i serem przyrządzam co roku. Ciasto wychodzi wyśmienite i jedyną jego wadą jest to, że można się nim zajadać bez opamięt Zobacz więcej.


Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Uczta dla podniebienia. Zrobione po raz pierwszy i nie ostatni. Ciasto bardzo plastyczne , absolutnie nie jest za luźne. Zrobiłam ze zwykłej mąki pszennej , z masłem zamiast oleju.


Mrożone jagody z mąką ziemniaczaną - starałam się nałożyć zanim się rozmroziły.

Wyszły bardzo dobre drożdżówki. Robiłam te pyszności już z jagodami i malinami. Mogę powiedzieć, że uzależniłam się od tych przytulonych bułeczek do odrywania, inne drożdżówki już mi tak nie smakują.


Robię je w tortownicy w ilości sztuk, ładnie wyglądają przy podaniu na stół. Najsłynniejsze polskie drożdżówki, nierozerwalnie kojarzą się z latem i właśnie latem smakują najlepiej :-) A można je zrobić w zasadzie od ręki, z tego niezawodnego przepisu! Do jagodzianek używamy mąki pszennej typ 5Extra (ja zamawiam ją prosto z dobrego młyna, więc mam pewność, że jest najlepszej jakości). W ogóle z jagodami w Krakowie, to ciekawa historia, bo chyba to jedyny rejon w Polsce, gdzie zwą się one borówkami.


I tak, idąc na lody, nie kupicie lodów jagodowych a borówkowe. Za to w cukierniach, nie spotkałam się z bułeczkami o nazwie borówianki a są bułki z jagodami lub jagodzianki. Zmartwiłam się, gdy pan w naszej piekarni zakomunikował, że w tym roku nie zrobią w ogóle jagodzianek — jagody są za drogie.


Są, bo 25zł za kilogram to naprawdę duża suma. Na szczęście mam swój ulubiony przepis na bułki z jagodami, z którego zawsze korzystam. Puszyste i delikatne drożdżówki z jagodami i słodką, chrupiącą kruszonką. Najlepsze drożdżówki z serem i jagodami lub borówkami amerykańskimi.


No klękajcie narody, takie dobre. Wszystko w nich jest: powrót ze szkoły koło najlepszej w mieście cukierni, letni harcerski obóz z jagodnikami w Augustowie, babciny placek z kubkiem ciepłego mleka. W tym czasie przygotowujemy kruszonkę – rozcieramy w palcach masło z mąką i cukrem, jagodzianki smarujemy rozbełtanym jajkiem, kruszonką posypujemy bułeczki – można lekko ją docisnąć, aby nie odpadła.

Dodać mąkę wymieszaną z drożdżami (ze świeżymi wcześniej zrobić rozczyn), miękkie masło i sól. Pozostawić w ciepłym miejscu, przykryte, do podwojenia objętości. Jako smaczny deser, drugie śniadanie czy przekąskę w czasie zabawy polecamy drożdżówki z jagodami , które sprawdzą się w każdych warunkach. Podajemy przepis na zwijane drożdżówki z jagodami.


Sprawdź, jak je przygotować. Od puszystych drożdżówek z serem lepsze są tylko bułeczki z jagodami i serem:) W żadnej , najlepszej cukierni nie spotkałam tak dobrego wypieku jak ten, domowy. Nawet jeśli bułeczka z jagodami wyjdzie nieco koślawo – jest o niebo, niebo lepiej. Kliknij, aby zobaczyć przepis.


Wszędzie teraz jagodzianki, które uwielbiam, a u mnie tylko zwykłe drożdżówki z jagodami :) ale równie smaczne. Przykryć folią spożywczą, odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia (ok. min). This feature is not available right now. Pyszne, mięciutkie i delikatne w smaku drożdżowe ślimaki.


Z ciasta uformuj kuleczek, lekko je spłaszczając i robiąc z nich płaski placek. Na środek placka ułóż łyżki jagód lub łyżki borówek i sklej placek jak pieróg na pół, formując kształt prostokątnej jagodzianki. Sklejenia podwiń pod spód. Układaj drożdżówki na blaszce i posmaruj drożdżówki z jagodami białkiem.


Przepisy kulinarne do sprawdzenia na dziś! Sernik na czekoladowym spodzie ze śliwkami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty